Stiri Business

Clujenii de la PROMELEK XXI estimează o creștere a business-ului de până la 27,5 de milioane de euro

23 nov. 2021 3 min

Clujenii de la PROMELEK XXI estimează o creștere a business-ului de până la 27,5 de milioane de euro

Reading Time: 3 minute

Compania clujeană PROMELEK XXI, unul dintre principalii jucători ai pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, mizează, în acest an, pe un avans cu 15% a business-ului, la aproximativ 27,5 milioane de euro. Compania, jucător cu tradiție pe piața locală, cu o istorie de 25 de ani, estimează pentru acest an și menținerea ratei de profit la cca. 3%.

Estimăm că vom încheia anul cu un avans, atât al vânzărilor, cât și al marjei de profit aferente acestora, cu minim 15% versus anul anterior, în ciuda contextului de piață. În 2021 ne-am confruntat cu provocări precum indisponibilitatea de marfă și materii prime sau creșterile dramatice ale prețurilor. Cu toate acestea, am găsit soluțiile potrivite care să ducă la dezvoltarea business-ului fără a afecta rezultatele”, a declarat Károly Nagy, Director General PROMELEK XXI.

De la Promod la Elektra

Business antreprenorial 100% românesc, compania denumită inițial Promod a devenit, începând cu 2011, parte a grupului spaniol Elektra. În 2016, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding și a devenit Promelek XXI, cu o identitate vizuală aliniată la cea a grupului.

„Datorită ritmului de creștere, mai accelerat decât cel al pieței pe care activăm, am reușit să ne dezvoltăm constant de la an la an. Doar în ultimii șapte ani am triplat cifra de afaceri și astfel ne-am poziționat drept unul dintre primii jucători ai pieței de produse electrice”, a mai afirmat Károly Nagy.

De asemenea, conform afirmațiilor sale, doar în ultimii 8 ani compania a investit peste 1,9 milioane de euro în dezvoltarea companiei, cât și în achiziția de participații în alte companii adiacente.

Politica noastră de expansiune vizează crearea unui grup de firme. Tocmai din acest motiv am investit în achiziția de participații importante din alte companii cu care am legat alianțe de durată”, a mai spus Károly Nagy.

Suntem mândri că, în cei 25 de ani de la înființare, viziunea și munca unei echipe dedicate de profesioniști a transformat un mic magazin de produse electrice cu numai 5 angajați în unul dintre cei mai relevanți importatori și distribuitori de instalații și echipamente electrice din țară, cu aproape 140 de angajați. În toată această perioadă, ne-am adaptat permanent pieței și cerințelor sale, fiind mereu aproape de partenerii noștri. În plus, viziunea noastră a fost întotdeauna de a oferi soluții de calitate și experiențe parteneriale valoroase”, a subliniat Károly Nagy.

Sedii la Cluj și București

În acest moment, compania este printre principalii furnizori de aparataj (prize, întrerupătoare), produse de management cabluri (tuburi flexibile și rigide, doze, canal cablu și accesoriile aferente), conectică (prelungitoare, coliere, derulatoare), protecție (întrerupatoare automate, cofrete) și tablouri electrice. De altfel, PROMELEK XXI deține și un atelier de tablouri electrice ce furnizează servicii cu valoare adaugată mare, cu focus pe clienții industriali. În acest moment, compania activează prin două sedii și depozite în Cluj-Napoca și București, dispunând de o ofertă ce însumează peste 35.000 de produse.

Distribuim și adăugăm plus-valoare prin serviciile oferite, atât brandurilor recunoscute internațional, precum Legrand, Schneider, Gewiss, pentru care suntem operatori naționali pentru piața DIY și unul dintre cei mai mari distribuitori de pe piața de profil din România, dar și mărcilor importate şi distribuite în exclusivitate de noi pe piața locală – Dietzel Univolt, PCE, TEM, Baks”, a subliniat reprezentantul companiei.

35% din business-ul companiei, realizat în piața de bricolaj

Raportat la împărțirea business-ului, Károly Nagy  a afirmat că Promelek XXI colaborează cu cca. 2.000 de parteneri din toate zonele țării, atât cu vânzători specializați, cât și cu instalatori importanți, precum și cu marile lanțuri de magazine.

O parte considerabilă a business-ului nostru vine din zona de distribuție – cca. 20%, dar și din proiecte cca. 35%. Un alt segment foarte însemnat se datorează colaborării de succes pe care o avem cu piața DIY, această linie însumând cca. 35% din afacerile companiei”, a subliniat reprezentantul Promelek XXI.

e-mobility și automatizarea locuințelor – tendința viitorului

Dincolo de echipamentele electrice, în ultimii 2 ani Promelek XXI a pus bazele unei noi linii de business, respectiv cea de e-mobility ce oferă stații de reîncărcare inteligentă pentru vehiculele electrice.

„Pentru noi, sustenabilitatea este un aspect foarte important și am investit permanent în această direcție. Dincolo de orientarea noastră, ca și companie, observăm un trend ascendent pentru următorii 2-3 ani pentru acest segment de business, dat fiind faptul că avem proiecte deschise cu autoritățile locale și ținând cont de noile programe de finanțare guvernamentale și europene. De altfel, nu doar local, ci și internațional, se poate observa foarte clar o tendință tot mai mare în achiziția de vehicule electrice”, a subliniat Károly Nagy.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: