Analize Digital Lifestyle MarComm

Graffiti PR și Cult Market Research lansează prima ediție a Barometrului Influenței în social media

16 sept. 2021 3 min

Graffiti PR și Cult Market Research lansează prima ediție a Barometrului Influenței în social media

Reading Time: 3 minute

Cult Market Research și Graffiti PR anunță rezultatele Barometrului Influenței în Social Media din România (BAR), un proiect de cercetare multidisciplinar, cu relevanță națională, care evaluează în premieră mecanismele de formare a influenței în social media.

Conform BAR, influența este redată de patru indicatori principali: Încrederea, Responsabilitatea, Plăcerea (abilitatea de se face plăcut) și Puterea de convingere.

„În realizarea Barometrului de Influență în social media, am pornit de la o serie de nevoi concrete: lipsa unui instrument care să măsoare puterea de persuasiune a influencer-ilor români și identificarea atributelor care determină influența, împreună cu variațiile acestora în funcție de vârsta comunităților de urmăritori. Practic, scopul nostru a fost să înțelegem funcționalitatea influenței, nu să facem un top. Și, în condițiile în care vorbim de o industrie relativ tânără global, cu creșteri de miliarde de la an la an și în contextul urmăritorilor fake, al unor campanii în care brandurile nu se potrivesc cu influențatorii, iar rezultatele lor sunt îndoielnice – un instrument de măsurare a modului în care se construiește influența în online nu poate decât să ajute să întărim încrederea în industria noastră, ” afirmă Paul Kasprovschi, Senior Consultant Strategy & Branding Graffiti PR.

„În urma realizării studiului BAR am aflat atributul–cheie care stă la baza unei industrii de milioane de euro în întreagă lume. Încrederea! Gradul de încredere al comunității în influencer determină decizia de achiziție, dar și schimbarea comportamentului,” completează Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Market Research.

BAR a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane active zilnic în mediul online și în social media, aparținând generațiilor X, Y, Z. Studiul a cuprins și interviuri realizate cu  experți locali și internaționali în influencer marketing, marcom, creatori de conținut. Datele au fost culese în Q2 2021.

Cele mai importante concluzii BAR:

  • În funcție de domeniul de interes și de vârstă urmăritorilor, încrederea se construiește și înseamnă un lucru diferit.
  • Pentru generațiile X și Y active în zona de parenting, încrederea semnifică transparență, expertiză în domeniu, stabilitate și consecvență.
  • Pentru comunitățile urmăritorilor generației Z, încrederea înseamnă capacitatea de fi abordabil și de a crea conținut original.
  • Cele mai urmărite domenii în social media: parenting 69%, fashion& beauty 65%, tech 60% și cooking 55%.
  • Nativii digitali sunt dispuși în cea mai mare măsură să achiziționeze produse recomandate de un influencer pe care îl urmăresc pe YouTube, Instagram și TikTok (48%), în timp ce membrii generației X sunt mai sceptici în a opta pentru astfel de recomandări (35%, dar nu sunt indiferenți la ele. 
  • YouTube și Facebook sunt cele mai utilizate platforme de social media în România în acest moment.
  • TikTok are mai puțini utilizatori decât YouTube și Facebook, dar timpul petrecut este similar cu cel petrecut pe primele două rețele. 

Fondată în 1997 că parte a grupului local de comunicare BBDO, Graffiti PR a devenit în 2001 o agenție de comunicare de sine stătătoare, cu clienți proprii și capabilități multiple. Din 2001 și până în prezent, Graffiti PR dezvoltă pentru clienții săi campanii de marketing integrate PR driven, extinzându-și capabilitățile în zona digitală, strategie și servicii de creație, CSR și sustenabilitate, advocacy, public affairs, influencer marketing, evenimente și marketing sportiv.

Fondată în 2008, Cult Market Research reprezintă o echipă multidisciplinară specializată în cercetări de marketing și sociale. Cu ajutorul expertizei în marketing, sociologie, comunicare, științe politice sau statistică, Cult Market Research explorează atitudinile și comportamentele consumatorilor. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: