fbpx
Interviuri MarComm Marketing

Cum a ajuns un Galaxy S10 5G în spațiu?3 min

06/01/2020 3 min read

Cum a ajuns un Galaxy S10 5G în spațiu?3 min

Reading Time: 3 minute

O misiune specială în stratosferă pentru a face posibilă, la scară largă, trimiterea de selfie-uri în spațiu. Aceasta este ideea de la care a pornit una dintre cele mai inedite campanii de marketing inițiate de Samsung până în prezent și coordonate de Benjamin Braun, Chief Marketing Officer al Samsung Europe. 

La prima sa campanie pentru Samsung, brand pentru care a început să lucreze la începutul acestui an, Benjamin Braun, Chief Marketing Officer al Samsung Europe, a debutat cu un proiect gandios, #SpaceSelfie, pe măsura momentului aniversar. Compania coreeană a decis ca, la aniversarea de 50 de ani, să lanseze o campanie care nu doar că a marcat o nouă premieră în istoria brandului, dar a și depășit con­ven­­ționalul și a granițele spațiale.

Benjamin Braun, Samsung Europe

Prin intermediul campaniei #SpaceSel­fie, mii de oameni au trimis selfie-uri amuzante și fără filtru direct în stratosferă. Pentru a face posibil acest proiect, a fost nevoie de oameni de știință, dezvoltatori de aplicații și un balon cât jumătate de teren de baschet. Cu sprijinul companiei aerospațiale Flightline Films, Samsung a trimis un Galaxy S10 5G în stratosferă. Mai e­xact, un balon de 10,5 x 18 metri a fost lansat din Dakota de Sud și a transportat până la aproximativ 20.000 metri altitudine un echi­pament special, prin­tre care și un smartphone S10 5G. Pentru îndepli­nirea misiunii #SpaceSelfie au fost dezvoltate două aplicații dedicate: una concepută pentru a trimite și primi sel­fie‑uri către Mission Control și echipamentul trimis în spațiu, a doua, special creată pentru Samsung Ga­laxy S10 5G. Aplicația secundară îi transmitea aplicației de bază să trimită imaginea înapoi pe Pământ și de acolo să fie livrată direct utilizatorului, care o putea apoi distribui pe rețelele sale de socializare.

“Întreg proiectul a fost realizat în numai cinci luni, atât a durat de la idee la implementare”, povestește Benjamin Braun. Dar viteza nu este ceva atipic pentru un brand coreean și pentru Coreea în general, țară unde totul se întâmplă pe repede înainte și care a recuperat fantastic din punct de vedere economic, în doar câteva decenii. “Suntem cei mai mari producători de televizoare și de te­lefoane din lume. De 50 de ani, se întâmplă lucruri extraordinare pe mai marile ecrane – TV – sau mai micile noastre ecrane – te­lefoane. Deci trebuia să găsim o modalitate inedită de a cele­bra acest lucru. Ne-am gândit ce am putea să facem să folosim telefonul Samsung 5G, care era deja pregătit pentru o călătorie în spațiu. Nu a fost nevoie de nicio adaptare a acestuia din punct de vedere tehnic pentru acest proiect”, explică Braun din culisele campaniei.

Campania #SpaceSelfie, ce a avut-o ambasadoare pe actrița și supermodelul britanic Cara Delevingne, care și-a făcut cu un Galaxy S10 primul selfie trimis în spațiu, s-a derulat integral în spațiul digital, fără nicio componentă de TV sau advertising outdoor. Campania continuă, la un alt nivel, o inițiativă de acum cinci ani, când lua naștere cel mai faimos selfie al tuturor timpurilor. În 2014, la Oscaruri, realizatoarea TV Ellen DeGeneres, alături de câteva vedete de la Hollywood, făcea cu un Samsung Galaxy Note3 un selfie care avea să facă înconjurul lumii. Cinci ani mai târziu, cu ajutorul tehnologiei, Samsung a decis să ducă povestea mai departe până în stratosferă, alături de top modelul și actrița Cara Delevingne, care și-a făcut cu un Galaxy S10 primul selfie trimis în spațiu.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Citește și interviul Biz cu Cara Delevingne

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *