Interviuri

Dan Crișan, PENNY România: Când crești odată cu compania

28 mart. 2024 4 min

Dan Crișan, PENNY România: Când crești odată cu compania

Reading Time: 4 minute

La începutul acestui an, Dan Crișan, care a deținut în ultimii zece ani poziția de director național de vânzări al PENNY România, a preluat funcția de COO. Compania își propune să ajungă la un total de 619 magazine până în 2029 și la 6 depozite, investind un miliard de euro pentru alinierea la obiectivele strategice planificate pentru următorii ani.

Dan Crișan lucrează în PENNY încă de la deschiderea primului magazin și ne-a oferit mai multe detalii despre planurile companiei pe piața românească de retail, dar și despre ce înseamnă pentru un top manager să crească odată cu compania pentru care lucrează de aproape 20 de ani. 

Ați preluat de curând funcția de COO al PENNY România. Care sunt planurile pe care le aveți din noua poziție?  

În calitate de COO al PENNY România, îmi propun să aduc o perspectivă proactivă și inovatoare în coordonarea departamentelor pe care le coordonez – Vânzări, Logistică, Comerț Digital și Sustenabilitate. Mă voi concentra pe strategia noastră de vânzări, deoarece avem planuri mari pentru anii care vin. Până în 2029, ne propunem ca rețeaua PENNY să crească până la 619 magazine, dar și să avem deschise două noi depozite în țară, pe lângă cele patru din Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. 

Spre exemplu, numai pentru 2024 plănuim inaugurarea altor 35-40 de magazine și vom demara lucrările de construcție la un nou centru logistic, lângă București. Creștem într-un ritm mult mai alert decât piața și asta ne bucură și se vede și în rezultatele noastre.  

De asemenea, tot anul acesta ne propunem să testăm cât mai multe tehnologii noi, pentru a eficientiza procesele și pentru ca toți colegii noștri să se bucure de o muncă cu sens. Echipele noastre sunt în continuă creștere și ne concentrăm ca fiecare coleg să aibă șansa de a aduce valoare adăugată.  

2024 se anunță un an plin, cu multe proiecte și obiective, dar sunt încrezător că îl vom încheia într-o notă de celebrare, așa cum ne-au dovedit și toți anii trecuți. Avem planuri ambițioase, ne vom concetra toate eforturile pe creștere și dezvoltare, cu atenție constantă pentru strategia noastră de sustenabilitate, pe care punem accent mereu.  

Sunteți în companie de aproape 20 de ani. Ce v-a determinat să rămâneți în PENNY România în tot acest timp, în condițiile în care marea majoritate a managerilor au, în medie, un mandat de patru ani?  

M-am dezvoltat ca profesionist în cadrul PENNY, iar în cei 20 ani de când fac parte din această echipă am contribuit la atingerea multor obiective și m-am atașat de valorile companiei. Lucrez la PENNY încă de la deschiderea primului magazin, iar în acest moment avem peste 370 de magazine în România. Au apărut și atașamentul și emoția în tot acest timp. Au fost multe provocări pe care le-am depășit alături de echipă, cărora am reușit să le facem față cu brio și astfel ne-am dezvoltat împreună. 

Un alt lucru care m-a făcut să rămân este inovația pe care PENNY a adus-o în retailul românesc. Mă refer aici la un format de magazine cu design accesibil, cu un sortiment variat și proaspăt și cu un foarte bun raport preț-calitate. Suntem atenți pentru ca fiecare magazin nou deschis să le inspire clienților noștri prospețime și faptul că sunt bineveniți, dar să le ofere și o gamă variată de produse, care să răspundă nevoilor lor. Ne place să credem că suntem discounterul din vecinătate, acolo unde vin și găsesc tot ceea ce au nevoie pentru ei și cei dragi.  

Clienții noștri au la dispoziție o rețea de peste 370 de magazine în toată țara, dar au și posibilitatea de a-și face cumpărăturile prin sisteme de home delivery. În prezent, îi avem aproape pe partenerii noștri Glovo și Bringo, însă lucrăm să avem alături și alți noi parteneri, totul pentru a le oferi clienților noștri o experiență cât mai plăcută la cumpărături – în magazine sau prin home delivery.  

Lucrați la PENNY încă de la deschiderea primului magazin, iar actualmente compania deține peste 370 de magazine. Cum vedeți această evoluție a companiei?  

M-am alăturat echipei PENNY în 2004, după ce am finalizat studiile cu un MBA în Germania. Am participat atunci la deschiderea primului magazin din țară și cred cu mândrie că PENNY a pus bazele retailului în România. Primii ani au fost încărcați de provocări, dar și de multe reușite. Am pornit la drum alături de o echipă mică, iar la început participam la toate operațiunile care se desfășurau în magazine.  

Am creat împreună cu colegii mei principalele procese pe care se bazează și în acest moment modul în care suntem organizați. În acești 20 de ani am crescut mult și privesc cu entuziasm și încredere modul în care evoluăm an de an. Ne dorim să fim cât mai aproape de comunități și facem asta printr-un plan de expansiune bine pus la punct. 

Se poate spune că ați crescut și v-ați dezvoltat ca  profesionist odată cu compania. Care sunt cele mai valoroase lecții de business și leadership pe care le-ați învățat în tot acest timp la PENNY? 

Cu siguranță, parcursul meu la PENNY a fost plin de provocări și oportunități de creștere profesională. În acest timp, am acumulat lecții valoroase de business și leadership. Una dintre cele mai importante lecții a fost legată de esența colaborării și a lucrului în echipă. Am înțeles că succesul unei companii depinde în mod fundamental de abilitatea echipei de a lucra împreună, de a împărtăși idei și de a aborda provocările în mod colectiv. 

O altă lecție semnificativă a fost importanța adaptabilității și inovației într-un mediu de afaceri în continuă schimbare.  


Am învățat că flexibilitatea și capacitatea de a te adapta rapid la noile condiții sunt cruciale pentru menținerea unei companii competitive și prospere în piață. În ceea ce privește leadership-ul, am descoperit că empatia și comunicarea deschisă sunt cheia unei echipe motivate și coezive. Încurajarea inițiativei și recunoașterea contribuțiilor individuale au fost aspecte esențiale în crearea unui mediu de lucru pozitiv și stimulativ. 

În ansamblu, experiența mea la PENNY m-a învățat că succesul durabil în business vine odată cu construirea unor relații solide, dezvoltarea continuă a competențelor și abordarea provocărilor cu o mentalitate deschisă. 

Până în 2029, PENNY România își propune să ajungă la un total de 619 magazine. Ne puteți spune câteva cuvinte despre investițiile bugetate de companie?  

Așa cum menționam anterior, până în 2029 ne propunem să ajungem la un total de 619 magazine și 6 depozite prietenoase cu mediul înconjurător. Aceste planuri vin cu o investiție de 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste un miliard de euro. 

Anul acesta avem pe lista deschiderea a 35-40 de magazine noi, începerea construcției pentru cel de-al cincilea centru logistic, lângă București, extinderea sistemelor de home delivery pentru clienți, digitalizarea sistemelor și operațiunilor noastre, dar și implicarea în diferite inițiative și proiecte pentru comunitățile din care facem parte.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 381 (16 martie – 16 aprilie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: