Rezultate dincolo de perceptie

Cand granita dintre online si offline incepe sa dispara, experienta e cea care face diferenta, intre branduri, in ochii si in inima consumatorului. Conteaza, insa, si cum faci aceasta conexiune, iar tehnologia dublata de strategie ajuta enorm.

Atunci cand o companie producatoare de software a dorit o solutie pentru a aduce cumva in lumea fizica produsele lor existente doar pe computere si smartphone-uri, Raluca Ghilea, Manager General Perceptum, stia ca avea nevoie de o solutie inovatoare. Cum merge des la targuri si expozitii de profil unde cauta idei si produse noi, potrivite pentru piata din Romania, Raluca a gasit rapid solutia pentru cererea companiei IT: DreamOC. “Cand am vazut DreamOC, am stiut ca este exact dispozitivul care se potriveste nevoii clientului”, isi aminteste ea.

Perceptum, agentia de marketing si comunicare pe care o conduce, ofera servicii complete, de la idee pana la implementarea acesteia, iar dispozitivele unice de ultima generatie, precum DreamOC, au rol de suport in actiunile de promovare ale agentiei, acestea realizand o punte intre real si fictiune.

Dar ce este, mai exact, DreamOC? Este un dispozitiv care atrage imediat atentia, fiindca pare ceva de-a dreptul magic. Sub piramida sa din sticla, aflata pe un postament, orice produs prinde viata prin intermediul unei holograme 3D Full HD vizibile din orice unghi. Am vazut, de exemplu, cum o sticla de Coca-Cola a “explodat”, eliberand stele, nori si chiar un soare, plus un mesaj personalizat. Brandul poate spune astfel o poveste care se viralizeaza rapid, fiindca aproape oricine vede asa ceva simte impulsul de a filma si impartasi experienta pe retelele sociale. Aceasta poveste va aduce cresterea vanzarilor, noi leaduri, dar si vizibilitate in social media datorita experientei inedite create consumatorului. “Noi integram DreamOC in campaniile de comunicare si in solutiile pe care le oferim clientilor nostri, pentru activari in-store, dar si la evenimente. In acelasi timp, e un dispozitiv care se poate folosi foarte bine in zone publice aglomerate, cum ar fi congresele si expozitiile, deoarece lumea se opreste din curiozitate, filmeaza, fotografiaza si posteaza, deci poate fi un instrument de marketing viral”, spune Raluca Ghilea.

Perceptum ofera clientilor din Romania si solutia software, avand specialisti care realizeaza animatia ce ruleaza in interiorul DreamOC pe baza unui script aprobat de client. Proiectia 3D poate profita din plin de plasarea unui produs fizic aflat in interiorul dispozitivului, cum a fost cazul sticlei de Coca-Cola, fiindca poate interactiona cu acesta. Pachetul complet de servicii ofera si personalizarea prin diferite forme si configuratii ale standului pe care se plaseaza DreamOC, completate cu montajul si mentenanta pe durata proiectului.

“Se cere tot mai mult activitate in zona de granita intre offline si online. Totul implica si online, deci acest segment a crescut si va creste foarte mult” – Raluca Ghilea, Manager General Perceptum

Raluca Ghilea povesteste ca, la inceput, clientii agentiei s-au documentat in legatura cu DreamOC si au fost putin reticenti, fiindca nu-si dadeau seama cum ar putea sa-l foloseasca in eforturilor lor de marketing. “Aici am intervenit noi, sa le explicam cum le poate fi util, cum prin intermediul DreamOC, brandurile isi pot spune povestea prin evidentierea punctelor forte. Am inceput prin a aduce un dispozitiv si a-l prezenta clientilor potentiali ca optiune pentru campaniile lor de marketing si comunicare. Dupa ce am vazut ca exista interes si chiar cerere, am adus mai multe dispozitive in Romania”, spune Raluca. De altfel, in perioada urmatoare, Perceptum va derula pentru doi dintre clientii sai campanii in cadrul carora aceste dispozitive vor fi integrate in activarile in-store din marile centre comerciale.

Perceptum este de cinci ani pe piata si lucreaza cu companii mari, din diverse domenii – Janssen, Boiron, Bitdefender, Siemens, Garanti Bank, BNP Paribas si nu numai. “Lucram cu multe companii deschise la inovatie. Ne place sa ne definim ca o extensie a departamentului de marketing al clientului, deoarece oferim in permanenta consultanta si solutii de marketing. Focusul nostru este orientat spre livrarea rezultatelor”, spune Raluca Ghilea.

De altfel, echipa Perceptum urmeaza sa se mareasca pentru a include o agentie strict profilata pe social marketing. “Partea de online e tot mai folosita pentru informare, campanii, promotii. Dar adevarata experienta se intampla offline si aceasta agentie de social marketing va aduce consumatorul din online in offline si invers, prin mixul de experiente din ambele medii”, subliniaza Raluca Ghilea. Iar daca in online masurarea rezultatelor beneficiaza de instrumente extrem de precise, in offline sunt cu totul alte provocari. Tocmai de aceea, Perceptum colaboreaza strans cu clientii sai pentru a crea instrumente care sa monitorizeze si in acest caz profitabilitatea investitiei realizate (ROI). Spre exemplu, dupa un eveniment, trebuie urmarit ce au facut clientii care au participat, daca numarul de contracte semnate a crescut, daca s-au semnat contracte aflate in stand-by sau daca clientii au revenit intr-o perioada determinata de timp. “Pentru noi evenimentul nu se incheie cand lumea a plecat acasa, ci dupa ce clientul, dupa o anumita perioada de timp, ne spune ca a sesizat o crestere a vanzarilor sau a cifrei de afaceri”, spune Managerul General Perceptum.

Iar cifra de afaceri a Perceptum reflecta succesul companiei. Numai in primul trimestru compania si-a crescut cifra de afaceri cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut si evolutia pozitiva va fi sustinuta pana la sfarsitul anului, mai ales ca ultimul trimestru este de obicei cel mai activ in eforturi de marketing ale companiilor. De unde vine cresterea? “Se cere tot mai mult activitate in zona de granita intre offline si online. Totul implica si online, deci acest segment a crescut si va creste foarte mult”, conchide Raluca Ghilea.