Business

Impactul COVID-19: Industria aviatică poate pierde peste 100 de miliarde de dolari

16 mart. 2020 2 min

Impactul COVID-19: Industria aviatică poate pierde peste 100 de miliarde de dolari

Reading Time: 2 minute

Industria transportului aerian de pasageri va înregistra pierderi cuprinse între 63 și 113 miliarde de dolari în 2020, ca urmare a impactului pandemiei de COVID-19, potrivit estimărilor Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA).

Asociația estimase inițial, pe 20 februarie, că pierderile vor fi de numai 29,3 miliarde de dolari, fiindcă impactul urma să fie limitat la piețele asociate cu China. Între timp, însă, virusul s-a răspândit în peste 158 de țări și teritorii și se apropie de 171.000 de cazuri la nivel global.

„Evoluția evenimentelor provocate de COVID-19 este aproape fără precedent. În mai puțin de două luni, perspectivele industriei din aproape toată lumea au devenit sumbre. Nu se știe exact cum va evolua virusul, dar chiar dacă impactul va fi redus la câteva piețe cu pierderi de 63 de miliarde de dolari, fie vom avea un impact larg, care va aduce pierderi de venituri de 113 miliarde de dolari, suntem oricum în criză (…) Trăim vremuri extraordinare”, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA.

Cele două cifre rezultă în urma faptului că IATA lucrează cu două scenarii mari legate de pandemia COVID-19. De notat că aceste estimări au fost făcute înainte ca SUA să decidă interzicerea zborurilor din și către Europa, deci scenariul mai pesimist pare mult mai probabil în acest moment.

Scenariul 1: răspândire limitată

Acest scenariu include piețele cu peste 100 de cazuri confirmate de COVID-19 care au avut o scădere abruptă și vor avea o revenire în V. În același timp, încrederea consumatorilor va scădea și în alte piețe din America de Nord, Asia-Pacific și Europa.

Iată piețele incluse în acest scenariu și scăderile pe care ar urma să le înregistreze: China (-23%), Japonia (-12%), Singapore (-10%), Coreea de Sud (-14%), Italia (-24%), Franța (-10%), Germania (-10%) și Iran (-16%).

În plus, piețele asiatic fără China, Japonia, Singapore și Coreea de Sud ar înregistra o scădere de 11% a cererii, Europa (fără Italia, Franța și Germania) ar avea un minus de 7%, iar Orientul Mijlociu (fără Iran) ar avea o scădere de 7%.

Pe plan global, acest scenariu ar aduce o scădere de 11% a veniturilor din transportul de pasageri, ceea ce ar însemna pierderi de 63 de miliarde de dolari, cea mai mare prte venind din piețele asiatice, inclusiv China, cu 47 de miliarde de dolari.

Scenariul 2: răspândire extinsă

Metodologia aplicată este similară primului scenariu, dar include toate piețele care au măcar zece cazuri confirmate de COVID-19.

În acest caz, impactul negativ ar fi de 19% la nivel global în ceea ce privește transporturile aeriene de pasageri, ceea ce înseamnă pierderi de 113 miliarde de dolari. Potrivit IATA, este un nivel echivalent cu cel înregistrat în timul crizei economice declanșate în 2008.

Factori pozitivi

Nu toate veștile sunt proaste pentru industria aviatică globală. Scăderea masivă a prețului petrolului ar putea însemna reduceri de până la 28 de miliarde de dolari ale costurilor cu combustibilul, pe lângă scăderile de consum aduse de reducerea numărului de zboruri.

IATA notează, însă, că această evoluție pozitivă nu va putea diminua semnificativ impactul negativ rezultat în urma scăderii masive aduse de COVID-19.

Foto: © xiaoyong | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: