Marketing Tech

Succesul dincolo de cifre

4 iul. 2016 4 min

Succesul dincolo de cifre

Reading Time: 4 minute

Echipa LidlNu e usor sa gestionezi 1,7 milioane de fani pe Facebook. Insa echipa Lidl care se ocupa de prezenta brandului in mediul digital pune mereu in centru clientii retailerului si foloseste toate uneltele de care dispune pentru a fi mereu cat mai aproape de acestia.

Primele luni din acest an au fost foarte aglomerate pentru membrii echipei de digital a Lidl Romania. Pe langa miile de comentarii primite in medie pe luna la postarile brandului pe Facebook sau gestionarea unui site cu aproape 2 milioane de vizitatori lunar, oamenii de digital de la Lidl au avut un proiect major in lucru: lansarea contului de instagram @Lidl Romania. Au fost multe runde de brainstorming, multe idei si planuri, dar concretizarea acestora a meritat. „Numarul de followeri pe care ni-l propuseseram initial a fost depasit cu aproximativ 30%, iar acum am ajuns deja fruntasi in randul retailerilor, la mai putin de trei luni de la lansare”, spun pentru Biz reprezentantii Lidl Romania.

Succesul este, de altfel, o obisnuinta pentru retailer in mediul digital. Daca in 2013 Lidl a sarbatorit atingerea pragului de 1 milion de fani pe pagina de Facebook printr-o petrecere de proportii si prin lansarea primei melodii dedicate fanilor de pe Facebook, acum se pregateste pentru atingerea pragului de 2 milioane de fani. In urma analizei postarilor si reactiilor comunitatii, brandul a descoperit ca revista saptamanala proprie este cea mai de interes pentru clienti, asa ca le va oferi o varianta dedicata pentru social media, prin Facebook Canvas. Deja postarile brandului de pe Facebook primesc in medie in jur de 3.500 de comentarii pe luna, pe langa posts to page si mentiuni, iar echipa Lidl are o rata de raspuns lunara in jurul valorii de 98%, in timp ce timpul de reactie inregistreaza cele mai multe valori sub 60 de minute. „Ne-am asumat inca de la inceput faptul ca o prezenta activa in zona de digital si social media inseamna si proactivitate, raspunsuri prompte si solutii gasite rapid. Tocmai de aceea am si alocat o echipa intreaga de oameni, pregatita sa actioneze in orice situatie”, arata reprezentantii retailerului.

Echipa de digital a Lidl ofera comunitatii pe care a creat-o continut cat mai proaspat, interesant, amuzant sau inspirational, indiferent de mediu. Desigur, continutul este creat diferit in functie de mediul prin care este comunicat: Facebook este despre a informa, Instagram este despre a inspira. „Daca vrei sa stii ce produse avem in oferta actuala, cu ce retete ii poti surprinde pe cei dragi, cu ce te vom surprinde noi pe tine in perioada urmatoare sau pur simplu vrei sa te bucuri de content si sa te amuzi, da-ne un like pe Facebook. Daca vrei sa te inspiri din imagini cu mancaruri savuroase, sa-ti creezi o tinuta cool sau sa te visezi in diferite tari ale saptamanilor noastre tematice, te asteptam sa dai un follow pe Instagram”, spune cei din echipa de digital a Lidl Romania. In functie de canalul de comunicare (platforme online, Facebook, instagram, YouTube, aplica­tie de mobile), echipa adapteaza continutul ca sa fie relevant pentru fiecare tip de public. Ideile vin atat din partea colegilor din echipa, cat si din partea agentiilor partenere, iar faptul ca ideile bune prind viata cu usurinta reprezinta o puternica motivatie pentru oamenii din echipa de digital a Lidl Romania. In plus, echipa Lidl este atenta si la propunerile din partea comunitatii de fani. „Clientul se afla in centrul tuturor actiunilor pe care le derulam, de aceea ne dorim sa fim cat mai aproape de consumatori, sa vedem care este feedback-ul lor in timp real. Si mediul online ne ajuta foarte tare in acest demers. In plus, dincolo de interactiunea directa pe care reusim astfel sa o stabilim, putem sa-i informam corect si rapid despre actiunile pe care le derulam, produsele pe care le aducem, ofertele pe care le avem”, declara reprezentantii Lidl Romania.

Intr-o zona atat de dinamica, brandurile care inoveaza sunt cele care vor reusi sa se impuna in randul consumatorilor. Iar social media s-a dovedit pentru Lidl Romania un teren fertil pentru solutii si campanii inovatoare. „In general, incercam sa fim up-to-date cu toate trendurile internationale din social media si trend­setters pe plan local. Speram ca ne iese destul de bine”, spun reprezentantii Lidl. De exemplu, prin intermediul aplicatiei Social Live Grill, brandul a utilizat componenta de live streaming pentru a permite vizualizarea, in timp real, a produselor pregatite pe gratarul aflat in parcarea magazinului Lidl de pe strada Ziduri intre Vii din Bucuresti. Fanii de pe pagina de Facebook Lidl aveau posibilitatea sa asiste online la pregatirea bunatatilor la gratar, sa se eticheteze in produsele astfel preparate si sa le castige instant. Lidl Kiss Booth, amplasate in statiile de metrou din Bucuresti, detectau saruturile tuturor celor care se opreau acolo si le ofereau premii instant, dar si posibilitatea de a distribui fotografia pe Facebook instant. Pentru Saptamana Iberica compania a produs o miniserie de telenovele, „Amar y Comer”, punand astfel in valoare produsele din magazin prin intermediul actorilor spanioli de telenovele. Printre aplicatiile inovatoare si foarte bine primite de catre public se numara si Winetune, o aplicatie care potrivea tipurile de vin din magazinele Lidl cu muzica preferata, avand in spate o baza de date de peste 10.000 de piese romanesti si internationale. Iar Craciunul trecut Lidl a lansat Sarbatori la sat, o platforma care a functionat pe baza unui sistem de rezervari similar cu Airbnb, prin intermediul careia a oferit locuri de cazare pentru 100 de oameni care si-au dorit sa petreaca sarbatorile de iarna in satul Fantanele. Echipa locala a dezvoltat aplicatia mobila Lidl, care a fost implementata la nivel international, fiind foarte apreciata de clienti ca sursa de informare. Dezvoltata pentru Android si iOS, aplicatia are ofertele actualizate zilnic, din ea se pot descarca brosurile Lidl, poate genera liste de cumparaturi cu remindere referitoare la disponibilitatea produselor alese si are si optiunea de a cauta magazine, folosind geolocalizarea.

Dar cine sunt cei care fac posibile toate aceste proiecte? Conform propriilor declaratii, este vorba despre o echipa formata din oameni deschisi, aflati in permanent contact cu tot ce este nou in domeniu, mereu conectati, care discuta cu fanii, le raspund prompt la solicitari, pun intrebari cand nu stiu ceva, cauta solutii rapide, sunt responsabili si curajosi deopotriva si iubesc provocarile.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: