fbpx
Analize Tech

Învingătorii erei corona: Conectați la creștere3 min

29/07/2020 3 min read

Învingătorii erei corona: Conectați la creștere3 min

Reading Time: 3 minute

Dacă multe companii s-au confruntat cu scăderi drastice ale activității, pentru companiile din telecom restricțiile impuse în pandemie au avut efectul contrar. Jucătorii din domeniu au găsit însă soluții pentru a face față creșterilor de trafic de date și voce.

Explozia lucrului de acasă a însemnat pentru operatorii telecom și noi oportunități de business, în condițiile în care nevoia de trafic de date și voce a crescut masiv în această perioadă. Estimările ANCOM vorbesc despre o creștere cu 50% a traficului din rețelele de pe piața românească. Operatorii și-au adaptat rapid ofertele și au introdus gratuități și facilități pentru utilizatori, companii sau persoane fizice.

Pentru Telekom Romania, de exemplu, traficul de internet mobil și fix a marcat o creștere istorică, în lunile stării de urgență, cu 25% peste medie comparativ cu luna februarie. În aceeași perioadă, traficul de minute naționale a crescut cu 24% comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei.

În aprilie, în perioada sărbătorilor pascale, sfinții Constantin și Elena, de Sfântul Gheorghe și apoi de 1 Mai au fost înregistrate creșteri record pe segmentul voce. Și obiceiurile clienților s-au schimbat. Intervalul orar în care s-a înregistrat un număr crescut de apeluri s-a mutat de la orele 11:00 – 12:00 la orele 19:00 – 20:00 în această perioadă. Durata apelurilor a înregistrat, de asemenea, o creștere, de 20% pe segmentul voce mobilă și până la 50% pe segmentul voce fixă.

Pentru asta, operatorul a trebuit să ajusteze permanent rețeaua. “Am investit în extinderea și optimizarea rețelei mai mult decât planificam, prin realocări din bugetul prevăzut pentru acest an. Estimăm că, după acest salt în ceea ce privește consumul de voce și date, cifrele nu vor mai coborî la nivelul de dinainte, ci vor continua să crească treptat de la acest nou nivel“, a declarat Vladan Pekovic, director executiv tehnologie și informație la Telekom Romania.

Și pe segmentul de televiziune utilizatorii au consumat cu 52% mai mult conținut, conform unui sondaj realizat de ISRA Center în luna mai a acestui an. A crescut cu 20% și numărul de utilizatori pentru aplicația Telekom TV comparativ cu luna februarie, arătând o altă schimbare de comportament de consum în rândul clienților.

Pentru Vodafone, cea mai mare creștere de trafic a fost resimțită în traficul de date și internet din rețeaua fixă (fostă UPC), cu un plus situat între 70% și 77%, în condițiile în care s-a lucrat mai mult de acasă. Traficul în Netflix, de exemplu, a crescut cu 40%. Ora de vârf pentru vocea mobilă s-a mutat de seara către prânz și a crescut cu circa 25%. Pe partea de date mobile, creșterea la ora de vârf s-a situat undeva la 18-20% în funcție de zi, iar zona de gaming în rețelele mobile a crescut cu 46%.

Perioada de izolare a fost folosită inteligent de Orange România pentru a lansa abonamentul Yoxo, o premieră pe piața din România – primul abonament exclusiv digital, administrat prin intermediul unei aplicații mobile dezvoltate pentru Android și iOS. De la crearea contului, la achiziția de extra date și opțiuni sau chiar anularea abonamentului, totul se poate realiza prin intermediul aplicației, eliminând astfel nevoia de a merge fizic într-un magazin.

Cu acest abonament, clienții pot adăuga resurse suplimentare când au nevoie, iar plata acestora se realizează digital, în mod automat la fiecare 30 de zile, folosind cardul bancar înregistrat în aplicație. La finalul lunii, pentru datele neconsumate aceștia primesc bani înapoi, fie sub formă de reducere pe factura următoare, fie direct pe card, în cazul în care se dorește renunțarea la abonament.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 345 (15 iulie – 15 septembrie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Foto: © Volodymyr Melnyk | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *