BizRemote by certSIGN Finanțe Interviuri Stiri

Izolarea accelerează digitalizarea. Magazinele tradiționale se mută în online

31 mart. 2020 2 min

Izolarea accelerează digitalizarea. Magazinele tradiționale se mută în online

Reading Time: 2 minute

Foarte mulți comercianți vor să folosească modalitatea de plată online pentru a putea să-și desfășoare activitatea în continuare. NETOPIA Payments, cel mai mare procesator de plăți electronice din România, a înregistrat o medie zilnică de circa 100 parteneri nou-înrolați pe platformă săptămâna trecută. Antonio Eram, CEO și fondator al companiei, estimează creșterea numărului și a valorii medii a tranzacțiilor cu cardul în următoarea perioadă.

Cum v-a afectat activitatea epidemia de COVID-19? Ce efecte are actuala situație asupra businessului?

Încă de la primele informații despre epidemia cu noul coronavirus ne-am luat toate măsurile de prevenție, așa încât activitatea NETOPIA Payments nu a fost afectată și se desfășoară în parametrii optimi. De asemenea, au fost făcute toate demersurile necesare pentru a oferi un mediu de lucru sigur tuturor colegilor, așadar întreaga echipă lucrează de acasă. În momentul în care am luat această decizie, ne-am asigurat că fiecare membru al echipei are acces la toate instrumentele necesare pentru desfășurarea activităților zilnice, pentru a putea livra serviciile noastre la aceleași standarde către partenerii noștri.

În ceea ce privește efectele asupra businessului, avem o cerere foarte mare din piață, datorită serviciilor pe care le furnizăm. În această perioadă sunt foarte mulți comercianți care vor să folosească modalitatea de plată online pentru aputea să-și desfășoare activitatea în continuare. Numărul magazinelor online nou-înrolate pe platformă a crescut semnificativ, astfel  încât am ajuns la o medie zilnică de circa 100 de noi parteneri.

Ați anunțat că Netopia Payments se oferă se implementeze gratuit plata cu cardul pentru companiile care vând online. Cum a fost primită măsura în piața?

În contextul actual, este foarte important ca fiecare dintre noi să vină cu soluții. Astfel, am pus la dispoziția magazinelor care nu au prezență online o soluție rapidă prin care își pot digitaliza afacerea și anume opțiunea de link de plată, un serviciu de plată prin card care nu necesită implementare tehnică. Fiind un serviciu ușor de folosit, vestea a fost foarte bine primită și există o creștere extraordinară a celor care au solicitat această opțiune. Practic, putem spune că nivelul de cereri și implementări a crescut cu 200% pentru această variantă.

“Valoarea medie a cumpărăturilor cu cardul făcute în lei a crescut cu aproximativ 20%, în timp ce se observă o scădere a celei în euro, din cauza faptului că cele mai multe tranzacții în euro se efectuau în turism, domeniu foarte afectat în prezent.”

Ce planuri aveți pentru perioada următoare? 

Pentru perioada următoare pregătim noi servicii, aflate în prezent în diverse stadii de dezvoltare, pe care le vom anunța la momentul oportun. Direcțiile pe care le avem sunt însă clare: optimizarea deschiderii conturilor noi și verificarea minuțioasă a conformității comercianților; optimizarea implementării platformei de plăți pe soluțiile e-commerce, dar și promovarea opțiunii cu link-uri de plată pentru ajutarea companiilor care vor să facă trecerea rapidă la plata online, dar nu au experiență anterioară în domeniul vânzărilor online.

Cum vedeți evoluția tranzacțiilor cu cardul și a comerțului online în următoarea perioadă?

Valoarea medie a cumpărăturilor făcute în lei a crescut cu aproximativ 20%, în timp ce se observă o scădere a celei în euro, din cauza faptului că cele mai multe tranzacții în euro se efectuau în turism, domeniu foarte afectat în prezent. Estimăm o creștere în perioada care urmează, în special ca urmare a măsurilor de izolare la domiciliu ca prevenție împotriva răspândirii COVID-19. Deja observăm că se înregistrează creșteri susținute pe anumite domenii, precum livrarea de mâncare la domiciliu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: