Competitie interesanta la Direct Communication

<p> Dupa o prima editie la care inscrierile in categoria Direct Communication nu au fost prea spectaculoase, Liviu Turcanu, Creative Director la Mercury 360, este de parere ca anul acesta, competitia pare mai interesanta in categorie.</p> <p>  </p> <p> <strong>De ce credeti ca este importanta o competitie locala care sa premieze creativitatea?</strong></p> <p> In primul rand cred ca un festival “de creatie” nu ar trebui sa premieze exclusiv creativitatea in sine a lucrarilor inscrise si departamentul de creatie; in spatele creativitatii se afla efortul unei intregi agentii de a produce si de a expune lumii intregi o campanie sau o lucrare care comunica cu adevarat ceva relevant publicului tinta. Mai mult de atat, alaturi de agentie s-a aflat un client curajos, care a fost si el creativ la randul sau, a dat girul campaniei, a construit la ea, a crezut in ea si in echipa.</p> <p>  </p> <p> Premiantii sunt agentiile si clientii, in egala masura.</p> <p>  </p> <p> Competitia trebuie dusa mai departe, dincolo de orgoliile creativilor si ale plannerilor. Pentru ca in momentul in care intra si clientii in joc, miza se schimba fundamental. Aceasta este provocarea care trebuie adresata de catre agentii clientilor si sustinuta cu toata taria.</p> <p>  </p> <p> Nu facem festival de creatie, de dragul creatiei. Se intalnesc directorii de creatie din Romania si se premiaza, apoi pun frumos trofeele pe raft, alaturi de restul, si asteapta cu febrilitate sa treaca anul ca sa vina altele.</p> <p>  </p> <p> Pe de alta parte, creativitatea nu exclude eficienta si acesta este tendinta de ani de zile la nivel international, dar si local. Deci nu putem afirma cu tarie ca premiem creativitatea si atat.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce lucrari sperati sa vedeti in categoria Direct Communication, care ar trebui sa fie “ingredientele” unei lucrari?</strong></p> <p> Anul trecut competitia a fost destul de slaba in aceasta categorie. Au existat cateva campanii destul de puternice, care au luat si premii, insa numarul inscrielor a fost destul de mic, pentru o piata in care au loc anual sute de activari, evenimente, promotii in store. Poate ca cifrele absolute nu sunt relevante, sunt sute de activari, dar putine merita cu adevarat sa fie supuse atentiei juriului la un festival de advertising.</p> <p>  </p> <p> Sunt prea putine activari sau evenimente de rasunet, de care sa fi auzit toata lumea (si aici nu ma refer la industria de marketing si comunicare) si cu atat mai putine in zona brandurilor comerciale.</p> <p>  </p> <p> Anul acesta, competitia pare mai interesanta in aceasta categorie, mai ales in contextul in care ca s-au remarcat deja campanii vizibile si populare in piata, premiate deja la alte festivaluri (Golden Drum).</p> <p>  </p> <p> Lucrarile inscrise in aceasta categorie trebuie sa convinga atat prin relevanta legata de obiectivul de comunicare al brandului, cat si prin impactul pe care l-au generat asupra publicului. Una fara alta nu se poate. Daca avem cifre cu atat mai bine.</p> <p>  </p> <p> De aceea este foarte important modul cum iti construiesti case-ul in ziua de azi. El devine un story in sine despre un story care a convins deja publicul. Capacitatea de a spune o poveste este primul argument pe care il prezinti juriului. Degeaba ai avut o activare de exceptie, cu o idee traznet, daca o prezinti fara convingere. O campanie buna nu se vinde juriului de la sine. Efortul pe care l-ai depus in articularea campaniei, in conceperea fiecarui element, de la idee pana la productie si implementare, trebuie sustinut in continuare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Liviu Turcanu jurizeaza in categoria Direct Communication din cadrul <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO Awards 2013</a>.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p> <p>  </p>