Analize Antreprenori

Cine sunt tinerii care au creat primul brand românesc de skate shoes?7 min

17/07/2019 6 min read

Cine sunt tinerii care au creat primul brand românesc de skate shoes?7 min

Reading Time: 6 minute

Se numește Danube Footwear și este primul brand românesc de skate shoes. Povestea acestuia a început în urmă cu trei ani din pasiunea a doi tineri antreprenori români: Mario Georgescu și Lidia Cremenescu. Totul a început de la un proiect pentru facultate, în 2013, pe când Mario urma cursurile de “Design de Produs” în Marea Britanie.

Ideea i-a venit din dorința de a crea niște încălțări pentru skateboarding, el practicând acest sport de aproape 11 ani. “Eram student în Birmingham, UK, și aveam o pasiune destul de mare pentru skateboarding. De obicei, orice proiect pe care îl aveam, încercam să îl îmbin cu pasiunea mea. Drept urmare, pentru lucrarea de disertație am ajuns să încerc să fac un skate shoe. Chiar voiam să fac un prototip al unui pantof funcționabil, să-l pui în picioare și efectiv să poți merge cu el, deși profesorii încercau să ne convingă să nu ducem proiectul atât de departe”, își amintește Mario.

Ar fi putut să prezinte doar niște randări pe calculator, niște machete din polistiren sau din lemn, dar nu a ales această cale. A mers mai departe cu concretizarea proiectului său. În această perioadă s-a reîntâlnit cu fosta sa colegă de la Colegiul Național Bilingv “George Coșbuc”, Lidia Cremenescu, împreună cu care a dezvoltat noul business. Lidia studia în Elveția, însă pentru ultimul an de studii a decis să urmeze cursurile de “Artă Culinară și Management Hotelier” în Marea Britanie. Lidia este fiica Elenei Cremenescu, antreprenoarea care a conturat una dintre cele mai de success afaceri din industria cosmeticelor în România, Elmiplant, astfel că, în cazul ei, apetitul pentru antreprenoriat se pare că este moștenit din familie.

“În Anglia este foarte greu să produci încălțăminte, pentru profesori ideea era irealizabilă, știau că este greu de îndeplinit. În schimb, Mario le-a spus că va aduce un produs pe care îl vor putea testa. Așa a pornit totul”, sunt printre primele amintiri pe care Lidia le are despre începuturile businessului lor.

Lidia și Mario au văzut o oportunitate și împreună au decis să proiecteze și să creeze de la zero primul prototip Danube. Până să iasă un produs conturat, cei doi antreprenori au lucrat mult, au creat initial șase prototipuri testând în permanenţă produsul la mers sau pe skateboard.

“Nu poți să faci un singur pantof și să-l scoți imediat pe piață. Trebuie să-l testezi, să tragi de el, să vezi ce se strică la el, să-l îmbunătățești și să observi ce impact are asupra oamenilor. Procesul de prototipare este destul de anevoios, trebuie să înțelegi cui se adresează acest pantof, dacă îl creezi pentru skateboarding sau doar pentru relaxare, pentru mersul de zi cu zi”, povestește Mario.

La trei ani de la lansarea pe piață, Danube Footwear a ajuns să coaguleze comunitățile locale prin skateboarding, având misiunea de a produce încălțăminte de înaltă calitate pentru skateboarderi și comunitățile asemănătoare. Calitatea produsului este definiția companiei, în producție folosindu-se doar materiale premium pentru a nu neglija sănătatea atletului. Materialele și modelul de talpă pe care cei doi antreprenori le-au ales fac să existe un echilibru între protecţia piciorului și controlul pe care îl ai asupra skateboardului. Ei înșiși aleg și cumpără materialele, iar apoi produsul final este realizat într-o fabrică din Râmnicu Vâlcea.

Skate shoes sunt un tip de încălțăminte special conceput și fabricat pentru utilizarea în skateboarding. În timp ce numeroși non-skaters aleg să poarte skate shoes, designul produsului include multe caracteristici special concepute pentru utilizarea în skateboarding.

“Punem accent pe calitate, luăm cea mai bună piele indiferent dacă plătim mai mult. Procedăm așa pentru că știm că va ține, de la produs pornește totul! Dacă produsul este slab calitativ poate vei reuși să-l vinzi cuiva dar a doua oară nu o să-ți mai meargă. O văd și ca pe un răspuns la nevoile mele. Pentru skateri încălțămintea este un consumabil, încerc să fac shoes durabili, să mă protejeze cât mai mult. Mă gândesc cum aș vrea eu ca skater să fie o pereche de încălțări, ce are un skater nevoie pentru a practica sportul acesta”, spune Mario.

Cei doi tineri antreprenori spun că Anglia nu le-a creat un context favorabil cât să își poată concretiza ideea acolo. “A fost complicat. Noi inițial voiam să rămânem în UK, dar nu exista industrie. Ne-am întors în România și am avut oportunitatea să intrăm în niște fabrici foarte repede, să ne conectăm cu mulți oameni din industria asta, oameni care ne-au ajutat”, povestește Lidia.

Danube Footwear la “Bucureștiul întreprinzător”

Danube Footwear a făcut parte din inițiativa Băncii Transilvania, “Bucureștiul întreprinzător“, un concept cu oameni cunoscuți care aleg branduri mai puțin cunoscute din Capitală, oferindu-le celebritatea lor. Bean MC, fondatorul trupei “Subcarpați”, a stat alături de ideea celor doi tineri antreprenori.

Se estimează că piața globală de skateboarding va ajunge la nivel global la 2,4 miliarde de dolari până în 2025.

“Acela a fost momentul în care am știut că brandul va supraviețui  pentru că niciun brand proaspăt intrat pe piață nu cred că își permite să împânzească orașul cu bannere cât un bloc. Nici măcar nu ne-am imaginat că ar putea să se întâmple până când s-a întâmplat. Asta în condițiile în care nu știam că o să se întâmple. Am primit un telefon de la «Taica Bean», care s-a prezentat foarte frumos și ne-a propus să facem parte din proiectul Bucureștiul întreprinzător susținut de Banca Transilvania. A fost un moment emoționant, aproape că nu asimilam informația suficient, dar a urmat o întâlnire cu ei și totul a mers fluent. A fost cel mai de succes proiect al campaniei, am atras cele mai multe vizualizări de până acum. Le urez succes, dacă reușesc să înfăptuiască lucruri așa frumoase cum au făcut-o pentru noi înseamnă că își fac foarte bine treaba”, a împărtășit Lidia despre startul promovării afacerii lor.

Skateboarding-ul este un sport de acțiune care implică efectuarea de trucuri folosind o placă de skate, dar și o activitate recreațională, o formă de artă și o metodă eficientă de transport.  Acest sport va fi reprezentat, în premieră, la Jocurile Olimpice de Vară din 2020 în Tokyo.

Sfatul Lidiei pentru alți tineri antreprenori

“Dacă ar fi să dau un sfat tinerilor antreprenori ar fi să ia proiectul foarte în serios, să se gândească bine dacă pe drumul acesta vor s-o pornească, să-și facă un plan cât mai în detaliu, analizând fiecare pas pe care vor să-l urmeze. Organizarea, research-ul, să-ți iei ideea în serios și s-o duci până la capăt sunt cele mai importante.

La început nu știi de unde să începi, e fix sentimentul că vrei să faci un anumit lucru dar nu știi care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi ca să ajungi la produsul final. Trebuie să începi să te gândești, să-ți pui întrebări, să-ți faci liste legate de proiectul tău, liste pe care să le rezolvi constant. Și să nu te lași!”

Sfatul lui Mario pentru alți tineri antreprenori

“Să nu te lași, să alegi ce-ți place! E ciudat, mulți mă întreabă cum îmi dau seama ce anume exact îmi place să fac. Doar o faci și o duci până la capăt dacă ești un om integru. Simți că ai făcut ceva bine și îți vei da seama prin proces, măcar fă treaba și vezi cum iese.

Trebuie s-o faci bine indiferent de greutățile care îți ies în cale, poate că există ceva care îți place dar nu toate zilele vor fi cu soare”. 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE