Analize Companii Management

Cum a ieșit Clujana din insolvență

14 feb. 2020 2 min

Cum a ieșit Clujana din insolvență

Reading Time: 2 minute

Producătorul de încălțăminte Clujana iese din insolvență după doi ani de la deschiderea procedurii ca urmare a succesului planului de reorganizare realizat și implementat de CITR.

Planul CITR a avut ca obiectiv relansarea brandului Clujana nu doar la nivel local, ci și național, atât prin dezvoltarea rețelei de distribuție, cât și prin diversificarea liniei de produse. Astfel, din 2019, produsele din piele confecționate de Clujana adresează nevoile unui segment de clienți neexplorat, tineri cu vârste cuprinse între 25-40 de ani.

Clujana produseProdusele Clujana sunt astăzi vândute în 14 magazine partenere din România. Compania a deschis și patru noi showroom-uri (al doilea show-room în Cluj-Napoca și magazine în Sibiu, Oradea, Bistrița) și un magazin online. În plus, brandul s-a apropiat de generația millenials printr-o prezență activă și constantă în social media, pe lângă deschiderea magazinului online.

În paralel, Clujana și-a îmbunătățit marja pentru comercializarea produselor, iar profitul obținut a fost utilizat pentru finanțarea activității curente și creșterea producției. Totodată, compania a redus ponderea serviciilor de tip lohn în cifra de afaceri, cooptând, în schimb, un designer pentru realizarea produselor sub brand propriu. În noiembrie 2019, veniturile provenite din vânzarea produselor Clujana a crescut cu 136% față de anul precedent.

„Rolul nostru de administrator judiciar a fost să insuflăm o nouă viziune brandului Clujana și să ne asigurăm că revitalizarea companiei se află pe agenda tuturor stakeholderilor. Am avut mereu în minte alinierea obiectivelor strategice ale tuturor celor implicați, iar experiența vastă în gestionarea echilibrului dintre creditori și companie a facilitat succesul”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Managing Partner CITR.

Pentru asigurarea stabilității și continuității brandului, CITR subliniază că managementul Clujana trebuie să continue măsurile strategice adoptate în perioada de reorganizare: anticiparea tendințelor pieței și crearea unui produs competitiv, lansarea de noi colecții cu design modern, menținerea unui preț de vânzare crescut sau în acord cu nevoile de dezvoltare ale companiei și extinderea rețelei de magazine. Totodată, monitorizarea atentă și continuă a costurilor de producție și de funcționare este vitală pentru menținerea unei companii sănătoase și sustenabile.

CITR este prezent pe piața de insolvență din România din 2008 și a gestionat peste 1000 de proiecte. Compania administrează anual un patrimoniu de peste 650 de milioane de euro și distribuie peste 300 de milioane de euro creditorilor. Din acest an, CITR este o companie Impetum Group, grup românesc care-și propune maximizarea valorii de business din oricare etapă din viața unei companii.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: