Stiri

Guvernul suplimentează personalul pentru implementarea proiectelor din PNRR

16 nov. 2022 2 min

Guvernul suplimentează personalul pentru implementarea proiectelor din PNRR

Reading Time: 2 minute

Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență care vine să ajute autoritățile statului ca să implementeze mai eficient adoptarea fondurilor europene. Din textul ordonanței de urgență se vede că aceasta modifică și completează cadrul legal în vigoare cu scopul de a clarifica atât mecanismul fluxurilor aplicabile investițiilor și proiectelor finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență, cât și rolurile diferitelor structuri implicate.

Acest demers aplicat cu celeritate va asigura evitarea blocajului implementării investițiilor, respectiv atingerii țintelor şi jaloanelor din PNRR, precum și corecta utilizare a fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi reziliență.


Prin modificările aduse OUG 82/2022, Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) devine partener al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de administrator al schemelor de ajutor de stat și de minimis, pentru investiții destinate refacerii capacităților de producție, de prestări servicii și de reziliență a IMM-urilor.


UEFISCDI va pune la dispoziție resursă umană suplimentară pentru a sprijini Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Competitivitate (AM-POC) în activitatea de evaluare a proiectelor aferente celor două scheme de ajutor. Astfel, se asigură utilizarea la maximum a finanțării externe nerambursabile disponibile, prin finalizarea evaluării celor 2.517 cereri de finanțare, precum și încheierea celor 1.450 de contracte de finanțare cu solicitanții admiși, până la termenul de 31 decembrie 2022.


De asemenea, actul normativ prevede modificări ale Legii nr. 500/2002 privind finanțele publice, pentru crearea posibilității efectuării de plăți în avans pentru implementarea proiectelor și acțiunilor finanțate din fonduri europene, inclusiv pentru realizarea în termenele stabilite a țintelor și jaloanelor din cadrul PNRR.


Se creează cadrul legal pentru facilitarea implementării proiectelor din PNRR destinate informatizării și digitalizării sistemului judiciar, pentru care Ministerul Justiției este beneficiar direct în interesul și pentru activitatea altor instituții. În acest fel, se poate realiza achiziționarea centralizată de bunuri și echipamente IT, atât pentru instituțiile pentru care Ministerul Justiției este ordonator principal de credite, cât și pentru alte instituții din sistemul judiciar beneficiare ale proiectelor/investițiilor aferente I.4. “Digitalizarea sistemului judiciar” din PNRR.

Serviciul de Telecomunicații Speciale este abilitat să realizeze plățile aferente achizițiilor de echipamente şi licenţe necesare, dezvoltarea, administrarea tehnică şi mentenanța sistemului informatic de management din cadrul PNRR.


Totodată, în vederea clarificării mecanismului fluxurilor aplicabile investițiilor și proiectelor finanțate din PNRR, cât și a rolurilor diferitelor structuri implicate, actul normativ prevede modificarea și completarea OUG nr. 155/2020, precum și a OUG nr. 124/2021.


Prin modificarea și completarea cadrului legal privind sistemul informatic de management din cadrul PNRR, STS devine furnizor al sistemului informatic de management și control al PNRR. Totodată, se încheie un protocol de implementare între STS și MIPE, prin care se stabilesc condițiile necesare implementării jalonului 450, din cadrul Investiției 5 – Componenta 14 – Bună Guvernanță, pentru asigurarea cheltuielilor necesare realizării investiției.


De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic de management și control al PNRR de către STS se va realiza în conformitate cu planificarea stabilită împreună cu MIPE. Serviciul de Telecomunicații Speciale asigurând inclusiv componenta de securitate cibernetică a sistemului, prin Centrul Național Cyberint.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: