MarComm Digital Opinii

Cum arată agenția digitală 2.0?

15 oct. 2019 3 min

Cum arată agenția digitală 2.0?

Reading Time: 3 minute

Primul banner digital a fost cumpărat de AT&T în 1994, cinci ani mai târziu de la apariția internetului. În zilele noastre am putea spune că “s-au mișcat cam greu” . Cu siguranță, însă, înainte de jucătorii mari, au fost alți antreprenori care au profitat de internet. Business-urile au ținut întotdeauna pasul cu tehnologia, iar agențiile nu sunt o excepție. Inițial explorat în agențiile tradiționale, mediul digital a migrat treptat către agenții specializate. Nivelul de complexitate, volumul de muncă, viteza schimbărilor precum și specificitatea industriei a făcut ca acest subiect să fie tratat mai bine într-o agenție digitală.

Text de Flavian Cristea

În prezent, la Grapefruit, ne gândim tot timpul la cum putem să evoluăm pentru a anticipa și a crește împreună cu societatea și tehnologia. Pentru noi, agenția viitorului este una fluidă și flexibilă. Agenția este formată în continuare din oameni, însă componența echipelor se schimbă constant în funcție de nevoile clientului și ale pieței. Este un joc constant de mix & match care oferă soluții specializate și contextuale pentru obiectivele în continuă schimbare.

Când vorbim totuși despre obiectivele companiilor, am observat o migrare mai mare a așteptărilor către zona de business. Întâlnim constant dorințe legate de creșterea veniturilor, dar și obiective care țin mai mult de business precum scalarea operațiunilor, creșterea eficienței prin eliminarea acțiunilor repetitive și optimizarea alocării resurselor. 

În raportul Mckinsey despre digitalizarea Europei Centrale și de Est, putem observa că modul cel mai întâlnit prin care companiile profită de puterea internetului sunt social media și online advertising, prin intermediul cărora acestea încearcă să interacționeze în timp real cu consumatorii. Al doilea mod ar fi partea de eficientizare și automatizare a proceselor.  Rezultate mai puțin bune pot fi întâlnite în zona de e-commerce, cu accent pe comerțul internațional, și în zona de analiză și interpretare a datelor. Comparând companiile mici și mijlocii cu întreprinderile mari putem observa diferențe considerabile, în favoarea întreprinderilor, în cazul automatizării, utilizării platformelor de social media. cât și în analiza și interpretarea datelor.

Pornind de la concluziile anterioare putem afirma că agenția viitorului are abordări diferite în funcție de tipologia clientului dorit. Pentru întreprinderi ar fi de interes soluții pentru dezvoltarea e-commerce-ului, cu accent pe cel dedicat clienților din afara Europei, urmat de soluții îmbunătățite pentru analiza și interpretarea datelor, care pot oferi concluzii cât mai acționabile pentru companii.

Pentru clienții mici și mijlocii agențiile vor trebui să găsească soluții user-friendly de automatizare și eficientizare, care să fie rapide și ușor de implementat. De asemenea, ar avea nevoie de soluții pentru captarea și interpretarea datelor necesare luării deciziilor de business. În timp ce companiile mari au date structurate și organizate, companiile mici au multe informații nestructurate și, astfel, o soluție care s-ar folosi de inteligența artificială ar fi binevenită atât în sortarea datelor, cât și în interpretarea acestora.

Totodată, agenția digitală a viitorului înțelege că munca de dezvoltare și creație proprie este la fel de importantă precum cea de integrare și conectare cu parteneri si solutii externe. Suntem creatori de sisteme care aduc rezultate, iar arta constă în îmbinarea cu măiestrie a soluțiilor existente pe piață cu dezvoltarea și creația proprie acolo unde nu găsim componenta ideală.

De asemenea, o agenție a viitorului se va orienta, printre altele, către crearea de produse digitale proprii. Experiența dobândită în timp din serviciile oferite către clienți, precum și cunoașterea pieței, se transformă natural într-o propunere de valoare solidă. Așa cum integrăm alte soluții de pe piață, și noi la Grapefruit ne dezvoltăm propriile unelte și produse digitale. Majoritatea sunt interne, însă altele precum Picard, un formular conversațional dezvoltat pentru domeniul bancar, poate fi accesat și de alți parteneri și clienți.

Acestea sunt doar câteva idei despre viitorul agențiilor și mediului digital. Ce știm cu certitudine este că schimbarea este singura constantă, iar atât timp cât schimbarea este integrată în ADN-ul unei agenții, ea va putea să performeze în continuare alături de parteneri și clienți.

Flavian Cristea este Digital Strateg la Grapefruit. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: