Business Stiri

Dacia este pe locul 3 în Europa în topul vânzărilor către clienți particulari. Câte mașini a vândut marca românească în 2022

19 ian. 2023 5 min

Dacia este pe locul 3 în Europa în topul vânzărilor către clienți particulari. Câte mașini a vândut marca românească în 2022

Reading Time: 5 minute

Dacia și-a consolidat în 2022 poziția pe piața europeană, având o cotă de piață de 7,6% în segmentul clienților persoane fizice, cu 1,4 puncte procentuale peste nivelul înregistrat în 2021.

Dacia a vândut în 2022 un număr de 573.800 de vehicule, cu 6,8% mai mult față de anul precedent. Marca românească a depășit pragul simbolic de 8 milioane de automobile vândute de la lansarea modelului Logan, în 2004.

„În 2022, creșterea vânzărilor și cotele de piață record înregistrate de Dacia în Europa confirmă pertinența strategiei noastre care vizează concentrarea pe valorile esențiale și adaptarea produselor noastre la așteptările și la modul de utilizare al clienților. În 2023 vom continua această dinamică prin extinderea ofertei noastre de modele electrificate, rămânând fideli ADN-ului Dacia: să le oferim clienților ceea ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/preț.”

Xavier Martinet, Director Marketing, Vânzări & Operațiuni Dacia

Primul loc pe piața din România

Dacia a înmatriculat în 2022 un număr de 40.179 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 5,3% față de nivelul înregistrat în anul precedent.

Topul primelor patru modele cele mai vândute în România a fost ocupat în întregime de vehicule Dacia. Astfel, pe prima poziție se află Logan, cu 11.401 unități, urmat de Duster, cu 10.161 de unități. Pe locul al treilea se află Sandero (8.492 unități), în timp ce pe poziția a patra se situează Spring, cu 6.830 de unități. Modelul de familie Jogger se află pe locul al optulea în clasamentul celor mai vândute vehicule de pe piața din România, cu 2.614 unități înmatriculate în 2022.

Dacia Spring, aflat în primul an complet de comercializare, a impulsionat vânzările întregii piețe de vehicule electrice din România. Cota de piață a modelului Spring în segmentul vehiculelor 100% electrice s-a situat în 2022 la 57,8%. Totodată, Spring a fost al doilea cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din România, indiferent de tipul de motorizare (termic sau electrificat).

Motorizarea GPL s-a bucurat, de asemenea, de un succes remarcabil, 60% din clienții modelului Logan optând pentru această soluție economică și ecologică.

Performanțele Dacia pe piețele din Europa

În perimetrul de comercializare al Dacia, piața auto a cunoscut în 2022 un regres de 5,5% față de nivelul anului 2021, dar marca românească a reușit să crească.

În 2022, Dacia a atins în Europa o cotă de piață record de 7,6% pe piața autoturismelor vândute către clienții particulari (6,2% în 2021), consolidându-și, pentru al doilea an consecutiv, poziția sa pe locul al treilea în topul celor mai vândute mărci către această categorie de clienți.

Dacia a înregistrat totodată valori record ale cotei sale de piață la nivel european în segmentele VP+VU (3,7%, +0,5 puncte procentuale vs. 2021), și VP (4,2%, +0,7 puncte procentuale vs. 2021). Marca și-a consolidat poziția pe piața europeană, vânzările de autoturisme (VP) crescând cu 15,4% pe o piață în regres cu 4%.

În Franța, cea mai mare piață pentru Dacia, au fost înmatriculate 130.800 de autoturisme în 2022, în creștere cu 4,5% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 7,8%. Această performanță se traduce printr-o creștere cu un punct procentual a cotei de piață, care a ajuns la 8,6%, plasând în premieră Dacia pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci de pe piața franceză a vehiculelor de persoane. Pe segmentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a atins o cotă de piață de 15,8% (+1,3 puncte procentuale față de 2021), ceea ce înseamnă că unul din 6 clienți particulari din Franța a ales în 2022 un vehicul Dacia.

În Germania, a cărei piață este dominată de oferta în segmentul C, Dacia a înregistrat în 2022 o creștere cu 50% a vânzărilor sale față de anul precedent, acestea ajungând la 60.300 de autoturisme. În premieră, cota de piață a mărcii a depășit 2% în segmentul VP și 5% în segmentul VP vândute către persoane fizice. Astfel, Dacia a ajuns să ocupe locul 6în clasamentul vânzărilor de autoturisme din Germania către clienții particulari.

Dacia a înregistrat o creștere semnificativă și în Italia, cu un nivel al vânzărilor de 67.300 unități, (+ 9,2% față de 2021), pe o piață în scădere cu 9,7%. Cota de piață în segmentul VP a ajuns la 5,1%, în creștere cu 0,9 puncte procentuale față de nivelul înregistrat în 2021. În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia a ajuns pe locul 4, urcând o poziție față de anul precedent, cu o cotă de piață de 8,3% (+ 2 puncte procentuale față de 2021).

În Spania, Dacia a vândut 37.800 de autoturisme, în creștere cu +2,7% față de nivelul înregistrat în 2021, pe o piață în regres cu 5,3 %. Cota de piață în segmentul VP se situează la 4,7% (+ 0,4 puncte procentuale față de nivelul anului 2021). În clasamentul vânzărilor către persoanele fizice, Dacia se menține pe locul 4, cu o cotă de piață de 8,1%, (+ 0,6 puncte procentuale față de 2021).

În Marea Britanie, vânzările Dacia au crescut cu 55% față de nivelul anului 2021 pe o piață în regres cu 2%. În segmentul vânzărilor către persoanele fizice, cota de piață a mărcii a crescut de la 2% în 2021 la 3,1%.

În Portugalia și în Belgia, Dacia ocupă primul loc în clasamentul vânzărilor către persoanele fizice. În Europa de Est, în Țările Baltice, în Slovacia și în Cehia, creșterea vânzărilor a depășit 30%.

O creștere a vânzărilor de peste 30% a fost înregistrată și în Turcia, unde cota de piață a mărcii a ajuns la 6%, cu 1,1 puncte procentuale peste nivelul anului precedent.

Sandero, liderul vânzărilor Dacia

În mai puțin de 15 luni, Dacia a lansat o nouă gamă, bazată pe 4 modele cheie: Sandero, Spring, Duster (lansate în 2021) și Jogger (lansat în 2022). La sfârșitul anului 2022, toate cele patru modele au preluat, simultan, noua identitate vizuală a mărcii, adoptând, alături de noi elemente de design, o gamă nouă de culori, precum și noua siglă „Dacia Link”.

Sandero, cu 229.500 de vehicule vândute în 2022 (+1,2 % vs. 2021), este pentru al 6-lea an consecutiv cel mai vândut autoturism din Europa către persoanele fizice. Sandero a ocupat, totodată, în 2022, locul al doilea în clasamentul celor mai vândute autoturisme din Europa pentru toate categoriile de clienți.

Duster și-a păstrat prima poziție în clasamentul european al celor mai vândute modele SUV către clienții persoane fizice, poziție pe care și-o menține fără întrerupere din anul 2018. Totodată, Duster a devenit, în 2022, al doilea cel mai bine vândut vehicul către clienții particulari de pe piața europeană, imediat după modelul lider, Dacia Sandero. Cu 197.100 de unități vândute în 2022 (+5,8% vs. 2021), Duster a depășit pragul de 2 milioane de vehicule comercializate de la lansarea primei generații a modelului, în 2010.

Spring a fost comercializat în 48.900 de exemplare (+75 % vs. 2021) înregistrând, de la lansarea sa, peste 100.000 de comenzi, din care 75% au fost plasate de persoane fizice. Spring a ocupat în 2022 poziția a treia în clasamentul european al celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari. În 2022, 93% dintre cumpărătorii modelului au devenit pentru prima oară utilizatorii unui vehicul electric.

În ceea ce privește modelul Jogger, aflat în primul an complet de comercializare, acesta a înregistrat un nivel al vânzărilor de 56.800 de vehicule și se situează pe locul al doilea în clasamentul european al vânzărilor de vehicule din segmentul C (exclusiv modele SUV) către persoanele fizice.

Peste 70% din clienți optează pentru versiunile superioare ale gamei. Motorizarea ECO-G 100 este aleasă de unul din trei clienți Dacia. În cazul modelului Jogger, acest procent ajunge chiar la 58%. Soluția de motorizare cu carburație mixtă benzină/GPL permite modelului Jogger să emită în medie cu 10% mai puțin CO2 (118 g CO2/km) față de un motor pe benzină echivalent și oferă o autonomie de peste 1.000 de kilometri.

În perimetrul Europa 5 (Franța, Marea Britanie, Germania, Italia și Spania), 6 din 10 clienți Dacia nu erau anterior posesori ai unui vehicul produs de Renault Group. În momentul reînnoirii mașinii lor, 8 din 10 clienți ai Dacia aleg tot un vehicul aparținând Renault Group.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: