Tech Companii Stiri

Huawei și-a schimbat strategia pe piața românească și vine cu noutăți dincolo de smartphone

28 iul. 2020 2 min

Huawei și-a schimbat strategia pe piața românească și vine cu noutăți dincolo de smartphone

Reading Time: 2 minute

În condițiile în care piața românească de smartphone-uri a scăzut cu 7,6% în primul semestru, Huawei a reușit o creștere de peste 9%, reușind și o creștere a cotei de piață de la 23% anul trecut la 29,3%.

În același timp, însă, compania chineză a schimbat strategia pe piața locală, trecând de la o abordare bazată aproape exclusiv pe zona de smartphone la o strategie 1+4+N. Aceasta are în continuare în centru smartphone-ul (1), urmat însă îndeaproape de PC-uri, weareables, tablete și dispozitive audio smart (4) la care se adaugă celelalte produse și servicii ale companiei (N).

Pe zona de smartphone, deși afectată de sancțiunile SUA care au determinat Google să restricționeze accesul Huawei la Android, compania chineză și-a consolidat poziția, reușind chiar în aprilie și mai să depășească Samsung în topul vânzărilor globale. În ceea ce privește zona de smartphone-uri 5G, Huawei are o cotă de piață globală de peste 50%.

Huawei beneficiază în continuare de o poziție extrem de puternică pe piața din China, care reprezintă o treime din cea globală, unde deține o cotă de piață de nu mai puțin de 51%, iar asta, alături de poziția puternică pe alte piețe din Asia, i-a permis să compenseze impactul sancțiunilor pe celelalte piețe. La nivel global, Huawei a înregistrat o creștere de peste 13% în primul semestru.

Piloni de creștere

Strategia 1+4+N înseamnă pentru Huawei un accent tot mai mare pe alte categorii de produse în afara smartphone-urilor. Brandul are o poziție excelentă pe segmentul tabletelor, unde a crescut cu 20% în primul semestru din 2020, fiind lider autoritar cu 32% cotă de piață.

Un avans important a înregistrat și zona de weareables (smartwatch-uri, brățări inteligente etc.), Huawei crescând cu 60% în primele șase luni ale acestui an, până la o cotă de piață de 20-22%. În zona de smart audio (căști inteligente, boxe smart), creșterea Huawei pe piața locală a fost de 150% în acest an.

O noutate în zona de consumer sunt routerele din zona de mobile broadband (MBB), introduse recent în oferta Huawei din România, care au avut o creștere de 250% în primul semestru.

Noutăți pe zona smartphone

Evoluția vânzărilor de smartphone-uri Huawei pe piața românească a fost pozitivă în ciuda faptului că noile modele din seria P40 nu beneficiază de aplicațiile Google. De exemplu, vânzările smartphone-ului Huawei P40 Lite de anul acesta au fost mai mari decât cele înregistrate anul trecut de P30 Lite, care beneficia de serviciile Google.

„Ne bucurăm de faptul că, în acest an, creșterea pe care am înregistrat-o a venit în proporții egale de la modelele de anul trecut și de la cele nou lansate, ceea ce arată că utilizatorii continuă să aleagă smartphone-urile Huawei cel puțin în același ritm ca și până acum”, a declarat Ciprian Mirea, Director of Ecosystem și Head of Trade Marketing în cadrul Huawei Consumer Business Group.

În acest moment, sunt 3,8 milioane de smartphone-uri active Huawei/Honor în România, dintre care 1,8 milioane au Huawei ID și 1,3 milioane folosesc App Gallery.

Compania chineză tocmai a lansat în România noul Huawei P40 Lite 5G, dotat cu un procesor îmbunătățit (Kirin 820 5G) și un sistem de patru camere, cea principală fiind de 64 de megapixeli, pe lângă o cameră wide angle de 8 MP, una bokeh de 2 MP și o cameră macro de 2 MP. Prețul recomandat este de 1.699 de lei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: