Management

Economist Intelligence Unit: Pesimismul top managerilor globali atinge cote alarmante

24 apr. 2020 2 min

Economist Intelligence Unit: Pesimismul top managerilor globali atinge cote alarmante

Reading Time: 2 minute

Barometrul Global de Business elaborat de Economist Intelligence Unit (EIU) după interviuri cu 2.700 de top manageri din toată lumea ne arată o imagine foarte pesimistă legată de perspectivele economiei globale în urma pandemiei de COVID-19.

Cum privesc executivii lumii evoluția economiei globale pentru următoarele trei luni? Cifrele o spun mai bine decât orice analiză: pe o scară de la -50 (cea mai gravă situație posibilă) la +50 (cea mai bună situație posibilă), indicele calculat de EIU a ajuns la nivel global la valoarea de -39,2 puncte.

Pesimismul este la cote maxime (sau optimismul e la cote minime) în Europa și Asia-Pacific (-40,4), în timp ce în Orientul Mijlociu și Africa managerii sunt ceva mai puțin prăpăstioși (-35,1). De remarcat că nici liderii de companii din America de Nord nu cred că dracul va fi chiar atât de negru (-37,8), deși nu se întrevăd nici măcar nuanțe de gri.

Interesant este că, deși cred că economia globală se va duce de râpă, managerii sunt mult mai optimiști când vine vorba despre sectorul în care activează și despre perspectivele propriilor companii. Astfel, indicele global pentru sectorul propriu de activitate a fost de „doar” -22 (deci cu aproape 50% peste perspectiva economiei globale), în timp ce pentru propria companie indicele stă și mai bine, la -17,8. Cumva, managerii cred că industria în care activează și compania lor se vor descurca mai bine decât restul economiei la atenuarea impactului COVID-19.

Top managerii sunt mai optimiști decât era de așteptat în legătură cu evoluția veniturilor și a profitabilității. Există, însă, 13 industrii incluse în barometru care se așteaptă la scăderi importante, cel mai afectate fiind turismul și călătoriile (-11,3 pe zona de venituri), respectiv zona de divertisment și media (-10,9 pe zona de profitabilitate).

Cele mai importante strategii legate de continuitatea businessului adoptate de companii sunt creșterea cotei de piață (+2,1) și îmbunătățirea agilității operaționale (+7,0).

Aproape jumătate dintre managerii participanți la sondaj (46%) cred că revenirea businessurilor lor după pandemia de COVID-19 va dura între unu și doi ani, în timp ce 40% sunt de părere că revirimentul va dura mai puțin de un an. Doar 10% cred că revenirea va dura între trei și cinci ani.

Foto: © Sorapop Udomsri | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: