Generatia low-cost?

Expansiunea marcilor proprii, de care s-au bucurat retailerii din tara nu a fost accelerata numai de criza economica, ci de cresterea calitatii produselor

Marcile proprii ale retailor prezenti si in Romania au castigat popularitate in timpul si la scurt timp dupa criza economica. Dar, ceea ce parea pe atunci o solutie de moment castiga actualmente tot mai mult teren in detrimentul unor branduri deja solide. Evolutia spectaculoasa a marcilor proprii nu a avut la radacina doar recesiunea, ci, mai ales cresterea calitatii acestor produse. “Marii retaileri au lucrat enorm la partea de calitate”, a precizat Silviu Diaconu, Director Achizitii Produse Proaspete la Carrefour Romania in cadrul evenimentului “Retail Revolution”, organizat astazi de revista Biz. “Generatia tanara vrea calitate, dar la un pret mai mic”, a adaugat Silviu Diaconu.

Desi clientii au, in general, criterii de cumparare diverse, printre care calitatea produsului sau increderea in brandul producatorului, pretul devine un factor decisiv in decizia de cumparare. O arata si un studiu citat de Directorul Achizitii Produse Proaspete al Carrefour Romania in cadrul evenimentului organizat de Biz, potrivit caruia, in urma cu trei ani, doar 35,2% dintre respondenti considerau important brandul producatorului. In comparatie, in anul 2002, procentul acestora trecea de 43%. Mai mult, daca in urma cu doar cinci ani cei mai importanti factori, care influentau alegerea magazinului pentru cumpararea produselor alimentare erau calitatea, proximitatea si pretul produselor, actualmente principalul factor este pretul. Asa cum, in prezent, generatia tanara prefera mobilierul pe care si-l asambleaza singuri, sau zboara cu liniile aeriene low-cost, incet-incet, se pare ca si frigiderele acestora vor fi tot mai pline cu produse de tip marca proprie.

Cea de-a doua editie a “Retail Revolution” a fost organizata de revista Biz la hotelul Howard Johnson Grand Plaza din Bucuresti, iar partenerii evenimentului au fost Carrefour Romania, Vodafone Romania, Tassimo si Fares.

Foto: Dreamstime