Marketing MarComm Stiri

Ghidul de Marketing Meta: ce să avem în vedere atunci când planificăm campanii de Crăciun?

31 aug. 2022 3 min

Ghidul de Marketing Meta: ce să avem în vedere atunci când planificăm campanii de Crăciun?

Reading Time: 3 minute

Sezonul cumpărăturilor de Crăciun este extrem de important pentru toți: companii, marketeri și agenți de publicitate. Știm bine – clienții caută cadouri pentru cei dragi și vor să profite de cele mai bune oferte și reduceri. În plus, de modul în care plănuim o pre-campanie de Crăciun și abordăm trendurile și preferințele consumatorilor depind rezultatul și, desigur, profitul. Meta a pregătit câteva sfaturi importante pentru activitatea de promovare în timpul sesiunilor de cumpărături din noiembrie și decembrie.

Un ghid complet al Meta despre perioada de pre-promovare de Crăciun este disponibil aici.

Ultimul trimestru al anului reprezintă o perioadă specială în calendarul agenților de publicitate. Multitudinea ofertelor și reducerilor încurajează cumpărăturile, dar în același timp pot fi copleșitoare pentru consumatori, aceștia având de-a face cu milioane de produse disponibile. Din ce în ce mai mulți oameni optează pentru shopping-ul online – așa economisesc timp și pot naviga printre ofertele a mai multor magazine și brand-uri, în același timp.

Trăim într-o perioadă a schimbării. Felul în care muncim, cum ne exprimăm, comunicăm și cumpărăm se schimbă. Intrăm din ce în ce mai mult într-o lume ce combină virtualul cu realitatea, de aceea este atât de important să vedem potențialul business-ului digital și al e-commerce-ului. Tehnologia de astăzi ne oferă noi oportunități pentru schimbarea nevoilor consumatorilor.

De aceea, am pregătit o listă cu cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont în perioada campaniilor de promovare din preajma Crăciunului.

Preferințele consumatorilor sunt pe primul loc

Personalizarea experienței de cumpărături poate face căutarea unui cadou dorit mult mai ușoară. Clienții apreciază sugestiile de produse ce se potrivesc preferințelor și intereselor lor. Un studiu realizat recent de Meta „Seasonal Holidays Study”, la care au răspuns peste 52.000 de mii de persoane din 34 de piețe, arată faptul că oamenii se așteaptă la experiențe personalizate pe perioada sărbătorilor de iarnă.

Campaniile de succes sporesc vizibilitatea brand-ului în momentele de vârf ale vânzărilor, pentru a ajunge la noi clienți. Este o idee bună ca branding-ul să aibă un avans de câteva zile față de reduceri, iar apoi direcționarea să fie extinsă pentru ca anunțurile de produse să ajungă la din ce în ce mai mulți utilizatori. Tool-urile Meta, cum ar fi pixel-ul și conversia API, permit partajarea datelor de marketing, garantând în același timp confidențialitatea utilizatorilor.

Audiența trebuie implicată

Cumpărăturile prin descoperire nu sunt doar despre personalizare, ci și despre implicarea cumpărătorilor – așteptările clienților de la brand-uri în sezonul sărbătorilor sunt divertismentul și inspirația. Trebuie să profităm de timpul promoțiilor mai puțin intense înaintea sezonului de cumpărături, pentru a intensifica eforturile de marketing, a transmite mesajul și a extinde baza de clienți.

Odată cu dezvoltarea tehnologiei realității augmentate și virtuale, oportunitățile de a adaugă ceva în plus la procesul de cumpărături par nesfârșite. Filtrele AR le permit utilizatorilor să intre într-o relație directă cu produsul, cu care pot spre exemplu, să se vizualizeze în propria casă sau, în cazul cosmeticelor sau chiar și cel al hainelor, le pot proba pentru a vedea dacă se potrivesc. De asemenea, promovarea video și cumpărăturile live sunt în creștere, iar acest lucru reprezintă o transmisie în direct în timpul căreia sunt prezentate produsele. Diversificarea materialelor și a formatelor în care este realizat conținutul permit  adresarea către diferitele audiențe targetate și a factorilor cheie pentru cumpărăturile de sărbători.

De asemenea, implicarea audienței înseamnă colaborarea cu creatorii online. Aici, cel mai important lucru este să ne gândim la audiența brand-ului și la alegerea unei persoane ce poate ajunge la acea comunitate, într-un mod creativ și interesant. Este necesar să îi lăsăm pe creatori să vorbească în numele brand-ului – succesul este bazat pe folosirea vocii unei persoane ce în mod natural prezintă brand-ul și mesajul acestuia.

Un proces de cumpărare automat este extrem de util

Drumul de la descoperirea unui produs către tranzacție ar trebui să fie pe cât se poate de simplu și intuitiv. Nimeni nu își dorește să petreacă foarte mult timp prin multiple pagini pentru a plasa o comandă. Conform studiului, până la 8 din 10 clienți din întreaga lume au abandonat coșul lor de cumpărături, în martie 2020. Totuși, întreruperea cumpărăturilor nu înseamnă întotdeauna omiterea oportunităților. În timpul perioadei intense de cumpărături, o idee bună este de a îți reaminti de clienții ce au arătat un interes clar de cumpărare – un instrument de retargeting, precum catalogul de ad-uri Advantage+, care printre altele, te va ajuta să îi încurajezi să se întoarcă în aplicația ta sau website-ul tău.

Pe de altă parte, cum îmbunătățim procesul de cumpărături înaintea începerii campaniei de Crăciun? Merită să profităm de numeroasele funcții disponibile de pe Instagram și Facebook, cum ar fi etichetarea produselor în poze sau cumpărături Custom Audiences.

Acestea sunt doar o selecție de sfaturi de care putem ține cont atunci când plănuim o campanie de reduceri de Crăciun. Un ghid complet al procesului, cu multe sfaturi și date specifice, poate fi descărcat de aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: