Interviuri Business

Hervé Lesieur, Uriage: Frumusețea unei creșteri sănătoase

23 feb. 2023 3 min

Hervé Lesieur, Uriage: Frumusețea unei creșteri sănătoase

Reading Time: 3 minute

Cu vânzări de 250 de milioane de euro în 2022, Uriage și-a consolidat poziția pe piețele internaționale de produse dermatologice și cosmetice, inclusiv în România, unde creșterea a fost de 35%. Am aflat mai multe despre strategia de extindere a companiei chiar de la Hervé Lesieur, președintele Uriage & Apivita.

Care este povestea Uriage și cum arată acum portofoliul brandului?

Uriage este în primul rând un loc în Alpii din sud-estul Franței. Este vorba despre un izvor, o cascadă. Apa de ploaie și zăpada topită circulă ani de zile prin pământ, fiind îmbogățită cu sedimente și minerale până la izvor. Cu această apă a pornit compania. Avem un centru pentru tratamente cu apă termală pentru afecțiuni reumatice și ORL, dar și pentru boli de piele, cum ar fi psoriazisul. Uriage a dezvoltat și tratamente pentru efec­tele secundare ale radioterapiei și chimioterapiei.

Toate acestea au creat un ADN puternic al brandului. Avem în portofoliu aproape 200 de produse și suntem un brand global. Distribuția se face în principal prin farmacii, un canal foarte bun pentru noi, mai ales că produsele noastre sunt în general prescrise de medici. Nu suntem un brand scump în farmacii, lucru foarte important din punctul meu de vedere.

Acum, suntem, de fapt, două companii: Uriage și Api­vita. Cele două branduri se completează foarte bine: Uriage este în zona de apă termală și produse prescrise de medici, în timp ce Apivita e mai mult un brand de ­beauty vândut în farmacie, cu un concept puternic pe zona de anti-aging. Dezvoltarea internațională a Apivita se face acum de aici, de la Paris, și am dus brandul în toate subsidiarele noastre din lume.

Povestea Apivita este foarte importantă pentru România. Când am cumpărat Apivita, în 2017, am văzut că România era o piață foarte importantă pentru brand. Am fost surprinși, fiindcă piața românească nu e foarte mare comparativ cu piețe, precum cea americană sau cea britanică.

Cum a evoluat businessul Uriage în 2022?

Am încheiat anul 2022 cu vânzări de 250 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere incredibilă de 19%. Asta în condițiile în care în ­China, o piață foarte importantă pentru noi, am avut scădere, după ce am decis să schimbăm modelul de business, și am trecut de la distribuitor la filială locală.

A fost un an foarte bun, am crescut de aproape trei ori mai mult decât piața, dar creșterea a fost echilibrată – pe toate piețele și pentru toate categoriile de produse. Brandul nostru s-a impus pe piețele unde este prezent și acum venim cu tot mai multe produse și extindem distribuția, ne promovăm în rândul consumatorilor.

Facem 75% din business în Europa. Franța este piața noastră principală, urmată de Grecia, grație poziției puternice a brandului Apivita. China este a treia piață globală pentru noi, iar în cinci ani cred că va fi numărul 1.

Cum evoluează compania în România?

În România, vânzările Uriage și Apivita sunt undeva în jur de 5 milioane de euro, ceea ce reprezintă 1,5% din totalul businessului nostru, deci este foarte bine. Apivita avea deja o poziție foarte bună în piață și am ales ca distribuitor ND MEDHEALTH, care distribuia deja Uriage, și acum are și Apivita.

România este o țară importantă în portofoliul nostru, anul trecut am avut o creștere de 35% pe această piață. Este o creștere sustenabilă. Vrem să ajungem în top 3 în următorii 3-5 ani. Cred că trebuie să ne impunem mai mult ca brand în zona de dermatologie. Am crescut mult pe zona zona de cos­metică, trebuie să ne concentrăm pe partea medicală.

­Colaborarea cu ND MEDHEALTH este excepțională, de aceea ­le-am încredințat și brandul Api­vita. Ceea ce am făcut în ultimii zece ani pentru ADN-ul de brand, pe partea de produse, de organizație și cum ne-am ales distribuitorii, cum este ND MEDHEALTH în România, a fost foarte bine făcut.

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt GroupamaOrange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: