Antreprenori

Hardot Shoes: Cum faci America să-ți cadă la picioare

28 mart. 2022 3 min

Hardot Shoes: Cum faci America să-ți cadă la picioare

Reading Time: 3 minute

Dana Iuga și Alina Popa, fondatoarele producătorului român de pantofi de lux Hardot Shoes, care a încălțat vedete precum Jennifer Lopez sau Heidi Klum, plănuiesc extinderea pe piața din SUA, cu magazine în Los Angeles, New York și Las Vegas.

Ce au în comun Jennifer Lopez, Heidi Klum și Thalia? Pe lângă talent, faimă și foarte mulți bani, toate cele trei vedete poartă pantofi fabricați de Hardot Shoes, o companie românească fondată de Alina Popa și Dana Iuga. Cele două antreprenoare au pus bazele companiei în urmă cu opt ani, în Sibiu, însă au găsit linia brandului și și-au definitivat stilul abia în urmă cu trei ani. Au pornit de la conceptul de „break the rules”, au luat cele mai importante „reguli” din producția de încălțăminte și le-au încălcat. Da, ați citit bine. Și succesul nu a întârziat să apară. De exemplu, acolo unde producătorii de încălțăminte foloseau o piele foarte fină, cele două tinere au pus direct metal. Rezultatul? Un pantof mult mai confortabil, pentru care cele două sibience au și un brevet de invenție.

„Știu exact care sunt tendințele, ce fac alte branduri, dar nu sunt niciodată un reper pentru mine personal”, spune Dana Iuga, ­cofon­datoarea Hardot Shoes și cea care se ocupă de designul panto­filor Hardot Shoes. „De când ­ne-am făcut atelierul, am renunțat să fac schițe. Niciodată schița nu are legătură cu produsul final, pentru că îl transform de cinci – șase ori până îl aduc la varianta care îmi place. Din cauza asta am avut probleme și cu fabricile, pentru că este foarte multă transformare”, spune Dana Iuga, din mâinile căreia ies mai bine de 30 de modele de încălțăminte pe sezon.

Cu unul dintre acestea, cântăreața și actrița Jennifer Lopez a atras atenția criticilor de modă din toată lumea la începutul lunii trecute, când s-a prezentat la lansarea celui mai recent film al său, „Merry Me”, purtând o pereche de pantofi negri, ascuțiți, cu cataramă încrucișată cu bretele. După apariția artistei americane pe covorul roșu, telefoanele celor două sibience sună aproape continuu, cele mai multe mesaje fiind cereri de colaboare și parteneriate pentru deschiderea unor magazine pe piețe din străinătate, în special din SUA.

Motiv pentru care pe agenda celor două antreprenoare din România se află extinderea pe piața ameri­cană, pentru aceasta vizând deschiderea unor magazine în Los Angeles, New York și Las Vegas. „Noi vindem foarte mult online în America. Aceasta este principala noastră piață și cumva este logic să mergem mai întâi acolo. Vindem destul de mult și în Elveția și Germania, dar cele mai multe cereri vin din America. Noi încă de când am început am tar­getat America”, spune Alina Popa, cofon­datoare și General Manager al Hardot Shoes. România nu face parte din planul sibiencelor de extindere, cel puțin în următoarea perioadă de timp antreprenoarele nu iau în calcul deschiderea unor noi magazine pe piața locală.

Alina și Dana sunt mândre de originile lor românești și chiar au insistat să scrie pe talpa tuturor pantofilor creați de ele „Made in Romania”, iar acesta, cel puțin pe piața vestimentară și a produselor de lux, nu reprezintă tocmai un avantaj. Nu de puține ori cele două antreprenoare fiind sfatuite să mute producția sau chiar să mintă că pantofii lor sunt produși în Italia, capitala europeană a modei. Și, în ciuda provocărilor care nu au întârziat să apară, mai ales în perioada de pandemie în care restricțiile au afectat din plin organizarea de evenimente cu ținute elegante, din punct de vedere business, ultimii doi ani au fost cei mai buni din istoria companiei fondate de cele două sibience.

„Am înregistrat creșteri pe toate liniile, atât ca volum, cât și ca aport de imagine, clienți și portofoliu. Pentru noi a fost o dezvoltare chiar dacă avem un produs creativ, pe care oamenii îl cumpără pentru că îl doresc, nu pentru că au nevoie de el”, spune Alina Popa, General Manager, Hardot Shoes.   

Foto: Vali Mirea

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 361 (18 martie – 18 aprilie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: