Marketing

Gamification Summit – a doua zi

18 apr. 2013 3 min

Gamification Summit – a doua zi

Reading Time: 3 minute

<p> A doua zi de Summit a fost prima zi de studii de caz si a aratat mai degraba ca un melanj de stiinte, cunostinte si cazuistica.</p> <p>  </p> <p> Neurologie. Psihologie. Robo-psihologie (da, exista). Economie. Macroeconomie. Antreprenoriat. Consultanti. HR. Creatori de jocuri. Educatie. Guvern (american). Sanatate. Autism. Homosexualitate (doar suntem in San Francisco). Mixologie (nu mai suntem barmani, suntem mixologi). Cam asa a aratat ziua si sincer nu stiu cum au trecut cele 12 ore petrecute impreuna cu niste oameni extrem de optimisti pasionati de ceea ce fac. Si nu am cum sa nu le remarc optimismul.</p> <p>  </p> <p> Cea mai tare povestioara a venit de la <a href=”http://www.positivelystella.com”>Stella Grizont</a>, ce are un Master in “Applied Positive Psychology” de la Universitatea din Pennsylvania: “lucram la un proiect anume singura in garsoniera mea din New York, ma simteam pur si simplu constipata creativ. Nu iesea nimic. Presiunea timpului mai rau imi facea, imi venea pur si simplu sa urlu. Noaptea tarziu, nu am mai rezistat si pur si simplu am tipat cat m-au tinut plamanii. Din fericire, niciun vecin nu a chemat politia. M-am simtit eliberata si am putut finaliza acel proiect repede si bine”. Povestea in sine poate parea banala, insa urmarea e cea mai spectaculoasa: a pus pe roate o afacere ce aduce fericire prin joaca, eliminand ceea ce ea a numit “constipatia creativa”. In “portofoliul de solutii”, exista inclusiv un camion izolat fonic pe care il poti chema si in care intri si tipi pana iti trece. L-am vazut, exista: <a href=”http://www.woopaah.com/iscream”>http://www.woopaah.com/iscream</a></p> <p>  </p> <p> Ca o observatie generala a acestei zile, e clar ca domeniul nu este inca suficient de matur. Melanjul despre care vorbeam se simte si in definitiile si vocabularul diferitelor  tabere. In tabara gamerilor (printre care Jesse Schell sau creatorul SimCity, Will Wright), cuvinte precum “puncte”, “ecusoane”, “nivele” par normale ca buna ziua. In tabara consultantilor de business (Deloitte, CapGemini, PwC), se vorbeste mai mult despre proces in sine, despre avantajele modelarii economice si previzibilitatii. “One good thing about games is that you can measure the player behavior”. Tabara neurologilor si a psihologilor face haz de “ecuzoane” si ne invata fie despre dopamina, fie despre motivare intrinseca sau extrinseca.</p> <p>  </p> <p> Eu personal, incet incet, tind sa definesc acest domeniu de pionierat ca fiind mai degraba “Design Motivational”, aliniind astfel esenta discursurilor celor mai importanti oameni ai industriei. Indiferent cum, tehnologia intalneste natura umana, uneori extrem de imprevizibila. Cei care sunt parinti stiu prea bine ca nici macar motivarea copiilor lor catre a adopta un nou comportament nu este cel mai usor lucru din lume.</p> <p>  </p> <p> Vorbind despre copii, unul dintre cele mai frumoase studii de caz mi s-a parut cel despre educatie “<a href=”http://gsummit2013.sched.org/event/cc687104799f0b1a231f50dfaceb4b02?iframe=yes&w=600&sidebar=no&bg=no#?iframe=yes&w=600&sidebar=no&bg=no”>Transforming Education with Gamification: The Past, Present and Future</a>” adus de <a href=”http://gsummit2013.sched.org/speaker/roberttorres?iframe=yes&w=600&sidebar=no&bg=no”>Robert Torres</a>, Senior Program Officer la Bill and Melinda Gates Foundation. “Jocul este un spatiu in care poti experimenta, poti esua si poti incerca din nou. Jocul te invata singur calea de la novice la maestru intr-un mod captivant. Acestea trebuie sa devina si principiile pentru a acumula si a gestiona cunostintele copiilor in viitor.” Deja este celebra platforma fold.it prin care un grup de elevi a decodat structura unei enzime ce cauzeaza SIDA in doar zece zile – problema ce statea nerezolvata de 15 ani. (<a href=”http://en.wikipedia.org/wiki/Foldit”>http://en.wikipedia.org/wiki/Foldit</a>)</p> <p>  </p> <p> Un alt studiu de caz se refera la ceea ce orice om din online face spume doar cand aude numele: te-le-vi-zi-u-nea! Cam tot online-ul asteapta moartea televiziunii. Dar “what if” cele doua canale media ar putea face echipa buna impreuna? La fel ca cei doi protagonisti ai serialului Suits al USA-Network, Mike and Harvey. Folosind ceea ce <a href=”http://gsummit2013.sched.org/speaker/jesse.redniss?iframe=yes&w=600&sidebar=no&bg=no”>Jesse Redniss</a> Senior Vice President Digital, NBCUniversal / USA Network a numit Transmedia Experience, serialul a adus in online o platforma de “angajare” numita Suits Recruits <a href=”http://suitsrecruits.usanetwork.com/”>http://suitsrecruits.usanetwork.com</a>/ prin care poti fi pur si simplu coleg virtual cu cei doi la firma de avocatura Pearson Hardman! Patforma contine aceleasi tehnici de design motivational, asamblate intr-o forma care a generat cresteri de trei cifre ale traficului online, fara a scadea audienta la TV, ci dimpotriva.</p> <p>  </p> <p> Atentie, am povestit pe scurt doar despre doua dintre cele peste 20 de studii de caz, in domenii diferite, insa cu rezultate la fel de spectaculoase.</p> <p>  </p> <p> Pe maine, in foarte scurt timp ajunge miezul noptii si la San Francisco!</p> <p>  </p> <p> <strong><a href=”http://www.linkedin.com/in/julianpad”>Iulian Padurariu</a> este consultant de marketing asociat in cadrul <a href=”http://www.themarks.ro”>Marks</a>. </strong></p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: