Analize Business Stiri Tech

Insecuritate digitală cu efect asupra businessului. De ce eșuează backup-ul de date?

18 mart. 2021 3 min

Insecuritate digitală cu efect asupra businessului. De ce eșuează backup-ul de date?

Reading Time: 3 minute

Provocările legate de protecția datelor subminează capacitatea organizațiilor de a realiza inițiative de transformare digitală (DX) la nivel global, potrivit Veeam Data Protection Report 2021, care a constatat că 58% dintre backup-uri eșuează, lăsând datele companiilor neprotejate.

Veeam Software, unul dintre liderii globali în soluții de backup, a constatat că, în contextul COVID-19, 40% din organizațiile chestionate consideră incertitudinea economică provocată de pandemie ca fiind cea mai mare amenințare la adresa transformării lor digitale în următoarele 12 luni, alături de protecția inadecvată a datelor și de provocările legate de continuitatea afacerilor.

Problemele companiilor

Respondenții au declarat că, în ceea ce privește capacitățile lor de protecție a datelor, nu sunt în măsură să țină pasul cu cerințele transformării digitale ale organizației lor, acest lucru reprezentând o amenințare la adresa continuității afacerii, ceea ce ar putea duce la consecințe grave atât pentru reputația afacerii, cât și pentru performanța sa.

În ciuda rolului pe care îl joacă backup-ul în protecția modernă a datelor, pentru 14% din datele companiilor nu se face deloc backup, iar 58% din recuperări nu reușesc, lăsând datele companiilor neprotejate și imposibil de recuperat în cazul unei întreruperi cauzate de un atac cibernetic. În plus, raportul arată că întreruperile neașteptate sunt frecvente, 95% dintre organizații le-au îraportat în ultimele 12 luni. Iar în condițiile în care 1 din 4 servere a înregistrat cel puțin o întrerupere neașteptată anul trecut, impactul întreruperilor și al pierderii datelor este un fenomen prea frecvent.

Companiile acuză aceste întreruperi că le afectează productivitatea, cu mai mult de jumătate din managerii responsabili pentru experiența clienților afirmând că acest lucru poate duce la o pierdere de încredere față de organizația lor din partea clienților, angajaților și a altor părți interesate.

Strategiile IT, afectate de COVID-19

Managerii responsabili de calitatea relației cu clienții (CXO) sunt conștienți de necesitatea de a adopta o strategie care prioritizează cloud-ul și de a schimba modul în care sunt furnizate serviciile IT-ul ca răspuns la accelerarea digitală cauzată de COVID-19. Multe companii au făcut deja acest lucru, 91% dintre acestea folosind mai mult serviciile cloud în primele luni ale pandemiei, iar majoritatea vor continua să facă acest lucru, 60% plănuind să adauge mai multe servicii cloud la strategia lor de furnizare a serviciilor IT. Cu toate acestea, în timp ce companiile recunosc necesitatea de a-și accelera transformarea digitală în următoarele 12 luni, 40 % dintre ele recunosc că incertitudinea economică reprezintă o amenințare la adresa acestor inițiative.

Reziliența digitală

Pe măsură ce organizațiile adoptă rapid din ce în ce mai multe servicii IT moderne, capacitățile și resursele inadecvate de protecție a datelor vor duce la inițiative de transformare digitală care se vor avea un succes limitat sau chiar vor eșua. Managerii simt deja impactul, 30% dintre aceștia recunoscând că inițiativele lor de transformare digitală au încetinit sau chiar s-au oprit în ultimele 12 luni. Obstacolele în calea transformării sunt multiple. Printre acestea se numără concentrarea echipelor IT pe menținerea operațiunilor în timpul pandemiei (53%), dependența de sistemele IT tradiționale (51%) și lipsa abilităților personalului IT pentru implementarea noilor tehnologii (49%). În următoarele 12 luni,  liderii IT vor căuta să reia proiectele de transformare digitală, găsind soluții imediate la nevoile lor critice de protecție a datelor, aproape o treime căutând să mute protecția datelor în cloud.

„Una dintre schimbările majore pe care le-am văzut în ultimele 12 luni este, fără îndoială, o creștere a decalajului digital între cei care au avut un plan de transformare digitală și cei care au fost mai puțin pregătiți, primii accelerând capacitatea lor de a opera în mediul digital „, a declarat Danny Allan, Chief Technology Officer la Veeam „Primul pas pentru transformarea digitală este reziliența digitală. Organizațiile caută de urgență să își modernizeze protecția datelor prin adoptarea soluțiilor în cloud. Până în 2023, 77% dintre companiile la nivel global vor utiliza backup-ul în cloud, sporind fiabilitatea copiilor de rezervă, transferând gestionarea costurilor și eliberând resursele IT pentru a se concentra asupra proiectelor de transformare digitală care permit organizației să exceleze în economia digitală.”

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: