fbpx
Business Companii Interviuri Tech

Cum a crescut în criză o companie românească specializată în blockchain și inteligență artificială5 min

30/06/2020 4 min read

Cum a crescut în criză o companie românească specializată în blockchain și inteligență artificială5 min

Reading Time: 4 minute

Softbinator Technologies, companie specializată în proiecte de R&D în blockchain și inteligență artificială, se află în plin proces de extindere pe piața locală și de integrare a unor startup-uri și companii mai mici, spune Daniel Ilinca, CEO al companiei.

Cum a fost această perioadă pentru Softbinator Technologies? Ce noi provocări se arată la orizont în perioada următoare?

Noi ne-am adaptat relativ rapid la noile condiții și am agreat cu colegii modul de lucru de acasă chiar înainte să fie reglementată starea de urgență. Am reușit să le facilităm accesul la echipamente și tehnologii la distanță, așa încât să își poată continua activitatea în condiții similare cu cele de la sediul companiei – cel puțin din punct vedere tehnic. Este oarecum ironic, pentru că ne mutaserăm într-un sediu nou la începutul lunii martie și abia avuseserăm petrecerea de inaugurare a biroului înainte de starea de urgență. Rutinele legate de noul spațiu abia dacă au avut timp să se creeze în cele două săptămâni. Chiar dacă starea de urgență s-a ridicat, am decis că este mai prudent să nu ne întoarcem la birou imediat. Le-am lăsat colegilor opțiunea de a alege ei momentul când vor reveni la birou, iar între timp noi am luat toate măsurile legate de securitate și sănătate la locul de muncă.

Ce ați învățat din această perioadă de criză?

Probabil că lecția cea mai importantă este că, oricât de pregătit crezi că ești, tot se va găsi ceva să te surprindă. Capacitatea de ajustare la circumstanțe și abilitatea de a folosi situația într-un mod benefic mi se par esențiale și în vremuri normale – cu atât mai mult în împrejurări atipice.

Ce oportunități de business ați identificat în această perioadă?

Planurile noastre erau centrate pe o perioadă de creștere accelerată dinainte de criză. După creșterea echipei cu mai mult de 50% în primul trimestru, ne-am propus să ne extindem echipa și mai mult. Avem aproximativ 30 de poziții deschise în ambele centre, din București și Constanța, și suntem deschiși către parteneriate pe zona de resurse cu firme care poate trec mai greu prin această perioadă. În același timp, dorim să ne extindem prezența și proiectele pe câteva dintre piețele țintă cu care lucrăm deja – Europa de Vest și SUA. Mizăm pe creșterea cererii în perioada următoare în câteva segmente pe care noi ne-am specializat – fintech, edutech, med/healthtech. Sunt industrii sau sectoare care se află ele însele sub presiunea dezvoltării accelerate și a adaptării la noi standarde, ceea ce va crește cu siguranță consumul de tehnologie și bugetele alocate.

Ce se schimbă pe piața IT din România în perioada următoare?

Dacă ne referim la consumul de tehnologie, la nivel de industrie ne așteptăm ca evoluția cererii să se manifeste printr-o creștere pe care o așteptăm de ceva vreme deja și care întârzie să se producă. Creșterea ar trebui să fie generată și influențată de digitalizarea sectorului public – care este în poziția privilegiată de a genera și o creștere a cererii și consumului de tehnologie și în sectorul privat. Este vorba despre transferul unui capital de încredere în transformarea digitală a operațiunilor și proceselor, dar și prin posibilitățile de interacțiune oferite companiilor și cetățenilor în relația cu administrația publică. Dacă ne uităm la companiile IT, în condițiile în care industria noastră este deja pe un ritm de creștere și respectiv dacă ne așteptăm să apară oportunități de proiecte semnificative suplimentare, ne vom confrunta probabil cu o nouă criză a resurselor umane disponibile. Este o altă problemă pe care industria IT o discută frecvent de câțiva ani și pentru care rezolvarea nu este nici rapidă, nici punctuală.

Aveți proiecte și parteneri din afara României?

Avem mai multe proiecte semnificative cu clienți din afara României. Așa cum am menționat, suntem specializați pe câteva verticale, industrii, mari consumatoare de tehnologie și în care proiectele sunt în creștere. Deocamdată, clienții noștri sunt stabili și nu au fost influențați negativ de criză, prin urmare și proiectele noastre cu ei continuă cel puțin în același ritm. Câteva proiecte pe care le putem menționa sunt TripleMars.com –  platformă de e-commerce din Israel, QuickBoard – software și placă de antrenament și monitorizare recuperare fizică, Zillearn – soluție de edutech dedicată pieței din Singapore și alte soluții de fintech bazate pe blockchain.

Cum ați încheiat 2019 și ce estimări aveți pentru 2020?

Softbinator a definitivat la începutul lui 2020 un proces de spin-off și rebranding, care a însemnat și preluarea unor angajați și proiecte. Am început anul cu aproximativ 30 de angajați și, între timp, am ajuns la peste 70 de oameni în echipă. Estimările prudente ne arată ca vom ajunge la 100 de angajați în următoarele 3-6 luni. Din punctul de vedere al cifrei de afaceri, ne așteptăm ca anul acesta să ajungem la 3,5 milioane de euro, o evoluție semnificativă față de anul anterior, posibilă în urma schimbărilor de la începutul anului.

Cursuri online  la Facultatea de Matematică

Daniel Ilinca, alături de 12 specialiști din cadrul Softbinator, predau cu titlu gratuit cursuri și susțin laboratoare tehnice online în cadrul Facultății de Matematică din cadrul Universității din București în această perioadă de izolare.  “Ne bucurăm că putem fi de ajutor comunității în care ne desfășurăm activitatea și tindem spre o conexiune cât mai puternică între mediul de afaceri și societate. Vom face în continuare tot ce ține de noi pentru sprijinirea mediului educațional, prin orice metode sunt necesare. Este esențial ca viitorii specialiști, indiferent de parcursul profesional ulterior, să aibă acces la cele mai bune metode și resurse de informare și să capete experiență practică”, spune Ilinca. Parteneriatul dintre Softbinator Technologies și Facultatea de Matematică și Informatică a început în 2015, iar până în prezent peste 1.000 de studenți au participat la cursurile și laboratoarele predate de specialiștii companiei.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *