Antreprenori Interviuri

Elena Oancea, Goldbach Group: „Antreprenoriatul înseamnă viziune, adaptare și dorința de a schimba în bine comunitățile”

26 mart. 2025 4 min

Elena Oancea, Goldbach Group: „Antreprenoriatul înseamnă viziune, adaptare și dorința de a schimba în bine comunitățile”

Reading Time: 4 minute

Elena Oancea a pornit pe drumul antreprenoriatului din pasiune, acum mai bine de 20 de ani, îmbinând spiritul întreprinzător cu creativitatea. Astăzi, în calitate de co-CEO al Goldbach Group, coordonează opt companii din domenii diverse, de la design interior la energie regenerabilă.

Viziunea ei este construită pe calitate, sustenabilitate și inovație. Sub conducerea sa, grupul investește în dezvoltarea de parcuri de retail, proiecte de design și inițiative care sprijină comunitățile locale. Provocările au fost multe, dar lecțiile învățate au transformat fiecare etapă într-o oportunitate de creștere.

Când și cum ați început drumul în antreprenoriat și de ce ați ales antreprenoriatul?

Drumul meu în antreprenoriat a început în urmă cu mai bine de 20 de ani, din pasiune. Pregătirea mea este juridică, dar am avut întotdeauna un spirit întreprinzător foarte dezvoltat, o dorință de a inova și de a-mi exprima creativitatea. În felul acesta s-a definit traseul meu profesional, îmbinând antreprenoriatul și pasiunea pentru frumos. În mare parte din cariera mea am fost antreprenoare în domeniul designului interior, iar în 2024 am acceptat să fiu co-CEO la Goldbach Group, holding ce reunește opt companii din sectoare diverse, unul fiind cel al designului interior. Este o provocare pentru mine, dar și o ocazie de a-mi pune în practică spiritul întreprinzător și în alte domenii în care companiile din grup activează, precum sectorul imobiliar, dezvoltarea de parcuri de retail sau energia regenerabilă.

Ca antreprenoare ați transformat companiile pe care le-ați condus în lideri de piața. Care este viziunea pe care o aveți în antreprenoriat și care este viziunea pe termen lung pe care o aveți pentru grupul de companii pe care îl conduceți?

Atât în antreprenoriat, în general, cât și în cazul grupului Goldbach, viziunea mea este una axată pe respectarea unor standarde înalte de calitate și sustenabilitate, pe excelența operațională și pe dezvoltarea de parteneriate care să aducă beneficii tuturor părților implicate. De asemenea, mi se pare esențial ca un business să aibă capacitatea de a se adapta la schimbările din mediul de afaceri, la orice tip de provocare apare și să fie, în același timp, orientat către nevoile clienților.Pentru mine, toate acestea sunt ingrediente care asigură creșterea unei companii și consolidarea poziției sale în industria în care activează.

Care sunt planurile pe care le aveți pentru companiile din grupul Goldbach?

În calitate de grup care în ultimii ani a înregistrat o creștere organică a celor opt companii ale sale, planurile Goldbach pentru perioada următoare vizează consolidarea poziției de pe piață a fiecărui business, precum și continuarea dezvoltării acestora într-un ritm durabil. Ne propunem să facem acest lucru menținând standardele de calitate și performanță ale Goldbach Group și promovând inovarea în industriile pe care le deservim. Obiectivul nostru este ca prin fiecare dintre proiectele pe care le dezvoltăm – fie că este vorba despre construcții, arhitectură, urbanism, dezvoltarea de parcuri de retail, consultanță în domeniul fondurilor europene sau energie regenerabilă – să schimbăm în bine viața oamenilor din orașele mici și mijlocii, creând noi oportunități de creștere economică pentru comunitățile locale.

Astfel, avem planuri de extindere în segmentul dezvoltării parcurilor de retail sub brandul K2, în sectorul energiei regenerabile, prin construirea de parcuri fotovoltaice, precum și în domeniul designului interior, prin creșterea la nivel național și internațional a companiei K2 Design Lab.

Ce investiții aveți în plan în următoarea perioadă de timp?

Vom investi în continuare în comunitățile din orașele mici și mijlocii din România, construind o rețea de parcuri de retail sub brandul K2, ca parte a strategiei de dezvoltare stabilită de K2 Retail Properties. Prima galerie comercială K2 a fost deschisă în 2024 la Râșnov, în județul Brașov. Tot anul trecut, compania a achiziționat alte opt galerii de retail în șapte județe și a început alte 15 proiecte similare. Estimăm că vom finaliza toate cele 24 de parcuri de retail în 2027, iar atunci K2 Retail Properties va fi prezentă în 14 județe din țară. Investiția totală se ridică la 36 milioane euro.

Aceste parcuri de retail vor acoperi, împreună, o suprafață de aproximativ 40.000 mp, iar obiectivul Goldbach este ca, până în 2030, rețeaua de galerii comerciale sub marca K2 să ajungă la o suprafață totală de 100.000 mp.

De asemenea, ne concentrăm pe activitatea în domeniul designului interior, prin  K2 Design Lab, care, în 2024, a finalizat 15 proiecte de ultimă generație. În acest an, suntem gata să ne punem în practică ideile inovative ca să transformăm mai multe spații, conform dorințelor clienților noștri.

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat ca femeie antreprenor?

Provocările pe care le-am întâmpinat au apărut odată cu schimbările pe care le-am făcut în parcursul meu profesional. O primă schimbare de carieră a avut loc când, fiind absolventă de Drept, am decis să-mi urmez pasiunea pentru designul interior. A fost nevoie atunci să mă adaptez la acest domeniu complet diferit și să învăț foarte mult pentru a-mi găsi locul în noua lume în care intrasem.

Ca antreprenoare, a trebuit să fac față provocărilor când am început să mă ocup de managementul unor proiecte de amenajări interioare de amploare și când m-am implicat în construirea unei afaceri de succes în România. De fiecare dată, am fost pusă în situația de a-mi dezvolta noi competențe, de a mă adapta la noul context și de a menține business-ul competitiv într-o piață cu cerințe în continuă schimbare.

De altfel, să activezi în mediul de afaceri din România reprezintă, în sine, o provocare. Mă refer aici la obstacolele birocratice și legislative cu care antreprenorii se confruntă frecvent. Este nevoie de reziliență, de o abordare strategică și de multă perseverență pentru a le face față cu succes. De asemenea, ca femeie antreprenor simt nevoia să mă diferențiez constant față de concurență, să caut soluții inovatoare pentru ca business-l pe care îl conduc nu doar să rămână relevant, ci și să deschidă noi căi de explorat în domeniu.

Care sunt cele mai importante lecții de business pe care le-ați învățat în tot acest timp ca antreprenoare?

Experiența mea de antreprenoare m-a învățat că, dacă vrei să ai succes este esențial să te adaptezi mereu la noutățile din industrie și disponibilitatea de a învăța, de a te dezvolta în permanență. Din punctul meu de vedere, sunt lecții extrem de importante pentru orice om și orice business care își dorește să evolueze și să-și depășească limitele.

La fel de important pentru mine, ca antreprenoare, este să-mi cunosc foarte bine clienții, să am o colaborare eficientă cu ei și să fiu atentă la nevoile lor, bazându-mă, totodată, pe expertiza mea. Sunt lecții de business pe care le-am învățat de-a lungul anilor și care m-au adus în punctul în care sunt astăzi, când întâmpin orice provocare cu entuziasm și cu o dorință nemăsurată de învățare și creștere.

Articole pe aceeași temă: