Stiri CSR

Coca-Cola HBC AG, desemnată cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa

3 feb. 2022 3 min

Coca-Cola HBC AG, desemnată cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa

Reading Time: 3 minute

Coca-Cola HBC AG este, din nou, desemnată cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa și, pentru al 11-lea an consecutiv, se clasează în top 3 jucători din industria băuturilor la nivel global.

Rezultatul a fost prezentat în raportul anual global al S&P, care confirmă Indexul de Sustenabilitate Dow Jones pentru 2021 (DJSI), unul dintre cei mai importanți parametri de referință la nivel mondial în materie de sustenabilitate. Coca-Cola HBC AG a primit, de asemenea, distincția Silver Award din partea S&P Global.

”Aceasta este o recunoaștere extraordinară a muncii pe care colegii noștri o depun zi de zi pentru a construi o companie și un viitor mai sustenabile. Este o călătorie care a început cu mulți ani în urmă și pe care o considerăm fundamentală pentru dezvoltarea noastră viitoare. Angajamentul pe care ni l-am asumat în octombrie anul trecut este să reducem emisiile până la net zero pe întreg lanțul de valoare până în 2040, iar realitățile dure discutate la COP26 ne reamintesc amploarea provocărilor cu care ne confruntăm și faptul că avem, în continuare, cu toții, multe de făcut. Ne angajăm să ne respectăm angajamentele.” 

Zoran Bogdanovic, CEO, Coca-Cola HBC

Indexul de Sustenabilitate Dow Jones este un indicator important și relevant pentru companie. Alături de alte clasamente și studii independente precum MSCI ESG, CDP, FTSE4Good și FTSE Russell ESG, această recunoaștere vine ca o confirmare pentru companie că angajamentele și acțiunile luate merg în direcția potrivită. Pe plan local, Coca-Cola HBC România a fost desemnată cea mai sustenabilă companie, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform Romania CST Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Angajamentul de sustenabilitate al Coca-Cola HBC AG

• Compania a redus cu 1,8 milioane de tone emisiile de CO2 pe întreg lanțul valoric și cu 6,5 miliarde de litri consumul de apă în operațiuni, în ultimul deceniu. 

• Achiziționează peste 98% dintre bunuri și materii prime de la furnizori locali (din piețele unde se produc băuturile).

• Fiecare loc de muncă din Sistemul Coca-Cola susține, în medie, alte 11,8 locuri de muncă.

• Aproximativ 480.000 de tineri din 28 de țări au fost instruiți din 2017, odată cu lansarea programului comunitar emblemă al companiei, #YouthEmpowered, care țintește instruirea unui milion de tineri până în 2025.

• Compania a publicat primul raport și regulament privind transparența taxării în august 2020. 

• Dintre rolurile de conducere, 39% sunt deținute de femei, cu obiectivul de a ajunge la 50% până în 2025. 

• Cinci branduri de apă minerală sunt ambalate în sticle realizate din 100% rPET în șase dintre piețe și, în Italia, se face tranziția către 100% rPET pentru toate băuturile carbogazoase comercializate în ambalaje mici.

• Compania a înlocuit folia de plastic, greu de reciclat, folosită la ambalarea dozelor multipack, cu KeelClip™, o soluție minimalistă de ambalaj din carton, certificat FSC, 100% reciclabil și biodegradabil. Soluția a fost implementată în 10 piețe unde CCH are operațiuni, urmând ca, în 2022, să ajungă în toate țările UE. Mai multe informații despre toate angajamentele și realizările companiei, găsiți aici.

NetZeroby40

În octombrie 2021, Coca-Cola HBC și-a luat angajamentul de a reduce emisiile până la zero net pe întreg lanțul valoric, până în 2040. Compania a dezvoltat un plan concret de acțiune și va investi 250 de milioane de euro în inițiative de reducere a emisiilor până în 2025. 

Până în 2030, pornind de la un obiectiv bazat pe știință, deja aprobat, compania va reduce emisiile generate de lanțul de valoare în Scopurile 1, 2 și 3, cu 25%, la care se adaugă o reducere suplimentară de 50% în următorul deceniu. Pentru a diminua 90% din emisiile provenite din acțiunile terților, CCH își va extinde parteneriatele curente cu furnizorii, iar în cazul în care emisiile nu pot fi reduse conform așteptărilor, compania va investi în alte măsuri de protejare a mediului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: