Business Tech

Cine conduce în topul mașinilor electrice din România

9 iul. 2020 2 min

Cine conduce în topul mașinilor electrice din România

Reading Time: 2 minute

În ciuda contextului delicat al pieței din prima jumătate a anului, Renault reușește să își consolideze poziția de lider în segmentul vehiculelor electrice (EV). Piața modelelor EV a înregistrat în primele 6 luni ale anului o creștere încurajatoare de 27% față de aceeași perioadă în 2019, în special datorită unui număr tot mai mare de concurenți. Astfel Renault reușește să câștige o cotă de piață semnificativă de 44%.

La mai puțin de 6 luni de la momentul lansării comerciale, Noul ZOE este un real succes, citadina 100% electrică fiind lider de necontestat pe piața de EV cu peste 40% MS. De asemenea, modelul de segment B își dublează vânzările, ajungând la 255 de înmatriculări în România în primele 6 luni ale anului. Reconfirmă astfel rezultatul  obținut la nivel european de 17.650 de înmatriculări (o creștere de 98,8% vs 2019) pe parcursul aceleiași perioade.

„Segmentul vehiculelor electrice este un segment tot mai căutat de clienți şi, în mod evident, din ce in ce mai competitiv. Suntem incantați să constatăm că noul nostru model, Renault ZOE, este un real succes în Romania. Rezultatele obținute sunt încurajatoare, mai ales acum când prima parte a anului a oferit provocări importante tuturor actorilor industriei auto. Suntem convinși că noua gamă E-TECH hibrid va răspunde în aceeași măsură nevoilor şi așteptărilor clienților”, a spus Hakim Boutehra, Director General Cluster Groupe Renault SEE.

În plus, în luna iunie Noul ZOE a reușit să intre în topul general al primelor 20 de modele vândute în ţară.  Renault Kangoo Z.E. păstrează poziția de lider pe piața de modele utilitare electrice cu 14 vehicule înmatriculate, iar Renault Twizy completează lista opțiunilor alese de clienți cu 4 unități înmatriculate. 

Mașinile electrice, vedetele pieței auto

Mașinile electrice sunt vedetele înmatriculărilor auto, chiar dacă, per total, piața auto a fost lovită foarte tare de criza sanitară. După cum se vede, în luna iunie 2020, 10.161 autoturisme noi au fost înmatriculate în România, cu 27,8% mai puține decât în perioada similară a anului trecut, conform datelor comunicate de către DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Ca și în Europa, pandemia a fost principalul factor al acestei evoluții, deși, în România, dealership-urile au rămas deschise în toată aceasta perioadă. Ca urmare, după primele 6 luni din acest an, România
înregistrează o scădere destul de importantă, de 30,7%, dar mai puțin amplă comparativ cu evoluția
înregistrată în cele mai mari piețe europene, care înregistrează scăderi între 34,5% (Germania) și 50,9%
(Spania).

În schimb, atât în UE 27, se observă o creștere importantă a mașinilor electrice și hibride, în primul trimestru al lui 2020: cele electrice (BEV +PHEV) cu 100,7%, iar cele hibride  cu 45,1%, față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Ca urmare, cota de piață  a autoturismelor încărcabile electric (BEV și hibride plug-in) a crescut în primul trimestru al lui 2020 la 6,8%, aceasta fiind mult superioară celei pe care a avut-o în primul trimestru a lui 2019, respectiv 2,5 %.

Aceeași tendință o observăm și în România: mașinile electrice și hibride plug-in (fără însă ca la România să fie cuprinse și cele plug-in) au înregistrat o creștere de 27% (în realitate, conform datelor DRPCIV prelucrate de APIA, cu luarea în considerare  și a celor plug-in, creșterea a fost de 41,1%, conform acelorași date ACEA. Ca urmare, cota de piață a autoturismelor electrice și hibride a crescut semnificativ și în România, respectiv de la 4,1%, cât era în primul trimestru din 2019, la 5,7% în 2020. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: