Granturi pentru afaceri sociale

Fundația NESsT România, în parteneriat cu Fundația UniCredit, UniCredit Bank și UniCredit Services, au premiat câștigătorii competiţiei „Puterea afacerilor sociale – Program strategic de susținere financiară și de consolidare a capacităților pentru afaceri sociale cu impact sporit în România”.

Irina Sorescu – MamaPan, Adriana Formenti – Curtea culorilor, Livia Aninosanu – MamaPan și Laura Leonte – Cosânzeana

Cei trei câștigători ai unor granturi în valoare de 15.000 de euro fiecare sunt:

Asociația Curtea Culorilor – un atelier de brânzeturi care produce 11 sortimente diferite, după rețete italiene: sârbova, tomasar, tondello, caciotta, caciotta cu arome (piper/chilli/chimen), ricotta proaspătă, la cuptor, maturată și strachino. Scopul asociației este de a oferi o locuință, formare umană, culturală și profesională unor tinere fără familie.

Brutăria MamaPan – o brutărie care produce pâine cu maia și patiserie artizanală sănătoase (fără drojdie industrială, din făină neaditivată, fără conservanți, aditivi, potențiatori de gust), precum și pâine și patiserie adaptată unor diete speciale (dietă fără gluten, dietă fără zahăr). Afacerea oferă calificare și locuri de muncă pentru femei din grupuri vulnerabile economic și socio-profesional, mame care își cresc singure copiii, femei aparținând etniei rome, care nu au avut acces la educație sau au abandonat timpuriu școala și care se află în situații de viață dificile.

Cosânzeana – o afacere socială care produce seturi creative de cusut pe lemn și obiecte decorative cusute manual pe lemn. Misiunea organizației este de a-i inspira pe oamenii de la oraș să păstreze obiceiul cusutului și, în același timp, să creeze locuri de muncă demne la sat, în  special pentru mamele șomere de lungă durată.

În plus, Brutăria MamaPan a primit un premiu suplimentar de 5.000 de euro, în cadrul inițiativei „Your Choice, Your Project”, prin care angajații grupului UniCredit au votat afacerea socială favorită.

”Ne bucurăm să premiem acești trei câștigători care au demonstrat, prin soluțiile de business pe care le-au prezentat, contribuția lor la integrarea socială și economică a unor categorii defavorizate. Fiecare dintre ei are planuri valoroase de creștere a performanței și a impactului social și suntem încântați să-i putem susține în acest demers”, a declarat Maurizio Beretta, Chairman Fundația UniCredit.

Pe lângă granturile primite, cele trei afaceri sociale vor beneficia și de sprijin de tip incubare de afaceri și mentorat de la specialiști din cadrul NESsT și UniCredit, timp de 1 an.

„Organizăm deja de șase ani această competiție de afaceri sociale împreună cu NESsT. Motivul pentru care continuăm este că, după acest timp în care am avut ocazia să vedem afaceri sociale dezvoltându-se, avem încredere în potențialul crescut al acestor antreprenori de a genera valoare în comunități și de a susține economia locală”, a declarant Marco Cravario, Deputy CEO UniCredit Bank.

Cei trei câștigători au fost selectați de o comisie de investiție formată din reprezentanți ai grupului UniCredit, reprezentanți ai mediului de business și ai Fundației NESsT. Criteriile care au stat la baza selecției sunt: afacerea să fie înregistrată legal și să aibă sediul în România, să dovedească faptul că aceasta este motivată de rezolvarea unei probleme sociale și că are un scop social, să se afle într-una dintre etapele următoare de dezvoltare – faza de validare a modelului de business, faza de pre-scalare sau faza de scalare, experiența echipei de management, viziunea și abilitățile de business ale antreprenorului, impactul social, modelul de business și potențialul de dezvoltare.

„Angajații grupului au fost încântați să contribuie și în acest an la selectarea afacerii câștigătoare a premiului suplimentar de 5.000 de euro prin inițiativa <<Your Choice, Your Project>>. Peste 340 de persoane din grup s-au implicat  în procesul de selecție și ne-au demonstrat încă o dată că aceste cauze sociale îi motivează și pe ei să acționeze”, a adăugat Girolamo Antonucci, Branch Manager al UniCredit Services România.

În program s-au înscris 27 de afaceri sociale, înființate și conduse de ONG-uri (asociații, fundații), cooperative sau diferite tipuri de entități comerciale (PFA, SRL, II) care urmăresc rezolvarea unei probleme sociale.