Grupul Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, vrea să preia La Cocoș
Reading Time: 2 minuteGrupul german Schwarz, proprietarul rețelelor Kaufland și Lidl, intenționează să preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei Supermarket La Cocoș, potrivit unui comunicat de presă publicat de Mediafax. Tranzacția va fi supusă aprobării autorităților, inclusiv a Consiliului Concurenței din România.
Schwarz urmează să preia 70% din acțiuni, restul de 30% urmând să rămână la fondatorul La Cocoș, Iulian Nica.
„Compania La Cocoș a dezvoltat un model de afaceri impresionant și are un potențial de creștere semnificativ. Prin schimbul de cunoștințe și experiență, dorim să învățăm unii de la alții și să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei.”
Christian Groh, președintele consiliului de administrație al grupului Schwarz Corporate Solutions
Fondatorul La Cocoș, Iulian Nica, rămâne în companie
Grupul Schwarz intenționează să extindă modelul împreună cu actuala conducere din România, iar angajații magazinelor nu vor fi afectați de preluare.
În august 2024, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), fondul regional CEECAT Capital și Morphosis Capital Fund II deveniseră acționari majoritari în cadrul retailerului local La Cocoș, deținut de antreprenorii români Iulian și Gianina Nica.
La Cocoș operează în prezent patru magazine (două în Ploiești, unul în București și unul în Brașov), cu suprafețe mari de vânzare și un sortiment limitat de produse, în comparație cu magazine de dimensiuni similare. Lanțul de retail oferă prețuri diferențiate în funcție de cantitatea achiziționată. La Cocoș a anunțat recent că va deschide un magazin în centrul comercial Supernova Pitești.
„Avem șansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internațional. Ne bucurăm de o strânsă colaborare în vederea dezvoltării conceptului nostru consacrat și menține-rii unei oferte atractive pentru clienții noștri și pe viitor.”
Iulian Nica, directorul general al companiei La Cocoș
Cu un model de afaceri bazat pe un sortiment eficient de produse la prețuri extrem de competitive, La Cocoș a înregistrat o creștere anuală de 24% a vânzărilor între 2018 și 2022, depășind ritmul de creștere al principalilor jucători de pe piața de retail alimentar din România. În 2023, compania a înregistrat venituri de 200 de milioane de euro. La Cocoș oferă aproximativ 10.000 SKU-uri (Stock Keeping Unit).
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz