fbpx
Analize

Ce preț ar fi dispuși consumatorii să plătească pentru o mașină electrică și ce autonomie ar trebui să aibă aceasta3 min

03/09/2020 3 min read

Ce preț ar fi dispuși consumatorii să plătească pentru o mașină electrică și ce autonomie ar trebui să aibă aceasta3 min

Reading Time: 3 minute

Adopția vehiculelor electrice are în față cel puțin trei provocări critice care trebuie depășite pentru a se putea dezvolta accelerat pe viitor, potrivit unui studiu realizat de Castrol în rândul consumatorilor, ale managerilor de flote și ale liderilor din industria auto în cadrul a opt dintre cele mai importante piețe de autovehicule electrice din lume.

Astfel, consumatorii ar fi dispuși să cumpere o mașină electrică dacă aceasta ar costa, în medie, 36.000 de dolari, bateria ar avea o durată de încărcare de 31 de minute și o autonomie de 469 kilometri asigurată de o singură încărcare.

În industria auto, influențată enorm de pandemia de coronavirus, autovehiculele electrice pot juca un rol central în promovarea reducerii emisiilor de carbon pentru sectorul respectiv. Cercetările Castrol arată că consumatorii individuali au o atitudine pozitivă cu privire la trecerea către utilizarea energiei electrice până în 2024, dar, la nivel de industrie, trebuie să facem mai multe pentru a transpune această atitudine pozitivă în decizii de cumpărare“, a declarat Mandhir Singh, CEO al Castrol.

Cercetarea realizată de Castrol în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020 estimează că piața anuală a autovehiculelor electrice ar putea ajunge la 367 miliarde de dolari până în 2025, dacă sunt atinse toate aceste puncte critice și dacă impactul pandemiei de COVID-19 nu va fi major. Iată principalele idei desprinse din studiu:

2024: anul autovehiculelor electrice?

În medie, șoferii au afirmat că ar lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric până în 2024. Însă aproape două treimi (61%) dintre cei chestionați au afirmat că adoptă o abordare de tipul “aștept și voi vedea”, iar peste jumătate (54%) din managerii de flote au afirmat că așteaptă concurența să facă această schimbare înaintea lor.

Prețul este factorul cel mai important

Când sunt luați în considerare factorii cu cea mai mare probabilitate de a accelera adoptarea autovehiculelor electrice, prețul este prioritatea numărul unu pentru consumatorii din cadrul studiului, 63% dintre aceștia spunând că autovehiculele electrice le depășesc bugetul.

Studiul constată, de asemenea, că ceea ar putea împiedica consumatorii să facă schimbarea sunt concepțiile greșite despre costurile de întreținere, 65% dintre aceștia considerând că întreținerea autovehiculelor electrice este mai costisitoare decât cea a autovehiculelor cu motor cu combustie internă.

În timp ce prețul de 36.000 de dolari a fost punctul critic pentru consumatorii din întreaga lume, există o mari diferenșe între piețe. În medie, consumatorii japonezi sunt pregătiți să plătească cel mult 43.000 de dolari pentru un autovehicul electric, în timp ce consumatorii britanici nu ar accepta un preț mai mare de 30.000 de dolari.

Perioade de încărcare mai scurte

Consumatorii au identificat timpul de încărcare ca fiind cea de-a doua barieră importantă în adoptarea autovehiculelor electrice. În medie, cei care au participat la sondaj au declarat că doresc ca perioada de încărcare să fie de 31 de minute înainte de a lua în considerare achiziționarea unui autovehicul electric.

Doi din trei consumatori consideră că autovehiculele electrice vor fi predominante pe șosele doar când durata de încărcare va fi similară celei necesare pentru a realimenta un autovehicul cu combustie internă.

“Anxietatea cu privire la autonomie” este reală

Autonomia este cea de-a treia prioritate pentru consumatori, trei din cinci dintre aceștia fiind de acord că este o barieră importantă în adoptarea curentului principal cu privire la autovehiculele electrice.

În medie, șoferii așteaptă o autonomie de 469 km pentru o singură încărcare, adică aproximativ distanța dintre Londra și Paris. Acesta este cu doar 72 km mai mare decât cea pe care o asigură deja specialiștii din industria autovehiculelor electrice, conform răspunsurilor din cadrul sondajului.

Deși doi din trei consumatori participanți la studiu își folosesc în principal autoturismul pentru navetă sau călătorii scurte, au sugerat că “anxietatea cu privire la autonomie” stă la baza preferințelor lor pentru autovehicule cu o autonomie mare asigurată de o singură încărcare.

Foto: © Andrius AleksandraviciusDreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *