Coty si-a crescut afacerile in Romania cu 9%

Compania de cosmetice Coty Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 82 milioane lei, in creştere cu peste 9% fata de 2013. Cel mai dinamic segment de produse si care s-a dublat in ultimii doi ani si jumatate este cel al cosmeticelor decorative (oja si rujul). Acestea reprezinta 35-40% din cifra de afaceri a filialei locale, iar unul dintre pricipalele motive al acestei cresteri este contextul economic actual, a anuntat compania, intr-un comunicat de presa.

“In perioadele de criza, femeile renunta la rasfaturile scumpe si se orienteaza spre cele pe care si le pot permite, precum ojele si rujurile”, a declarat Razvan Afenduli (foto), general manager Coty Romania.
In ceea ce priveste rezultatele companiei, daca pina acum, profitul net era sub 5% din cifra de afaceri, de anul acesta Coty se asteapta la o crestere de pana la 10% din cifra de afaceri, adica 8,2 milioane lei. In plus, Coty vizeaza ca in urmatorii 3 ani sa dubleze vanzarile de cosmetice decorative si sa ajunga la o cota de piata de retail de peste 40% in acest segment.

Anul 2014 a mai marcat o schimbare importanta pentru Coty datorata cresterilor pe care compania le-a inregistrat inca din 2009 – de la 1 iulie, Coty Romania a devenit un hub care cuprinde atat Bulgaria, cat si Grecia unde Coty a realizat in 2014 vanzari de 7,5 milioane de Euro. “Cand deschizi piete, fiind vorba de investitii foarte mari, este foarte important contextul geo-politic, o investitie intr-o afacere existenta nu este la fel de riscanta si daca expui un plan de afaceri corect in general se aproba”, a declarat Razvan Afenduli.