Interviuri Marketing

Date relevante cu impact în business

28 nov. 2022 3 min

Date relevante cu impact în business

Reading Time: 3 minute

Cu un sortiment de trei ori mai mare decât un supermarket local, Sezamo caută să cucerească rapid piața din România. Parte a grupului european Rohlik, Sezamo și-a lansat în luna octombrie serviciile de cumpărături online de alimente pentru publicul larg, în București și o parte din județul Ilfov, în urma unei investiții de 6 milioane de euro.

Sezamo a făcut lansarea oficială după ce a livrat în perioada de testare de pe plan local (aprilie – octombrie) peste 400.000 de produse, 75% dintre clienții care au testat serviciul comandând prima dată fructe și legume.

Radu Meteș, Chief Marketing Officer la Sezamo, ne spune cum își propune acest supermarket online să-i facă pe români să descopere o selecție de peste 10.000 de produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și produse de tip supermarket ale unor branduri cunoscute.

Cum se poziționează Sezamo pe piața din România?

Sezamo este un supermarket online și piață în același loc, totul înconjurat de servicii sustenabile și inovatoare pentru clienți. Suntem un brand „obsedat de client”, motiv pentru care am testat câteva luni businessul pe piața din România înainte de a ne lansa oficial. Astfel au apărut servicii unice pe piață, precum intervalul de 15 minute pentru livrarea la 3 ore sau la ora programată.

Care au fost principalele provocări ale acestui an?

Provocarea Sezamo anul acesta a fost aceea a unui business matur care intră pe o piață aflată la început, dar cu un potențial enorm. Am testat intens serviciile și produsele și toată această perioadă a fost un test al răbdării și al anduranței, care într-un final a meritat. Am lucrat mult la localizarea businessului din punct de vedere al construirii sortimentului de produse, diferențierea și adaptarea serviciilor noastre la piața locală, dar și la înțelegerea comportamentului de consum și înțelegerea motivelor pentru care clienții ar face shift-ul din offline în online și în zona de groceries.

Care sunt categoriile spre care se orientează cumpărătorii și cum v-ați adaptat preferințelor?

Comportamentul consumatorilor din București nu este foarte diferit față de restul orașelor în care grupul Rohlik activează (Praga, Brno, Budapesta, Viena, Munchen, Frankfurt). În schimb, anumite categorii de produse, în special cele care sunt alternative la produsele din carne, reprezintă un trend care deja este stabilizat în vestul Europei, în schimb în România acum are o creștere spectaculoasă. Aici ne-am adaptat foarte repede, o dată prin găsirea de furnizori locali de asemenea produse (Verdino, un producător din județul Alba), dar și cu know-how-ul grupului prin care am adus branduri internaționale precum Beyond Meat, Future Farm și Moving Mountains.

Cum v-ați construit oferta și serviciile în jurul conceptului de sustenabilitate?

De la bun început una dintre promisiunile grupului Rohlik și a brandurilor de sub umbrela sa este sustenabilitatea. Dezvoltăm în jurul acestei idei pe toate palierele și încercăm să ne gândim la impactul acțiunilor noastre. Din punct de vedere al ofertei, alegem furnizori care produc în mod sustenabil și îi ajutăm prin mai multe metode, inclusiv promovare. În ceea ce privește serviciile, avem câteva elemente unice în România, precum: livrarea în pungi reutilizabile pe care clienții la următoarea comanda le înapoiază; flota de masini este în întregime electrică, avem intervale de livrare Ecologice prin care clienții își pot alege intervale pe care și vecinii lor le-au ales, astfel noi eficientizăm traseele și reducem distanța parcursă.

Cât de diferit este consumul e-grocery al românilor, comparativ cu celelalte țări unde operează grupul Rohlik?

Comportamentul clienților din București în comparație cu celelalte țări nu diferă major, în schimb sunt unele trenduri care în România abia acum iau amploare. Vedem, de exemplu, trendul plant-based și cel Eco/Bio. Mai vedem consumatorii fiind puțin mai atenți la zona de prețuri, dar ușor mai impulsivi în alegerea intervalelor de livrare: o parte importantă preferă întotdeauna intervalele cele mai apropiate, în loc să își programeze livrarea. Această selectare a intervalelor poate avea legătură și cu faptul că în continuare multe persoane lucrează de acasă și pot primi curierul indiferent de oră.

Piața de e-groceries din România este la început, iar noi suntem aici să arătăm avantajele pe care un serviciu precum Sezamo le are și cum viața tuturor se poate schimba în bine, câștigând timpul pe care în mod normal îl petreceau în trafic – pe drumul spre sau de la magazin și făcând fizic cumpărăturile. Acest timp poate fi acum folosit pentru a sta alături de cei dragi sau pentru relaxare. Iar asta este de neprețuit.

Care sunt planurile Sezamo pentru 2023?

În 2023 Sezamo își dorește să se dezvolte, să ajungă la cât mai mulți clienți, păstrându-și calitatea excepțională atât a produselor, cât și a serviciilor. Ambiția mea este aceea de a accelera shiftul din offline în online și de a deveni lideri de piață pe zona de e-groceries.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: