Management Stiri

Consultanta si training cu accent romanesc

25 feb. 2016 2 min

Consultanta si training cu accent romanesc

Reading Time: 2 minute

Christian Pauls, un german stabilit la Viena care vorbeste perfect limba romana, se ocupa de repozitionarea businessului Trend Consult in Austria si pregateste implementarea unui produs de vanzari in intreg spatiul vorbitor de limba germana.

La intrarea in spatiul de birouri sektor 5 din centrul Vienei ma astepta chiar Christian Pauls, Partener si Country Manager la Trend Counsult Group. Mi-a urat bun venit intr-o romana clara, articulata, cu un usor accent german. Am zambit, am raspuns in romana si, tocmai cand ma pregateam sa ii spun in engleza ca sunt impresionat de pronuntia sa, interlocutorul meu a continuat conversatia in romana. Am aflat ca, in studentie, Christian Pauls a facut un stagiu de pregatire la noi in tara. Romania i se parea o tara foarte interesanta, avea cateva contacte, stia chiar si cateva cuvinte, desi recunoaste ca nu erau tocmai potrivite pentru o discutie amiabila. Nu a stat deloc pe ganduri si a plecat spre Bucuresti. Aici, s-a angajat la Trend Consult Group si, pas cu pas, ajutat si de sotia sa romanca, a invatat limba.

La furnizorul de programe de training, Christian s-a ocupat vreme de doi ani de implementarea unui sistem LTSI (Learning Transfer System Inventory), iar la cateva luni de la inaugurarea biroului din Viena a parasit Romania si a preluat conducerea Trend Consult Austria. Pe atunci, cele mai multe companii multinationale inca aveau cartierele generale in Viena si capitala Austriei era folosita ca punct de plecare si vanzari pentru regiunea Europa Centrala si de Est. Planul furnizorului roman de programe de training era vanzarea produselor de invatare experimentala Eagles’s Flight pe piata vestica.

“S-a dovedit ca nu a fost cea mai potrivita abordare pentru aceasta piata”, imi spune Christian Pauls. “Produsele Eagle’s Flight sunt produse de conferinta, de invatare experimentala, ceea ce a fost un pic mai neobisnuit aici, pentru ca piata austriaca, fata de cea romaneasca, este mai putin deschisa la lucruri noi, mai ales daca vorbim de oamenii care iau decizii”, completeaza Pauls.

Acesta mi-a explicat ca piata de training din Austria, cuprinde si programe de recalificare a somerilor – unde sunt in jur de 10.000 de “traineri” la o populatie de peste 8 milioane de locuitori – dar si alte cursuri de calificare profesionala, oferite in proportie de peste 90% de Camera de Comert. Ceea ce inseamna ca piata de training, cu care suntem noi obisnuiti, este extrem de mica in Austria, iar firmele care ofera astfel de servicii au nevoie de o pozitionare clara; un exemplu este latura de training si consultanta pentru tot spatiul vorbitor de limba germana. Acesta este si planul pe care il are subsidiara Trend Consult din Viena, tocmai pentru ca piata din Austria este extrem de restrictionata. “Suntem intr-o faza de repozitionare si vom intra mai degraba cu un produs care se adreseaza Austriei, Germaniei si Elvetiei, care va fi focalizat pe partea de vanzari, analiza, training si consultanta in vanzari”, mi-a povestit germanul. L-am intrebat pe Christian daca imi poate da mai multe detalii si asa mi-a povestit despre Sales Culture Scanner, un produs recent ce a pornit cu dreptul in Romania si care ofera o radiografie a culturilor de vanzari existente in firme. Cum functioneaza? Echipele de vanzari completeaza un chestionar online, care arata imediat unde este cultura de vanzari a companiei, ce are de imbunatatit si ce potential are.

“Planurile de viitor sunt sa rulam acest produs in zona vorbitoare a limbii germane si sa generam un business consistent de consultanta pe acest subiect. Adica, va fi mai putin training si mai multa consultanta”, imi mai povesteste Christian Pauls.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: