Danone: creșterere de 3% a cifrei de afaceri

Natalia Gelstein Kiss, Danone

Danone România a raportat o cifră de afaceri de 497 milioane lei în 2017, în creștere cu aproximativ 3% comparativ cu anul 2016. Creșterea se datorează accentului pus de companie pe segmentul de iaurturi, segment unde activează cu brandurile globale – Activia, Actimel, Danonino sau locale, precum Cremosso și Delicios.

Danone România își menține poziția de lider pe piața locală de iaurturi, potrivit datelor raportate de Nielsen prin serviciul său de Retail Measurement pentru categoria de iaurturi pentru o perioadă de 12 luni, încheiată la 31 decembrie 2017 pentru întreaga piață din România.

Peste 1 milion de iaurturi sunt produse zilnic, în medie, în fabrica din București, folosind anual peste 60 milioane de litri de lapte, majoritatea provenind de la ferme sau gospodari din România.

“În perioada 2017-2018 investim aproximativ 1 million de euro pentru dezvoltarea a două noi linii de producție și introducerea unui nou robot de paletizare în fabrică, care ne permit să răspundem mai bine nevoilor de pe piața locală și de pe celelalte piețe pe care le deservim în regiune. O sumă similară, de 1 milion euro, este investită pentru a sprijini dezvoltarea fermierilor parteneri, atât ferme familiale, cât și profesionale”, a declarat Natalia Gelstein Kiss, Director General Danone România, Bulgaria, Moldova și Țările Adriatice.

În 2018, compania a relansat brandul Danone.

Consumul de iaurt rămâne încă destul de scăzut, comparativ cu alte țări, la aproximativ 6.6 kg pe persoană pe an – comparativ cu 23 kg în Bulgaria, peste 10 kg în Cehia sau 21 kg în Suedia.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, ape minerale îmbuteliate, alimentație pentru bebeluși și alimentație medicală avansată.