BizRemote by certSIGN Companii

BizRemote: Cum securizezi o fabrică în vremea coronavirusului

19 mart. 2020 2 min

BizRemote: Cum securizezi o fabrică în vremea coronavirusului

Reading Time: 2 minute

Sănătatea și protecția echipei, dar și a clienților sunt prima prioritate a companiei, spune Tudor Georgescu, CEO-ul Prodplast. Acesta ne-a vorbit despre acțiunile imediate pe care le-a pus în aplicare în companie și care este impactul economic al pandemiei de COVID-19.

Măsuri de siguranță

În această perioadă, cu provocări mari pentru întreaga societate și tot mediul de business, ne-am uitat îndeaproape la companiile din Asia (China, Singapore, etc) care au reușit să gestioneze aceste momente de criză. Am luat o serie de măsuri suplimentare de a proteja și informa membrii echipei noastre și clienții.

În colaborare cu medicul de medicina muncii și responsabilul privind sănătatea și securitatea în muncă, în primă fază am informat salariații despre măsurile de prevenție pe email și afișe postate în fabrică.

Apoi au fost instruiți cum trebuie să aplice măsurile punându-le la dispoziție: măști, dezinfectant, săpun antibacterian, alcool medicinal, mănuși, încălțăminte de protecție. Dezinfectăm podelele mult mai des în zonele de circulație și în secție, mesele de lucru sunt dezinfectate de mai multe ori pe zi.

Atât în fabrica de producție, cât și în depozit, în departamentul de ambalare și laboratorul de cercetare am urmat protocoale de prevenție.

La intrarea în clădire tot personalul, clienții, furnizorii, curierii și cei care vin la interviuri sunt supuși verificării cu termometrul cu infraroșu.

S-a emis o decizie pentru tot personalul privind comunicarea/informarea angajatorului în ceea ce privește contactul cu persoane contaminate sau suspecte care vin din zonele de risc.

Am afișat în toate secțiile ce pași au de urmat și în cazul în care se simt rău sau prezintă simptome conform descrierii din informare să anunțe superiorii. Am limitat accesul în firmă pentru curieri.

Munca remote

Acolo unde a fost posibil, am dezvoltat un plan strategic de a lucra de acasă. Am pus la dispoziția echipelor laptopuri și calculatoare care să le permită munca de acasă. Folosim platforme ca Slack pentru organizare, Google Hangouts sau Zoom pentru video-conferințe cu partenerii și Whatsapp pentru discuții rapide, în interiorul companiei.

O parte din membrii echipei noastre erau deja familiarizați cu lucrul remote, așa că s-au adaptat ușor actualelor restricții.

Pentru protecția datelor și a informațiilor, folosim platforme securizate care ne permit monitorizarea activității fiecărui membru al echipei.

Impactul economic

Deși verificăm zilnic starea fizică și emoțională a echipei, suntem conștienți de efectele următoare care vor avea impact asupra mediului de business. Atât cât ne permite producția, materia primă și răspândirea lentă a virusului, vom continua să activăm în parametrii dați.

Suntem conștienți și de nevoile imediate ale pieței și înțelegem că este foarte important ca economia să nu se oprească, de aceea încercăm să ne menținem activitatea în parametrii normali, fie că lucrăm de acasă sau din fabrică, bineînțeles, respectând măsuri suplimentare de siguranță.

Ne-am îndreptat atenția asupra partenerilor pentru a ne asigura că nu vom avea probleme cu materia primă. Având în vedere volatilitatea situației, planurile se schimbă constant și e important ca o companie să dea dovadă de agilitate și flexibilitate. 

Unul dintre cei mai importanți furnizori de materie primă se află în Italia, una din zonele cu risc, cu un impact direct asupra programelor de livrare.

Estimăm probleme cu lipsa de personal, dar și din zona de stocuri, termene de livrare decalate, dar și termene de plată prelungite.

Pentru noi este important în această perioadă să ne concentrăm în primul rând asupra sănătății angajaților și clienților noștri, iar după ce trecem cu bine prin această criză, vom încerca să recuperăm săptămânile acestea.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: