Google, cel mai valoros brand din lume

Cu o valoare de 159 miliarde de dolari si o crestere anuala de 40%, Google este cel mai valoros brand din lume, conform rezultatelor BrandZ ™ – Top 100 branduri globale realizat de Millward Brown.

Dupa ce timp de trei ani a ocupat primul loc, Apple coboara pe 2 in contextul unei scaderi de 20% din valoarea brandului, la 148 miliarde de dolari. In timp ce Apple ramane un brand performant de top, exista o perceptie din ce in ce mai raspandita ca nu isi mai actualizeaza tehnologia pentru consumatori, sustinuta si de lipsa lansarilor de produse cu adevarat noi. IBM ramane pe pozitia 3, cu o valoare a brandului de 108 miliarde de dolari, ocupand insa primul loc intre brandurile care se adreseaza afacerilor (business to business)

La nivel European, IKEA si Movistar sunt brandurile cu cea mai buna performanta in 2014. Retailerul suedez si-a crescut valoarea cu 61% la 19,4 miliarde de dolari in urma vanzarilor puternice din China, Rusia si Statele Unite, unde continua sa se extinda. Astfel IKEA a intrat pentru prima data in top 10 branduri in Europa. In acelasi timp a castigat si 24 de locuri in clasamentul global, ajungand pe pozitia 50.

Movistar, brandul companiei Telefonica a inregistrat o crestere de 56% la 20,8 miliarde $ si urca pe pozitia 46 in clasamentul global ca urmare a investitiilor in operatiunile sale din America Latina si cresterilor impresionante la nivelul incasarilor in Spania.

Gigantul in materie de software pentru companii, SAP, isi pastreaza pozitia numarul 1 in Europa cu o valoare de 36,4 miliarde de dolari si o crestere de 6%. Deutsche Telekom creste cu 20% la 28,8 miliarde de dolari devansand locul 2 de anul trecut – BMW in crestere cu 7% la 25,7 miliarde de dolari. L’Oréal a urcat doua pozitii pana pe locul 5 cu o valoare de 23,4 miliarde de dolari, usor deasupra brandului Zara care are o valoare de 23,1 miliarde de dolari

Valoarea totala a brandurilor din top 10 in Europa Continentala a crescut cu 19%, reflectand o revenire a increderii pe pietele europene si o crestere a acestora la nivel global. In pofida cresterii din acest an, brandurile europene au pierdut teren in mod semnificativ in perioada crizei Euro.

“Clasamentul din acest an marcheaza sfarsitul recesiunii, cu o recuperare a valorii si o crestere reala pentru brandurile din top 100”, mentioneaza Nick Cooper, Managing Director la Millward Brown Optimor. El a mai afirmat ca “in timp ce Europa Continentala a beneficiat de aceasta recuperare (in special in cazul companiilor cu expunere puternica pe piata Statelor Unite), valorile din anul acesta arata cat de daunatoare a fost criza Euro si cea bancara pentru regiune. Brandurile europene au mult de lucrat pentru a reveni la performanta lor din 2008”.

Studiul BrandZTM – Top 100 Cele Mai Valoroase Branduri Globale, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, se afla acum la cea de-a noua editie. Este singurul studiu care identifica aportul brandului in dezvoltarea afacerilor si a capitalizarii bursiere, prin combinarea indicatorilor de brand equity bazati pe interviuri cu peste 2 milioane de consumatori din intreaga lume, pentru mii de branduri globale care se adreseaza consumatorilor, dar si clientilor business-to-business, cu analize riguroase ale performantelor financiare si de afaceri ale companiilor (folosind date de la Bloomberg su Kantar Worldpanel). Perceptia consumatorilor asupra unui brand este un ingredient cheie in stabilirea valorii acestuia pentru ca brandurile sunt o combinatie intre performanta afacerii, livrarea produselor si serviciilor, claritatea pozitionarii si leadership. Clasamentul ia in calcul variatiile regionale deoarece, chiar si in cazul brandurilor globale indicatorii contributiei de brand pot varia substantial intre tari.

www.millwardbrown.com.