Management Interviuri Oamenii Biz

CEO cu sânge de rocker – Horia Adrian, LafargeHolcim

1 iul. 2019 4 min

CEO cu sânge de rocker – Horia Adrian, LafargeHolcim

Reading Time: 4 minute

Este adept al stilului de management „by passion”. A preluat atribuțiile de CEO pentru Holcim România și Market Head LafargeHolcim pentru Europa Emergentă în anul 2018, iar în cadrul LafargeHolcim are o carieră de aproape 20 de ani, care cuprinde roluri de management la nivel național sau regional în Europa și Asia.  

Am discutat cu Horia Adrian despre nevoia de implicare în societate, despre muzica rock, concerte și despre leadership.

Ce genuri de muzică ascultați? Și la ce fel de concerte mergeți?

Gusturile mele sunt foarte variate când vine vorba de muzică bună. Pe lângă rock, ascult și pop, disco sau rap, de exemplu, în mare parte din perioadele ’70, ’80 și ’90. Majoritatea concertelor la care merg sunt rock, la Metallica, AC/DC, Guns’n’Roses, Judas Priest sau Bon Jovi de exemplu, dar și la trupe românești ca Iris, Celelalte Cuvinte, Vița de Vie sau Cargo. Iar când vine vorba să o însoțesc pe fiica mea, mai merg și la Selena Gomez sau Ed Sheeran.

Cât de des mergeți la concerte? Când ați fost ultima oară la un concert rock?

Merg de fiecare dată când se anunță ceva interesant și îmi permite programul. Ultimul concert de anvergură la care am avut plăcerea să merg a fost la Guns N’Roses anul trecut.

Aveți o formație/melodie rock preferată?

Când vine vorba de trupe, nu e ușor, dar voi merge cu AC/DC. Însă când vine vorba de piese, îmi este imposibil să aleg doar una. „Pour Some Sugar on Me” de pe albumul „Hysteria” al celor de la Def Leppard este una dintre melodiile mele preferate. Îmi amintesc că, în 1988 când a apărut, am înregistrat întreg albumul pe casetofonul meu Vef Sigma. Ghiciți, de unde? Radio Europa Liberă. O altă melodie importantă pentru mine este „High Voltage” a trupei AC/DC. A fost prima melodie rock pe care am ascultat-o, în 1980, în interpretarea solistului Bon Scott. Ar mai fi de menționat ”Master of Puppets” a trupei Metallica, melodie lansată în 1986, cea mai bună piesă de pe albumul meu preferat, cu același nume. ”Breaking the Law” a celor de la Judas Priest care mă inspiră să îmi depășesc limitele și D’yer Mak’er a celor de la Led Zeppelin pentru pasiunea și emoțiile pe care le transmite. Și lista tot poate continua.

DSC 7078

Cum ați ilustra muzical evoluția economică a României din ultimii ani? Ce gen de muzică ar fi?

Cred că se potrivesc multe stiluri muzicale, având în vedere complexitatea situației. Însă voi menționa hip hop-ul, un gen muzical care a reușit să îmbine diverse arii, rezultând într-un cadru în care conflictele de opinii pot fi rezolvate constructiv. Deși dialogul poate fi considerat oarecum unilateral, cred că este mai degrabă despre redefinirea culturii, despre asumarea rădăcinilor și autocunoaștere, dar, foarte important, și a obiectivelor pentru viitor.

În hip-hop se pune mult accentul pe ritm, lucru pe care îl putem observa și în economia românească a ultimilor ani. Deși are suișuri și coborâșuri, precum și părțile ei negative, este într-o continuă transformare. Imprevizibilă, dar începe să se rafineze încet-încet.

Dar industria în care activați, ce muzică i se potrivește?

Hard Rock-ul se potrivește bine, acesta fiind și genul meu preferat de muzică. Este complex, aparent nu foarte subtil și pe alocuri agresiv, dar atunci când te uiți îndeaproape și ajungi să cunoști elementele, este matematică filtrată prin talent și pasiune. Emoțiile, dorința de a schimba lucrurile în bine și inovația sunt acolo, în albumele marilor artiști, așa cum se întâmplă și în rândul jucătorilor de pe piață. Betonul e ROCK, e cel mai durabil material de construcții din lume. Și nu de ieri sau de azi, ci de două mii de ani! 

Care a fost motivația pentru care v-ați implicat în campania “România are sânge de rocker”?

Să ajut, bineînțeles. Având în vedere că suntem printre ultimele locuri la nivelul Uniunii Europene în ceea ce privește numărul donatorilor de sânge, dar suntem printre primele locuri la accidente rutiere, de exemplu, situația nu este una roz. Iar fiindcă genul acesta de corelații se tot pot face, astfel de campanii sunt mai mult decât binevenite. Și noi, la Holcim România, am avut prima acțiune de donat anul acesta în aprilie la sediul nostru, iar în septembrie o plănuim pe cea de-a doua.

Holcim

Cum vedeți implicarea liderilor din zona de business în problemele comunității unde activează?

Este esențială. Nu poți face parte dintr-o comunitate dacă o ignori. Comunitățile în care ne desfășurăm activitatea sunt importante pentru noi, compania dezvoltând parteneriate de încredere cu acestea de-a lungul anilor. Astfel, am contribuit la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor, prin susținerea proiectelor ce țin de educație – ex: dotarea laboratoarelor de informatică din școli și licee, sănătate – ex: dotarea spitalelor cu echipamente medicale moderne sau social – ex: construirea de case de tip familial pentru copiii defavorizați. Și vom continua să ne implicăm, având la bază strategia noastră de dezvoltare durabilă.

România este pe ultimele locurile în ceea ce privește donarea de sânge (doar 1,7% dintre români donează vs. 8% olandezi). De ce credeți că nu donează românii, credeți că este o problemă de mentalitate?

Ține foarte mult de educația civică. Spiritul civic se învață de mic, la fel și ce înseamnă să fii într-o comunitate, implicat și gata să îți ajuți semenii. Atunci când avem foarte mult individualism în rețetă, ajungem la acest gen de statistici.

Dincolo de campaniile din mediul privat, ce credeți că ar trebui să facă statul pentru a încuraja donarea de sânge?

Trebuie ținut cont de faptul că donarea este o alegere foarte personală. Iar faptul că noi, la nivel de cultură, avem o problemă cu prevenția sau felul în care vedem grija față de sănătate nu ajută. Educația prin comunicare bazată atît pe argumente raționale, cât și emoționale, precum și sprijinirea unui spirit al solidarității între oameni ar trebui să fie prioritare.

Interviul face parte din inițiativa Biz CEO cu sânge de rocker, derulată sub umbrela campaniei “România are sânge de rocker”, lansate de Morning Glory, matinalul postului de radio Rock FM, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București și Donorium.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: