De ce vrea Yahoo sa cumpere Tumblr

<p> UPDATE: Yahoo a confirmat oficial preluarea Tumblr</p> <p>  </p> <p> Consiliul de Administratie al Yahoo a aprobat planul de achizitie a retelei de blogging Tumblr pentru 1,1 miliarde de dolari. Desi tranzactia nu a fost confirmata oficial de nici una dintre parti, utilizatorii Tumblr s-au revoltat deja, afirmand ca preluarea de catre Yahoo va distruge reteaua, asa cum s-a intamplat cu site-ul de fotografii Flickr.</p> <p>  </p> <p> Intentia Yahoo, chiar daca nu se va concretiza, este simptomatica, cred eu, pentru ceea ce se intampla acum in zona de social media la nivel global. Gigantii internetului nu mai cumpara, de fapt, decat intr-o mica masura tehnologia din spatele unei retele sociale de succes. Ei sunt interesati in primul si in primul rand de utilizatorii acesteia. Mai pe romaneste, marii jucatori online vor sa cumpere utilizatori, pe care sa-i "impacheteze" in diverse forme si sa-i vanda apoi in oferte atractive pentru advertiseri.</p> <p>  </p> <p> Social media a schimbat balanta de putere intre branduri si consumatori, inclinand-o tot mai multe spre acestia din urma. In acelasi timp, brandurile incearca sa formeze noi comunitati sau sa influenteze comunitati online existente. Retelele sociale, aflate la mijloc, au drept "marfa" principala chiar aceste comunitati. Un calcul pragmatic arata ca e mult mai ieftin sa cumperi o comunitate gata formata, decat sa investesti in a crea chiar tu una, care pe deasupra poate si esua. Iar Yahoo se afla de ceva vreme mult in urma Google la acest capitol si trebuie sa faca ceva pentru a recupera cat mai repede decalajul – care este in primul rand unul de utilizatori. In acest context, decizia de a cumpara Tumblr e un pas mai mult decat necesar.</p>