Business Companii Stiri

Crearea de alternative4 min

21/06/2019 3 min read

Crearea de alternative4 min

Reading Time: 3 minute

Cum un dispozitiv inovator și o platformă deschisă de comunicare aduc în prim-plan o alternativă viabilă la fumat, profitând din plin de evoluția tehnologiei, dar și de noile obiceiuri digitale ale consumatorilor.

 

Mă las de mâine, de luni, de la întâi – este o promisiune pe care o fac fumătorii celorlalți, de cele mai multe ori fără să se și materializeze. Ca fost fumător, știu cum este să îți placă să fumezi și să nu ai nicio dorință să te lași. De alt­fel, mulți fumători cred că nu au niciun motiv să se lase, pentru că, pur și simplu, le place să fumeze. În final, este opțiunea fiecărui adult de a fuma sau nu, cu condiția să respecte libertatea celorlalți de a nu fi afectați de fumat. În același timp, conștientizarea efectelor nocive ale fumatului a determinat schimbări radicale în cadrul legislativ care reglementează industria tutunului, care a dus la transformări radicale ale mo­dului în care oamenii fumează.

Marile companii producătoa­re au investit sume importante în R&D (cercetare și dezvoltare) în alternative la fumatul clasic. De exemplu, începând din 2008, Philip Morris International a angajat peste 400 de oameni de știință care acoperă peste 26 de specialități (biochimie, matematică, toxicologie etc.) și a investit peste 6 miliarde de dolari în cercetare și în dezvoltarea de noi produse, în principal în două centre de cercetare, în Neuchâtel (Elveția) și Singapore.

În 2014, a apărut în urma acestor eforturi dispozitivul IQOS, care încălzește tutunul în loc să îl ardă, acesta fiind disponibil până în acest moment pe 47 de piețe la nivel global. Deja PMI a lansat noi dispozitive (IQOS 3 și IQOS 3 Multi) la sfârșitul anului trecut în Japonia, Coreea de Sud, Rusia, Germania, Elveția, Marea Bri­tanie, Italia și Columbia și, la scurt timp după aceea, în toate celelalte țări în care este prezent IQOS, inclusiv România.

IQOS este unul dintre principalii exponenți ai unei noi categorii de produse cu potențial de reducere a riscului (reduced risk products), care schimbă industria tutunului la nivel global. Producătorii din domeniu se orientează accelerat către acest tip de produse care nu mai ard tutunul, fiindcă procesul de ardere este cel care produce substanțele nocive asociate fumatului. Dispozitivul IQOS folosește HEETS, alternativa la țigările clasice.

Cum rezultatele cercetărilor care au evaluat poten­țialul de risc redus al IQOS sunt promițătoare, Philip Morris împărtășește în mod deschis metodologiile, stadiile studiilor, precum și concluziile lor, pentru a fi reexaminate și verificate independent de către terți. Prima țară în care au fost produse HEETS, la scară mică, a fost Elveția, la Centrul de Dezvoltare Industrială din Neuchâtel. Între timp, și România a ajuns în frun­tea valului de schimbare din industria de profil, pentru că fabrica Philip Morris de la Otopeni este una dintre cele mai performante din Uniunea Europeană și a fost aleasă de gigantul american pentru a trece la produse din următoarea generație. Este cea de-a treia unitate de producție a Philip Morris International care produce rezerve din tutun HEETS.

Comunicare altfel

Philip Morris a lansat pe piața din România o platformă prin care brandul IQOS a intrat în legătură cu consumatorii, promițând să comunice transparent, să ino­veze constant și să prezinte studiile din spatele produselor. Promisiunea IQOS este un demers local către dialog, inițiat în primăvara anului trecut. Pe platformă, brandul face o serie de promisiuni consumatorilor săi, iar aceștia pot primi răspuns rapid oricărei întrebări legate de utilizarea și beneficiile IQOS, de știința din spatele produsului, precum și despre cadrul de reglementare aplicabil. Această campanie a fost rezultatul dialogului cu utilizatorii de IQOS pe parcursul celor aproape patru ani de la lansarea produsului pe piața din România și reprezintă un exemplu de transparență a informațiilor pentru consumatori.

Anul acesta, compania continuă să dezvolte platforma printr-o campanie integrată, care oferă în plus sprijin pentru fumătorii adulți în tranziția de la țigările convenționale la alternative mai bune, fără fum, precum IQOS. Prin această campanie, printre altele, li se oferă fumătorilor adulți posibilitatea de a participa la un program de tranziție de 21 de zile, pentru consumatorii care doresc să facă trecerea completă de la fumatul convențional la utilizarea IQOS, o alternativă mai bună pentru ei decât continuarea fumatului. Deja, la nivel global, 7,3 milioane de fumători adulți au abandonat țigările și au trecut la utilizarea exclusivă a IQOS.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 333 (iunie, 2019). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE