Investitii anuale de 2,5 miliarde de dolari in continut

Viitorul este video, iar Discovery este fundamental o companie care creeaza continut video original ce functioneaza pe multiple platforme si ajunge la public trecånd de granitele geografice si culturale. Anual, compania investeste 2,5 miliarde de dolari in productia de noi programe si adopta cele mai noi tehnologii pentru a fi de fiecare data alaturi de ce-si doreste publicul. Despre cum schimba noile tehnologii si digitalul televiziunea si ce vor consumatorii astazi ne-a vorbit in exclusivitate Katarzyna Kieli, presedinte & Managing Director al Discovery Networks CEEMEA.

Cum vezi viitorul productiei si al distributiei de continut TV? Cum evolueaza si se transforma televiziunea pentru a se adapta noilor comportamente ale publicului, intr-o lume multi-screen?

Un lucru e cert: in industria media, singura constanta e schimbarea. La Discovery se spune mereu ca, daca nu te simti confortabil intr-un mediu schimbator si disruptiv, ti-ai ales gresit nu numai compania, ci si domeniul in care lucrezi! Cred ca trendul cel mai important pe care l-am observat in ultima vreme – si care va continua in viitor – este uriasa amploare pe care a capatat-o consumul de continut video – pe toate platformele. Indiferent daca vorbim despre televiziunea traditionala, platforme digitale, platforme de socializare sau mobile, oamenii consuma acum continut video mai mult ca oricand. Cateva statistici: in materie de televiziune liniara, conform datelor noastre, consumul a crescut cu aproape 10% in ultimii 5 ani in Polonia, Rusia si pe alte piete din Europa de Est. Pe de alta parte, segmentul video este si unul dintre cei mai puternici agenti de crestere a internetului. Conform Cisco Visual Networking Index 2015, la nivel global traficul de video pe Internet al consumatorilor va reprezenta 80% din volumul total de trafic de Internet in 2019, comparativ cu 64%, cat era in 2014. Sunt cifre impresionante, care demonstreaza puterea continutului video pe multiple platforme. Vestile nu puteau fi mai bune din punctul nostru de vedere. Viitorul este video, iar noi suntem, fundamental, o companie care creeaza continut video. Vorbim despre continut video original si captivant, care functioneaza pe multiple platforme si ajunge la public trecand de granitele geografice si culturale. Este un diferentiator puternic pentru orice companie de media, iar Discovery e perfect pozitionata pentru a acoperi aceste nevoi. In plus, exista o cerere foarte mare pentru ceea ce ofera portofoliul nostru: programe factuale si de lifestyle si transmisiuni sportive live.

Ce face Discovery in aceasta directie?

Discovery investeste peste 2,5 miliarde de dolari in fiecare an pentru dezvoltarea de continut nou, pe care il punem la dispozitia publicului nostru pe tipuri de ecrane si platforme variate. De exemplu, in Romania si in intreaga Europa avem Eurosport Player, un fel de Netflix in domeniul sportului, care ofera programe de sport online, pe toate dispozitivele, oriunde si oricand. Acesta este un produs unic in Europa, integral dedicat sportului, cu care planuim sa ajungem curand la 1 milion de abonati. Si programele Discovery pot fi accesate online, prin intermediul platformelor de tip “TV Everywhere”, cum ar fi oferta VOD de la Telekom Romania. In acest mod, fanii nostri ne pot urmari oricand si pe orice fel de dispozitiv.

Intreaga lume s-a mutat in digital. Cum profita Discovery de noile tehnologii?

Discovery are la activ o istorie indelungata in care a imbinat tehnologia de ultima ora cu continut de calitate si cu arta de a spune povesti, pentru care am ajuns sa fim atat de cunoscuti. Programele noastre sunt distribuite in mediul digital prin mai multe mijloace, cum ar fi platformele de video-on-demand (VOD) ale anumitor distribuitori, platforme “direct catre consumator” ca Eurosport Player, site-uri de web, canale YouTube si platforme ale retelelor de socializare ca Facebook sau Instagram. In Romania, Discovery si Eurosport ating peste 1,5 milioane de persoane prin intermediul platformelor digitale si al retelelor de socializare, asa incat categoric luam foarte in serios acest aspect. Discovery VR, aplicatia noastra de realitate virtuala, este cel mai recent instrument prin care punem la dispozitia publicului care ne urmareste continut digital. Este o zona in care avem deja o oferta consistenta de programe si continuam sa adaugam continut nou in fiecare saptamana. Desi VR-ul este intr-o faza de dezvoltare incipienta, feedback-ul din partea consumatorilor si a advertiserilor este foarte incurajator. Pana acum, apli­catia Discovery VR a fost descarcata de peste jumatate de milion de ori, iar clipurile existente acolo au fost vizionate de mai bine de 23 de milioane de ori. In plus, colaboram cu diverse branduri pentru a realiza continut VR customizat. De curand, am lansat si Eurosport VR, la timp pentru Open-ul francez, iar feedback-ul a fost uimitor – oamenii vor sa traiasca experienta sportului intr-un mod cat mai direct si autentic, iar VR-ul le ofera aceasta posibilitate.

Traim intr-o noua era a consumului de televiziune, cu o crestere a apetitului pentru noi servicii. Cum vezi viitorul televiziunii liniare conventionale?

E o tema intens dezbatuta in ultima vreme. De fiecare data cand apare o noua tehnologie, oamenii tind sa creada ca cele mai vechi vor disparea. Statisticile prezinta o situatie putin diferita insa. O situatie care demonstreaza ca televiziunea liniara continua sa domine peisajul media si nu sunt semne ca lucrurile se vor schimba radical prea curand. Reprezentanti ai industriei TV din toata lumea, inclusiv din Germania, Spania si Olanda, au publicat recent rapoarte care pun intr-o perspectiva corecta consumul de video. Rezultatele vin sa confirme studiul recent realizat de Thinkbox (organismul de marketing TV din Marea Britanie) si VAB (American Video Advertising Bureau – Biroul American pentru Video Advertising) care arata ca televiziunea continua sa domine consumul video al tuturor generatiilor. In Marea Britanie, televiziunea reprezinta 76% din media consumului total de video, in timp ce YouTube acopera doar 4,4% din vizionarea de continut video. Pentru consumatorii cu varste intre 16 si 24 de ani, televiziunea acopera 57,5% din totalul consumului video, fata de 10,3% pentru YouTube. In SUA, televiziunea isi mentine un avantaj substantial ca timp de consum fata de YouTube, in randul generatiei Millennials (18-34 ani) (86% fata de 14%). Conform VAB, audienta lunara a unui program TV este in medie cu 50% mai ridicata decat media vizionarilor de video pe canalul YouTube (iar audienta TV pe episod este de 6 ori mai mare decat media unui video vizionat pe YouTube). Statisticile sunt similare si pentru restul pietelor europene.

Discovery este cunoscut ca un important producator de continut nonfic­tiune. Cat cheltuieste compania anual, in productia de continut? Dar in productia de continut, la nivel local?

Suntem o companie de continut video, prin urmare productia de continut este prioritatea numarul 1 si asta se vede in investitiile pe care le facem. Alocam peste 2,5 miliarde de dolari in fiecare an pentru productia de noi programe, iar suma aceasta nu include investitile in drepturi sportive pentru canalele Eurosport. De asemenea, punem mare accent pe programe produse locale sau relevante pentru publicul dintr-o anumita tara. Spre exemplu, pentru Eurosport in Romania am achizitionat drepturile Premier League, cel mai spectaculos si valoros campionat de fotbal din Europa – pentru ca stim ca este important pentru fanii romani. In plus, pe zona de tenis, l-am luat ca partener pe Ilie Nastase la Roland Garros, ca sa asiguram comentarii in direct de calitate, de la un expert desavarsit in domeniu. Pe zona de documentare, pentru ca Romania este o piata importanta unde avem o echipa locala puternica, am realizat multe productii aici. Am filmat episoade din serii celebre, cum ar fi “Tehnici esentiale de supravietuire” cu Bear Grylls, “Supravietuire extrema cu Ed Stafford” si nu numai. In 2016 avem doua proiecte majore in Romania pe Discovery Channel. Primul este “Colectiv”, o productie in care am colaborat cu Misu Predescu ca sa spunem povestea acestui cumplit dezastru. Programul a fost difuzat in martie pe Discovery Channel si a fost incarcat pe YouTube, unde a acumulat peste 700.000 de vizionari. Apoi, “Harley & The Davidsons” este una dintre productiile majore la nivel global din acest an, care se filmeaza in Romania chiar acum, pe platourile Castel Film. Va fi cel mai mare serial de fictiune realizat de Discovery si va fi difuzat in aceasta toamna.

Cum influenteaza studiile Discovery Insights formatul programelor? Cand vor fi lansate urmatoarele editii?

Acoperind o zona atat de mare de tipuri de continut, de la documentare la sport si la programe de lifestyle, este esential sa ne cunoastem publicul si industria din care facem parte. Asadar, am dezvoltat un program de cercetare dedicat, prin care identificam trendurile pietei pe baza psihologiei consumatorilor si a noilor tipare comportamentale ale acestora. Am lansat primul raport Discovery Insights, “TV Everywhere”, la sfarsitul lui 2012. Studiul a dezvaluit cresterea ponderii anumitor comportamente ale consumatorilor de TV, cum ar fi vizionarea de continut pe ecrane multiple, utilizarea serviciilor media audiovizuale neliniare, denumite si “catch-up”, “social TV” si comportamentul de vizionare “content snacking”. Apoi in 2013, am comandat doua studii pentru a ne intelege mai bine publicul: “Species”, cel mai mare studiu realizat vreodata despre comportamentul barbatilor din Europa, si “She: In cautarea fericirii ei”, un studiu despre ce le face pe femei fericite. In 2014, am facut public al doilea raport Discovery Insights, investigand “The Future of TV Advertising”. Cel mai recent raport din aceasta serie,”The Age of Curiosity” (“Era curiozitatii”), vorbeste despre trenduri in materie de consum de informatie si cunoastere. Raportul dezvaluie ca ne aflam, practic, in era curiozitatii, in care oamenilor le este extrem de confortabil sa jongleze cu informatia, iar curiozitatea e starnita si satisfacuta mai mult ca niciodata, prin intermediul tehnologiei. Toate rapoartele Discovery Insights ne-au influentat deciziile legate de programe. Studiile de acest tip sunt extrem de importante, fiindca pe baza rezultatelor obtinute putem lua decizii importante cu privire la programele alese pentru canalele noastre, tipurile de promovare selectate pentru brandurile noastre si modul in care comunicam cu consumatorii, partenerii de afaceri si clientii nostri. Urmatorul raport va fi lansat anul viitor.