Marketing

De ce pleaca Gabriela Lungu de la TBWA?

12 feb. 2016 5 min

De ce pleaca Gabriela Lungu de la TBWA?

Reading Time: 5 minute

Gabriela Lungu a anuntat azi ca de la sfarsitul lunii martie pleaca de la TBWA. Care sunt motivele pentru care a luat aceasta decizie si ce urmeaza sa faca, a povestit, in exclusivitate, pentru Biz.

Gabriela Lungu TBWA

Povesteste-ne contextul in care ai luat aceasta decizie. Cum a fost experienta TBWA si de ce pleci de acolo?

Am colaborat prima data cu TBWA in martie anul trecut – am facut primul proiect ca guest creative director. Ulterior a venit oferta de a ma alatura permanent agentiei, apoi la cateva luni a venit si o promovare… Am fost foarte entuziasmata la inceput sa schimb industria, intarindu-mi credentials-ul in creatie si comunicare integrata. Am plecat din PR si am intrat in publicitate; corect ar fi sa spun am reintrat in publicitate, pentru ca in acest domeniu, ca si copywriter am lucrat primii 4 ani din cariera…

TBWA\ Londra este o agentie de creatie renumita, visul multor advertiseri… A fost o experienta complexa – am gustat din tot ce are mai bun, dar si mai putin bun industria publicitatii la nivel inalt.

Plec pentru ca nu cred ca locul meu e intr-o agentie traditionala de publicitate. Vremurile se schimba, e timpul pentru integrare, inovatie, colaborare, diversitate, creatie cu miez – astea sunt lucrurile care ma pasioneaza pe mine si la care ma pricep bine. Stiu ca exista astfel de companii, iar daca nu voi fi recrutata de una, atunci poate voi crea eu una…

In ultimii trei ani ai schimbat doua agentii din Londra. Cat de dificil a fost?  

Sa schimbi industria si tara este destul de dificil. Nu este o problema sa schimbi joburile atat timp cat iti doresti sa descoperi ce ti se potriveste. Am avut rezultate in ambele agentii, atat la Weber Shandwick, cat si la TBWA. De fiecare data a fost decizia mea sa plec. Simt ca ma aflu in cea mai buna perioada profesionala a mea si nu mai vreau sa pierd timpul in locuri care nu mi se potrivesc.  

Cum vezi acum Londra dupa trei ani de locuit si muncit acolo?

Londra e superba ca oras. Ador sa traiesc aici. Arhitectura, cultura, oportunitatile de divertisment, gastronomia – senzationale. Mai ales daca si castigi atat incat sa iti poti permite un pic din toate. Pana si vremea proasta e un mit, deci totul din punctul asta de vedere e bine.

Londra e un mediu foarte, dar foarte competitiv; deci daca esti un high achiever ca mine, om axat pe performanta si pe cariera, totul este si din punctul asta de vedere bine. Sunt oportunitati de cariera, de proiecte cum gasesti in foarte putine orase din lume. Si daca reusesti aici, sigur poti reusi apoi oriunde in lume. Desigur un astfel de stil de viata vine cu sacrificiile lui, dar… daca esti ambitios ca mine, ele merita.

Londra este insa – din experienta mea si din ce-am citit si auzit – foarte traditionalista. Are enorm de mult de recuperat la capitole precum diversitatea (mai ales legat de rasa, nationalitate, sex; mult mai putin legat de orientare sexuala sau varsta), egalitatea etc. Este ciudat pentru un oras atat de cosmopolit, unde isi au sediul regional sau global multe firme internationale, sa existe astfel de probleme de diversitate in mediul de afaceri, dar ele exista si, daca nu faci parte din majoritate, le poti simti zilnic pe propria piele. Nu vorbesc despre discriminare flagranta, ci de una mult mai subtila – ‘bias’. Si, desigur, in anumite industrii aceste probleme sunt mai pregnante chiar decat in altele.

Ce s-a schimbat fata de perceptia pe care o aveai inainte sa ajungi acolo?

Perceptia s-a schimbat cateodata la 180 de grade. Iata doua exemple:

Cand am plecat mi-era teama ca as putea sa nu fac fata profesional acolo, sa nu fiu destul de buna pentru nivelul lor. Nu a fost asa – cu toata modestia spun ca sunt la acelasi nivel cu cei buni, si, din anumite privinte, chiar am o expertiza mai interesanta decat multi dintre ei. Dovada e ca am tinut numeroase traininguri in Londra, atat pentru oameni din agentii, cat si pentru clienti, si ca am fost promovata rapid in ambele locuri de munca.

Cand am plecat nu credeam ca exista cu adevarat probleme de diversitate in business. A fost un soc destul de mare sa o resimt, o realitate cu care nu doresc nici acum sa ma obisnuiesc, ba dimpotriva, o voi semnala si o voi penaliza de fiecare data. Vorbesc despre nivelul de top, de leadership. Mai rar se simt astfel de probleme la baza sau mijlocul ierarhiei…

Ce urmeaza sa faci in continuare? Care este urmatorul pas?

Acum mai bine de un an de zile ziceam intr-un interviu dat Martei Usurelu ca am demisionat de la agentia unde am lucrat vreme de 2 ani in Londra si ca planul e sa vin in tara, sa fiu din nou langa sotul meu, Razvan. Apoi lucrurile s-au schimbat… Tot felul de oportunitati au inceput sa apara si m-am razgandit, am decis cu incurajarea lui Razvan sa mai raman o vreme la Londra si sa accept o noua provocare…

Acum mi-am dat din nou demisia; si da, planul e iar sa vin inapoi in tara, dar de fapt… cine stie.  Depinde de multe lucruri: de ce ma va tine aici, de ce ma va atrage in Bucuresti, de ce ma va chema in cine stie ce alta parte a lumii…

Ce urmeaza? De vazut. Ce e clar e ca sunt la fel de ambitioasa in ce priveste cariera mea ca intotdeauna (nu ma intorc ca sa o iau mai usor, nici sa ma las de meserie si sa ma iau de activitati alternative, si nici macar ca sa devin parinte si sa ma dedic familiei; nu-i in mod clar nimic rau in toate astea, doar ca pur si simplu nu sunt pentru mine). Dar am sa imi hranesc vocatia profesionala intr-un fel in care sa fiu mai… fericita.

 

Gabriela Lungu a devenit director de creatie la TBWA\ Londra in vara anului trecut. Anterior TBWA, in martie 2013, a fost recrutata de Weber Shandwick, unde, dupa primele sase luni, a fost numita Chief Creative Officer pentru UK si EMEA.

Gabriela Lungu a fost rand pe rand jurnalist, creativ in publicitate si apoi consultant de relatii publice. Si-a inceput cariera in 1996, pe cand era studenta la Facultatea de Jurnalism si a lucrat ca reporter pentru “Ziua”. In 1997, in urma unui curs de publicitate la facultate, a fost recrutata de  Ogilvy si a devenit copywriter, postura in care vreme de 4 ani a creat reclame. In 2001 s-a orientat catre  PR. A fost mai intai Creative Director, apoi a fost promovata pana la pozitia de Managing Director. A condus timp de patru ani biroul local al retelei Ogilvy PR Worldwide. In noiembrie 2006, in parteneriat cu Ioana si Stefan Iordache, liderii  Leo Burnett, a fondat The Practice, agentie afliata din 2014 la MSLGroup. In 2012, The Practice a fost recunoscuta drept una dintre cele mai creative agentii de PR din lume (locul 13 in The Holmes Report Creative Index 2012).

In sase ani, cat timp a condus The Practice, agentia a castigat peste 150 de nominalizari si premii la competitii internationale (primul Leu la Cannes Lions pentru Romania in sectiunea de PR in 2010, marele premiu al SABRE Awards in 2008 – Platina pentru Cel mai bun program de PR din EMEA, Global SABRE in 2012) sau locale, a devenit cea mai premiata agentie de PR romaneasca si Agentia de PR a Anului in Romania (a doua oara, dupa  2009). Agentia de afla in top 10 firme de PR in privinta rezultatelor financiare si are un portofoliu extins de clienti.

Gabriela are o Diploma Internationala in Management Strategic la University of Cambridge, International Examinations, si una in comunicare la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Bucuresti. Studiilor universitare le-a adaugat traininguri in brand management, creativitate, strategie, PR, social media etc.

 In 2013 a fost membru al juriului Dubai Lynx, in 2010 a jurizat la Cannes Lions, iar in 2009 la EMEA SABRE Awards.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: