BizRemote by certSIGN Companii Stiri

Cum a reușit crama Gramma să-și dubleze vânzările în martie și aprilie prin vânzări online

15 mai 2020 3 min

Cum a reușit crama Gramma să-și dubleze vânzările în martie și aprilie prin vânzări online

Reading Time: 3 minute

Producătorul de vinuri Gramma din Iași și-a dublat cifra de vânzări în lunile martie – aprilie, față de aceeași perioadă a anului trecut, după ce a mizat pe online și livrări la domiciliu cu pachete de autoizolare.

Vânzările s-au ridicat în cele două luni la aproximativ 50.000 de euro, astfel că reprezentanții companiei se așteaptă pentru anul acesta la o cifră de afaceri de peste 350.000 de euro.

„Dacă ar fi să comparăm situația de anul acesta, când am trecut cu toții prin criză și necesitatea de a ne izola la domiciliu, cu aceeași perioadă a anului trecut, consumatorii au arătat o mai mare deschidere față de achizițiile online. Am avut vânzări impresionante, însă, în egală măsură, am demarat și un proiect de cobranding cu una dintre cele mai mari rețele de magazine online din țară”, a spus Marian Olteanu, manager general Gramma.

Totodată, preferințele consumatorilor s-au modificat în comenzile făcute online în această perioadă și asta relevă o mai mare diversitate de gusturi. În restaurante, cererea era adaptată mult după sezonalitate, unde primăvara și vara în meniuri se regăsesc preponderent vinuri albe și rose, iar toamna și iarna sunt disponibile mai degrabă vinurile roșii. În perioada în care oamenii au stat mai mult acasă, au ales vinuri după reguli proprii și au preferat să încerce mai multe tipuri.

Cel mai des au fost comandate vinurile roșii și albe, dar au fost și comenzi care au acoperit toate cele trei tipuri de vinuri. Românii au cumpărat, în medie, circa patru sticle de vin. În prezent, Gramma pregătește pachete predefinite pentru comenzi de șase sticle, cu un preț mai avantajos.

Media de vârstă a celor care au comandat online în această perioadă este de 24 – 36 de ani, majoritar femei.

Importanța online-ului

În această perioadă, dat fiind faptul că o mare parte din consumatori s-au mutat în online, au fost resimțite rezultatele pe care acest canal de comunicare le poate aduce. Astfel, consumatorii au experimentat ușurința cu care pot comanda vin acasă și înțeleg mai bine accesul facil la vinuri de calitate, la prețuri accesibile. Aceștia au experimentat o gamă mai largă de produse, astfel că vor avea de câștigat și restaurantele, consumatorii fiind mai familiarizați cu vinurile pe care își doresc să le comande.

Gramma este una dintre cele mai urmărite crame din România pe Instagram, cu rezultate excelente în acest mediu. Iar social media prin Facebook este un canal de comunicare interactiv, unde „vinul conversației” a putut să-și asculte consumatorii, să îi înțeleagă și să le răspundă pe măsura așteptărilor.

Pachet Autoizolare GRAMMA
Pachetul Gramma de #autoizolare

Pentru această perioadă a fost creat pachetul de #autoizolare, care a fost primit extrem de bine de către consumatori. Conceptul din spatele acestei campanii a fost unul social și a făcut referire la necesitatea de a sta în izolare, încurajând oamenii să facă acest lucru.

Gramma este în discuții cu noi restaurante. În urma vizibilității pe care vinurile produse de cramă le au în online, jucătorii din HoReCa își doresc să le listeze pentru consumatori. Mai mult, producătorul pregătește un magazin online și pentru piața din Danemarca, Elveția și Marea Britanie.

Schimbările de consum ale românilor aduc modificări în industria vinurilor

„Cred că această criză va aduce în piața din România și o schimbare de paradigmă, prin care producătorii și nu numai vor fi mult mai atenți la ceea ce servesc și la cerințele consumatorului final. Se va schimba atât modelul de business de distribuție, cât și întreg lanțul, de la cramă la restaurant. Astfel, vom vedea vinuri românești de o mai bună calitate, servicii mai bune și nu în ultimul rând politici comerciale corecte”, a explicat Marian Olteanu, manager general Gramma.

După redeschiderea restaurantelor, compania estimează o creștere a vânzărilor de vin din HoReCa, dat fiind că deja au început să primească solicitări din partea restaurantelor care se pregătesc pentru acest moment. Mai mult, acest lucru arată că oamenii sunt mult mai dornici de consumul de vin, iar această perioadă de izolare a însemnat și o mai bună familiarizare a consumatorilor cu aceste produse. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: