Estetica unui business de succes

Foto: Cristina Nichitus Roncea

Diana Baicu, antreprenoarea care a fondat Top Line, povestește despre începuturile și evoluția afacerii în contextul transformărilor prin care a trecut industria frumuseții pe parcursul anilor, dar și despre planurile de extindere a businessului.

Lansat în 1996, businessul Top Line, specializat în distribuția de aparatură, mobilier și produse cosmetice profesionale către saloanele de înfrumusețare și spa-uri, dotat și cu o divizie medicală care distribuie produse către clinicile de medicină estetică și magazine profesionale proprii, a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri peste 11 milioane de euro, cu operațiuni în România și Bulga­ria. Echipa Top Line este alcătuită în prezent din 182 de persoane și compania are peste 4.000 de clienți persoane juridice. Pornit cu doar patru branduri în portofoliu, businessul reprezintă acum peste 40 de branduri, printre care cele mai reprezentative sunt: Moroccanoil, Guinot, Babor, Joico, Goldwell, LPG, Kevin Murphy, Aca­demie, CND, Gelish. Marca cu care Top Line are cel mai longeviv parteneriat, 21 de ani, este Vitality’s, un brand profesional de produse pentru îngrijirea părului, parteneriate de lungă durată, de 18 – 19 ani, având și cu Guinot, Babor, Academie, Ultratone.

Care este povestea începuturilor Top Line? Ce v-a atras la acest domeniu?

Am fost întotdeauna atrasă de domeniul înfrumusețării, ca majoritatea femeilor, de altfel. În 1996 am pornit de la faptul că saloanele nu aveau produse profesionale de calitate, nu exis­tau aparate și mobilier profesional și, cu toate acestea, saloanele aveau clientelă. Însă deoarece nu existau produse profesionale de calitate în saloane, rezultatele care se obțineau nu erau întotdeauna cele mai bune. Când am început businessul nu aveam experiență în domeniu, dar îmi doream foarte mult să știu cât mai multe despre înfrumusețare, în schimb par­tenerul meu avea o experiență de 10 ani în domeniul înfrumusețării pe piața din Grecia. Am adus, treptat, pe măsura dezvoltării pieței, lucrurile de care era nevoie în momentul res­pectiv, apoi am introdus tendințele internaționale pe piața din România. De la început am investit în calitate și am adus tot ce era mai bun pe piața internațională, indiferent de preț.

Cum arăta piața la mijlocul anilor ‘90 și cum s-a schimbat între timp?

Piața s-a schimbat radical în ultimii 20 de ani și schimbarea este legată nu numai de felul în care arătau saloanele de înfrumusețare și magazinele de cosmetice, ci și de educația consumatorului în ceea ce privește acest domeniu. În urmă cu 20 de ani nu puteam vorbi de confort în saloane atât timp cât nu existau nici măcar unități de spălare sau scafe rabatabile, din porțelan sau accesoriile potri­vite. În materie de estetică facială nu exista decât foarte puțină aparatură și nu din cea mai performantă. Despre tratamente corporale care să folosească diverse tehnologii nici nu putea fi vorba. Se făcea doar masaj. Existau specialiști buni, cu cunoștințe solide, dar care din păcate nu au avut acces la tehnologiile și tehnicile noi și avansate care se foloseau în alte țări. Consumatorul era mult mai puțin informat. Pe măsura trecerii timpului a devenit însă din ce în ce mai informat și cred că în momentul de față consumatorul român de servicii și produse de înfrumusețare este la fel de informat și chiar mai exigent decât clienții din majoritatea țărilor occidentale.

Care sunt cele mai recente branduri incluse în portofoliul Top Line?

Kevin Murphy, un brand australian foarte trendy de produse de îngrijire a părului, care este foarte implicat în tot ceea ce ține de conservarea mediului. Avem de asemenea mai multe branduri coreene de cosmetice și aparatură. Coreenii sunt extrem de inovatori în ceea ce privește tehnologia folosită în înfrumusețare, chiar dacă în momentul de față aceste branduri nu sunt încă foarte cunoscute.

Care sunt brandurile vedetă pe piața românească?

Dintre produsele din portofoliul nostru cel mai bine se vând Moroccanoil – brand de îngrijire a părului, cu produse infuzate cu ulei de argan, acesta fiind brandul care a introdus în îngrijirea părului categoria de ulei; Guinot – liderul mondial în produse cosmetice profesionale pentru estetică; Joico – brandul de coafură care vorbește despre “bucuria unui păr sănătos” – și Babor – brand exclusivist de produse cosmetice profesio­nale pentru spa și tratamente estetice.

Cum arată viitorul pentru Top Line?

Anul acesta vom lansa două branduri noi în România și Bulgaria și până în 2020 ne vom extinde pe piața din Republica Moldova. În februarie inaugurăm noul nostru showroom și academia din Sofia, iar în mai un nou showroom din București. Vom pune mai mare accent în acest an pe educație atât în ceea ce privește trainingul echipei noastre, cât și pe mai multe seminarii și pe calificarea de profesioniști în domeniul înfrumusețării în cadrul Academiei Top Line. Dezvoltarea activității online B&B este prioritară pentru noi în 2019 în așa fel încât să putem pune la dispoziția partenerilor noștri toate informațiile de care au nevoie, inclusiv webinarii, materiale video, fișe tehnice. Vom continua campania Unalike Beauty, care celebrează frumusețea prin diversitate. Sunt atât de multe tipuri de frumusețe. Toți suntem frumoși. Frumusețea este în noi și trebuie să ne trăim propria viață așa cum vrem fără să fim obsedați de perfecțiune. Apelând la profesioniști, aceștia vor scoate la iveală frumusețea care există în fiecare dintre noi. Începând cu acest an vom distribui global Cronosderm, un concept anti-aging care schimbă radical structura pielii creat de repu­tatul chirurg estetician dr. Constantin Stan împreună cu inginerul Helmut LaFontaine. Noul concept inovator folosește microace și infuzie de substanțe active patentate pentru tratarea diferitelor probleme ale tenului: riduri, relaxare cutanata, pete hiperpigmentare, cicatrici postacnee sau vergeturi. Rezultatele sunt vizibile chiar după prima ședință și pacientul se poate întoarce imediat după tratament la activitățile sale obișnuite. Distribuim deja conceptul în trei țări și lucrăm intensiv la tot ceea ce este legat de promovarea lui.

În ce constă parteneriatul dintre Top Line și Silhouette, business care anul acesta împlinește 18 ani?

Silhouette este unul dintre cei mai im­portanți clienți ai noștri și noi ne ocupăm de marketingul și PR-ul centrelor Silhouette. Avem o strânsă colaborare și în ceea ce privește educația și monitorizarea atentă a rezultatelor obținute cu tehnologiile și produsele noastre. Centrele Silhouette oferă toată gama de tratamente este­tice noninvazive, de la tratamente clasice de cosmetică până la tratamente de lif­ting și anti-aging care folosesc tehnologii avansate cum ar fi HIFU și radiofrecvența fracționată și sunt cunoscute pentru rezultatele foarte bune obținute după programele de slăbire și remodelare corporală cu rezultate vizibile și măsurabile.

Top Line, în cifre:

  • 1996 este anul lansării
  • Peste 11 miloane de euro cifră de afaceri în 2018
  • 182 de profesioniști
  • Peste 4.000 de clienți persoane juridice
  • Brandurile reprezentative din portofoliu: Moroccanoil, Guinot, Babor, Joico, Goldwell, LPG, Kevin Murphy, Academie, CND, Gelish

Tendințele anului în industria frumuseții

  • SUSTENABILITATE: efectul industriei asupra mediului înconjurător e un subiect important, prin urmare mărcile răspund acestei tendințe prin utilizarea unor ambalaje care să nu polueze.
  • RITUAL DE FRUMUSEȚE SIMPLIFICAT. După nebunia ritualului în 10 pași din Coreea, acum planul este să folosești mai puține poduse, dar mult mai puternice, cu o concentrație mai mare de ingrediente eficiente. La acestea se adaugă produsele hibride, genderless și ageless.
  • CONVERSAȚII PE TEMA INCLUZIUNII ȘI A DIVERSITĂȚII – teme deja prezente în comunicarea industriei de doi ani.
  • SĂNĂTATE ȘI FRUMUSEȚE: produse care aduc frumusețe la nivelul epidermei din interior și extinderea conceptului la sănătatea emoțională și mentală, care, atunci când e optimă, se vede pe piele.
  • FOLOSIREA TEHNOLOGIILOR SIGURE DE ÎNFRUMUSEȚARE: tratamente cu efect imediat și care durează timp îndelungat. De exemplu, lifting cu Ultraformer III cu tehnologia HIFU.