Business Companii Tech

Efectul COVID-19: Tranzacțiile pe mobil s-au dublat

27 mai 2020 2 min

Efectul COVID-19: Tranzacțiile pe mobil s-au dublat

Reading Time: 2 minute

Numărul și valoarea vânzărilor realizate de magazinele online prin platforma de marketing afiliat 2Performant a crescut cu peste 100% față de aprilie 2019, până la 10,5 milioane de euro. Din această sumă, peste 6,2 milioane de euro s-au realizat din tranzacții de pe mobil, o creștere de 98,8% față de anul trecut.

Cele mai mari creșteri în perioada 16 martie – 14 mai din cadrul platformei de marketing afiliat a 2Performant au fost înregistrate pe domeniile: beauty, cumpărături din hypermarket și magazine alimentare, articole pentru copii, produse pentru animale de companie, articole pentru casă și grădină. Pentru unele dintre aceste categorii vânzările în perioada stării de urgență aproape că s-au triplat, generând venituri considerabile atât pentru comercianți, cât și pentru afiliați. Așa se face că în perioada analizată, afiliații înscriși în platforma 2Performant au înregistrat împreună venituri de peste 10.000 euro/zi în medie, valoarea totală a comisioanelor în luna aprilie fiind de peste 345.000 euro.

Ziua cea mai bogată

Ziua cu top vânzări din perioada stării de urgență, înregistrată în platforma 2Performant, a fost joi, 23 aprilie, Ziua Internațională a Cărții, cu vânzări totale în valoare de 279.293 euro. Românii au preferat așadar să cumpere online produse de îngrijire, pentru casă și grădină, articole pentru copii și animalele de companie, dar și cărți sau produse electronice și IT&C.

Segmentul Beauty a înregistrat în perioada analizată o creștere de +309,5% și vânzări în cadrul platformei de marketing afiliat 2Performant de 1.135.379 euro. Această categorie a fost în continuă creștere în perioada stării de urgență, înregistrând zile cu creștere și de peste 1.200% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai bună zi de vânzări pentru categoria Beauty a fost luni, 22 aprilie 2020.

O categorie aparte o reprezintă cea a articolelor de modă: după ce în a doua jumătate a lui martie 2020, segmentul Fashion din platforma 2Performant a înregistrat o scădere de 29% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, per total în starea de urgență a avut o creștere de +41.8%, cu vânzări de 2.232.916 euro.

„Prin schimbarea comportamentelor de cumpărare în perioada pandemiei, creșterea eCommerce-ului în România a fost puternic accelerată. Cu alte cuvinte, viitorul eCommerce-ului a venit mai rapid, în 2020 (…) . Față de aceeași perioadă a anului trecut am primit cu peste 30% mai multe cereri de înscriere în platformă din partea magazinelor online și am înregistrat o creștere cu peste 12 procente a partenerilor afiliați care au generat comisioane. Totodată, pentru fiecare euro investit în marketingul afiliat, clienții 2Performant au avut vânzări în valoare de 14,7 euro, ceea ce este probabil cel mai bun randament pe care un magazin online îl poate obține prin promovare.”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

La polul opus, industria auto (Automotive) a înregistrat o scădere semnificativă de -57,6%, față de perioade similare din anii trecuti, cu vânzări de 109.599 euro, dat fiind că accesoriile auto nu au fost o prioritate pentru șoferi în aceste luni.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: