Analize Companii by Raiffeisen Bank MarComm Marketing

Cât valorează brandurile de top din Europa în 2024? Deutsche Telekom pe primul loc, Dacia e lider în România

19 dec. 2024 5 min

Cât valorează brandurile de top din Europa în 2024? Deutsche Telekom pe primul loc, Dacia e lider în România

Reading Time: 5 minute

Deutsche Telekom este cel mai valoros brand din Europa în 2024, cu o valoare a mărcii de 73,321 miliarde de dolari si cu o creștere de 16,52% față de 2023. Acest lucru a ajutat brandul ​​să intre în topul 10 al celor mai valoroase mărci la nivel mondial, ocupând locul 9. Datele aparțin ultimului studiu realizat de TradingPedia, o analiză cuprinzătoare care explorează mărcile de top din 45 de țări, în funcție de valoare, oferind o perspectivă unică asupra peisajului global al mărcilor.

Un alt brand german, și anume Mercedes-Benz, ocupă locul doi, cu o valoare de 59,436 miliarde de dolari. În ciuda pierderii de aproape 1,5 miliarde de dolari, compania multinațională de servicii financiare Allianz Group își păstrează locul 3, cu o valoare de 46,889 miliarde de dolari. Două companii de automobile urmează în clasamentul Germaniei; după ce au schimbat locurile de anul trecut, Porsche și BMW se situează acum pe locurile 4 și 5, cu valori de 43,117 miliarde de dolari, respectiv 40,987 miliarde de dolari.

Topul 20 al brandurilor din Europa este dominat de mărcile germane; pe listă sunt 8 companii germane, precum și 6 mărci franceze. Mărcile de mașini germane și mărcile de modă franceze, în special, fiind considerate printre cele mai valoroase. În România, cel mai valoros brand este Dacia, evaluat la 1,26 miliarde de dolari.

Gigantul britanic de petrol și gaze Shell deține titlul de cel mai valoros brand din Regatul Unit, cu o valoare estimată la 50,302 miliarde dolari, în creștere cu 2,093 miliarde dolari față de anul precedent. Alte mărci de top din Marea Britanie sunt compania de servicii profesionale Ernst & Young sau doar EY (30,845 miliarde dolari), PwC (24,672 miliarde dolari) și HSBC, care își menține poziția cu o valoare de 20,047 miliarde dolari în 2024. British Petroleum, cunoscută acum sub numele de BP, a urcat o poziție până pe locul 5 în Marea Britanie și pe locul 104 la nivel global, cu o valoare de 18,533 miliarde USD.

În Olanda, marca lider este corporația de servicii bancare și financiare ING, evaluată la 10,017 miliarde de dolari. În Franța, marca de top este gigantul modei Louis Vuitton, cu 32,235 miliarde de dolari. În Suedia, IKEA rămâne cel mai valoros brand, în ciuda faptului că și-a pierdut o parte din valoare în 2024 (în scădere cu 0,9%, până la 15,786 miliarde USD). Interesant este că Volvo este acum cu 33,5% mai valoroasă ca marcă comparativ cu anul trecut, ajungând la 11,128 miliarde de dolari.

La nivel global

Folosind metoda Royalty Relief a Brand Finance, TradingPedia a estimat valoarea fiecărei mărci, ținând cont de profiturile financiare așteptate pe durata de viață utilă, actualizate pentru incertitudinea pieței și riscurile specifice ale activelor. Cercetarea evidențiază dominația mărcilor din SUA, Apple, Microsoft și Google, evidențiind totodată ascensiunea mărcilor asiatice, cum ar fi Samsung și TikTok.

Apple Inc. este în prezent cel mai valoros brand din lume, cu o valoare estimată la 516,58 miliarde de dolari. Aceasta marchează o creștere semnificativă față de anul trecut, când a fost evaluată la 297,51 miliarde dolari, reprezentând o creștere de 73,63%. Apple l-a depășit pe liderul din anul precedent, Amazon, care a înregistrat o creștere de doar 3,22%, iar acum marca sa este evaluată la 308,93 miliarde de dolari, ocupând locul 4 la nivel global. Microsoft și Google ocupă pozițiile a doua și a treia, cu mărci în valoare de 340,44 miliarde de dolari, respectiv 333,44 miliarde de dolari.

Walmart a cunoscut o scădere semnificativă de 14,89% în 2024. Drept urmare, Samsung Group a urcat pe poziția a 5-a, în ciuda faptului că s-a confruntat și cu o ușoară scădere a valorii sale. Pierderea Samsung a fost minimă, de doar 0,3%, scăzând valoarea sa totală la 99,37 miliarde de dolari. În schimb, Walmart a pierdut 16,939 miliarde de dolari din valoarea sa, lăsându-l la 96,842 miliarde de dolari și pe locul 6.

Platforma chineză de socializare TikTok/Douyin, cu o valoare a mărcii de 84,199 miliarde de dolari, și Facebook-ul lui Meta, în valoare de 75,716 miliarde de dolari, se află pe pozițiile a 7-a și a 8-a. Anul acesta, Deutsche Telekom din Germania a intrat în top 10 pe locul 9, cu o creștere de 10,393 miliarde dolari față de anul precedent, evaluată în prezent la 73,321 miliarde dolari. Corporația multinațională chineză de servicii bancare și financiare ICBC se află pe locul 10, cu un avans ușor de 74 de milioane de dolari față de fosta 10, Verizon. Anul acesta, ICBC este evaluat la 71,828 miliarde de dolari, o creștere cu 3,28% față de anul trecut.

cele mai valoroase branduri dupa sector

Șase mărci din SUA sunt prezentate în top 10, cu patru în fruntea clasamentului. Toți cei patru lideri sunt în industria tehnologiei și sunt evaluați colectiv la 1,499 trilioane de dolari. Apple, cel mai mare brand din lume în 2024, a înregistrat progrese excepționale, valoarea mărcii a crescut cu 73% față de anul trecut. Microsoft ocupă a doua poziție, în timp ce Google ocupă locul 3 pentru al doilea an consecutiv, înregistrând o creștere durabilă de 52,059 miliarde USD. De fapt, sectorul tehnologic pare să conducă la succesul mărcilor din SUA, deoarece aproape 23% din valoarea combinată a tuturor companiilor americane din primele 500 provine de la doar 52 de afaceri tehnologice.

Printre acestea se numără NVIDIA, care este marca cu cea mai rapidă creștere din Statele Unite, cu aproximativ 163% în creștere față de anul trecut. Celălalt brand american impresionant este Charles Schwabb, compania de servicii financiare, care a reușit să urce 289 de poziții până pe actualul loc 171. În general, mărcile americane reprezintă mai mult de jumătate (52,76%) din primele 500 de mărci și din primele 100 de mărci, unde domină 52 de mărci din SUA.

Grupul Samsung din Coreea de Sud este cel mai valoros brand non-SUA din lume în 2024. În ciuda unei scăderi de 511 milioane USD în ultimele 12 luni, Samsung își păstrează poziția de top în Coreea de Sud, cu o valoare a mărcii de 82,211 miliarde USD. Pe locul doi se află producătorul de mașini Hyundai, care a crescut cu 44,6% de la un an la altul, până la 22,942 miliarde de dolari. Producătorul de cipuri sud-coreean SK Hynix (10,015 miliarde dolari) și compania de electronice LG (9,841 miliarde dolari) au schimbat locurile; Între timp, Kia rămâne în poziția anterioară, cu o valoare a mărcii de 9,040 miliarde de dolari.

Cele mai valoroase industrii

Industria bancară domină în mod clar lista mărcilor globale de top atunci când se ia în considerare numărul de mărci din fiecare sector. Aproximativ 14,2% din toate mărcile din top 500 sunt companii de servicii bancare și financiare, în timp ce 10% sunt din sectorul de retail. Tehnologia, inginerie și construcții, precum și telecomunicațiile sunt, de asemenea, industrii semnificative. Cu toate acestea, tehnologia și comerțul cu amănuntul conduc drumul în ceea ce privește valoarea totală. Mărcile de tehnologie reprezintă 17,04% din valoarea totală a primelor 500 de companii, în timp ce mărcile de retail contribuie cu 11,75%.

Întregul studiu TradingPedia poate fi citit aici.

ID 32208402 | Brands © Raywoo | Dreamstime.com

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: