Business Interviuri

Daniel Gross, PENNY România: Leadership în retail

15 mai 2025 2 min

Daniel Gross, PENNY România: Leadership în retail

Reading Time: 2 minute

PENNY traversează o etapă efervescentă de dezvoltare în România, cu un ritm de expansiune susținut care va continua în perioada următoare. Daniel Gross, CEO al PENNY România, povestește cum a arătat anul 2024 pentru retailer în România și ce urmează din punctul de vedere al businessului.

Cum a fost anul 2024 pentru businessul PENNY și ce factori principali au influențat aceste rezultate?

Anul 2024 a fost unul foarte bun pentru PENNY România, cu o creștere de 13,47% a cifrei de afaceri, până la 9,44 miliarde de lei, și un profit net de 224 milioane de lei. Rezultatele au fost influențate de extinderea rețelei de magazine, eficiența operațională, mixul de produse locale și sustenabile și investițiile în tehnologie.

Care au fost provocările ultimului an la nivel de leadership?

Provocările ultimului an au fost variate și complexe la nivel de leadership, marcate de o adaptare continuă la un mediu economic fluctuant. Deschiderea magazinului autonom, un proiect cu o viziune inovatoare, ce a presupus integrarea unor noi sisteme în operațiunile noastre curente, dar și fiecare proiect de expansiune, digitalizare, sustenabilitate au presupus o coordonare precisă, un management eficient al resurselor și o comunicare internă strategică, pentru a menține angajamentul și motivația echipei în vederea realizării obiectivelor pe care ni le-am setat.

Cum s-a dezvoltat programul 3RO și ce planuri aveți în această direcție pentru 2025?

Produsele care respectă criteriile 3RO reprezintă 53% din cifra de afaceri înregistrată anul trecut. Această inițiativă a consolidat relația noastră cu peste 87% dintre furnizorii locali și a îmbunătățit semnificativ oferta de produse sustenabile pentru clienții noștri. Ne propunem să continuăm pe această traiectorie pozitivă pentru a crește numărul produselor 3RO în magazinele PENNY și a diversifica și mai mult gama de produse disponibile sub această etichetă.

Care au fost principalele repere pentru companie anul trecut?

Am avut multe reușite anul trecut, dar dacă trebuie să mă rezum la trei, acestea ar fi atingerea pragului de 400 de magazine în România, lansarea primului magazin autonom PENNY din lume și al
zecelea an consecutiv cu cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în rândul entităților de retail alimentar din grupul REWE.

Câte magazine noi au fost deschise în 2024 și în ce zone s-a concentrat expansiunea rețelei PENNY?

Am deschis 40 de magazine, cu focus pe zone unde nu avem acoperire suficientă, pentru a asigura proximitatea cu toate comunitățile din România. Suntem prezenți în toate județele din țară, în marile orașe, dar ne concentrăm și pe orașele medii și comunitățile rurale, zone cu un potențial ridicat de dezvoltare.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru 2025?

Obiectivul nostru este să deschidem 1.000 de magazine până în 2035. Astfel, pentru 2025 ne propunem să deschidem 40 de noi magazine, ceea ce va îmbunătăți accesibilitatea clienților noștri la produsele și serviciile PENNY. În plus, finalizarea construcției celui de-al cincilea centru logistic ne va consolida infrastructura și va sprijini eficiența logistică.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 393 (15 mai – 15 iunie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: