Antreprenori Interviuri

Cum face față pandemiei un business de producție publicitară

8 sept. 2020 3 min

Cum face față pandemiei un business de producție publicitară

Reading Time: 3 minute

”Oricât de mult ne-am dori ca lucrurile să își revină la o stare mai bună în a doua parte a anului și oricât de optimiști am vrea să fim, nu credem că vom putea compensa pierderea din prima parte a acestui an”. Spun reprezentanții DHM Company, o agenție de producție și creație publicitară, fondată în urmă cu 15 ani de Dan Mateuț și Horia David.

Cu o cifră de afaceri de peste 12 milioane de lei în 2019, pentru anul acesta, cei doi antreprenori estimează o scădere de 30-35%, însă speră la o revenire în 2021, chiar o creștere cu 10% față de anul acesta.

Dan Mateut si Horia David DHM Company
Dan Mateuț și Horia David

Cum v-a afectat pandemia și cum v-ați adaptat noului context?

Cu toții știm și am simțit pe pielea noastră această perioadă grea și desigur că business-ul nostru nu a mai înregistrat creștere. Clienții noștri provin din aproape toate domeniile economice de activitate. La rândul lor, au resimțit efectele dure ale pandemiei. Astfel, bugetele de marketing au fost micșorate, în anumite cazuri, iar în altele înghețate, drept pentru care ne-am structurat activitatea în 2020 adaptându-ne la acest context. Am preferat să nu disponibilizăm niciun angajat din echipa de 15 de oameni și să ne concentrăm eforturile pe atragerea de noi clienți. Pandemia ne-a învățat că ne putem adapta și putem avea rezultate chiar și în cele mai dificile condiții. Am constatat că s-a schimbat raportul activităților profitabile și că digitalizarea preia controlul.

Cât din cifra actuală de afaceri provine din producția de panouri publicitare electorale?

Panourile electorale nu au fost printre livrabilele companiei noastre. În domeniul nostru este nevoie de frecvență. Asta nu înseamnă că o comandă mare nu ar fi fost binevenită, însă pentru a putea supraviețui pe termen lung este nevoie de mult mai mult. Ca să revenim la întrebare, întotdeauna o comandă consistentă ne ajută, însă nu ne asigură supraviețuirea. Pierderile pe care le-a înregistrat business-ul nostru în ultimele luni nu ar putea fi compensate cu panourile electorale.

Cât de mult a ajutat perioada de campanie pre-electorală la reducerea unor pierderi? 

De la alegerile locale din 2016, în campaniile electorale sunt interzise bannerele, mesh-urile, panourile publicitare fixe sau mobile, steagurile și ecranele publicitare. Din cauza acestor reguli stricte privind afișajul stradal, toată campania s-a mutat în pre-campanie, acolo unde, deși volumul de materiale outdoor a fost destul de consistent, nu s-a ridicat la nivelul campaniilor trecute. Din experiența de până acum, putem afirma că producția de materiale publicitare dintr-o campanie electorală nu poate echivala pierderile cauzate de o pandemie.

Cât de digitalizată era producția publicitară înainte de pandemie? Cât de mult a impulsionat aceasta procesul de digitalizare? 

Cele mai multe dintre firmele din domeniu au înțeles încă dinainte de pandemie că digitalizarea producției este obligatorie pentru a rămâne competitivi. Pandemia doar a accelerat procesul. Multe companii au căutat să achiziționeze soluții integrate de management care să răspundă nevoilor tot mai acute în ceea ce privește organizarea producției. Optimizarea procesului de producție se datorează, în mare parte și digitalizării, ceea ce a dus și la reducerea timpilor de producție pentru a putea respecta termenele din ce în ce mai mici de livrare, cerute de către clienți, iar angajații au devenit mai eficienți, lucrând într-un proces optimizat, fiind și mult mai ușor de validat activitatea lor.

Cu cât estimați că a scăzut piața de producție publicitară în prima parte a anului?

În ceea ce ne privește, în primul semestru al acestui an, scăderea a fost de aproape 50%. Această pauză de comunicare a afectat imaginea multor branduri. Consumatorii și-au schimbat și ei percepția asupra ideii de consum și calitate a produselor. Oamenii vor fi mult mai atenți pe ce consumă banii, iar în acest context companiile vor avea nevoie de publicitate și de comunicare susținută. 

Foto header: © Grafner | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: