Interviuri

Konstantin Tzonev, nPloy: „România are un mediu de afaceri excelent, foarte matur și mult mai competitiv decât cel din Bulgaria”

17 mart. 2023 5 min

Konstantin Tzonev, nPloy: „România are un mediu de afaceri excelent, foarte matur și mult mai competitiv decât cel din Bulgaria”

Reading Time: 5 minute

În urma unei investiții de două milioane de euro, platforma bulgărească nPloy, specializată în căutarea online de locuri de muncă, s-a lansat de curând pe piața din România și plănuiește să atragă 150.000 de ultilizatori noi până la finalul acestui an.

Konstantin Tzonev, Co-Founder al platformei de recrutare nPloy a vorbit în exclusivitate pentru Biz despre planurile pe care le are pe piața din România pentru aplicația cunoscută ca „Tinder for Jobs”.

La începutul anului, aplicația de job matching, nPloy s-a extins pe piața din România. De ce ați ales România și ce planuri aveți pentru piața locală?

România are un mediu de afaceri excelent, foarte matur și mult mai competitiv decât cel din Bulgaria. Tocmai acesta este și motivul principal pentru care ne-am dorit să intrăm pe această piață – să lucrăm într-un peisaj atât de competitiv ne ajută și, totodată, ne obligă să găsim soluții inovatoare pentru nPloy.

Suntem foarte motivați să cunoaștem provocările și nevoile pe care le au atât companiile, cât și candidații. Practic, nPloy le va oferi acestora un proces de recrutare mai ușor, mai rapid și mai simplu. De altfel, folosind platforma noastră, am calculat că, în medie, un recrutor va câștiga aproape 8 ore pe săptămână, eliminând o practică foarte obișnuită în acest domeniu – cold calling. Și acesta este doar unul dintre multiplele beneficii pe care credem că le vom aduce pe piața românească.

Aplicația, cunoscută ca „Tinder for jobs”, folosește un algoritm AI care ajută talentele să își găsească locuri de muncă. Ne puteți explica cum funcționează aplicația și ce aduce nou?

Atât aplicația mobilă, cât și versiunea web a platformei nPloy au fost realizate având candidatul în minte și sunt extrem de ușor de utilizat. Întregul proces poate fi rezumat în 3 pași simpli: încarci un CV existent sau îți creezi unul pe nPloy, îți setezi salariul și așteptările legate de muncă și lași algoritmul să se ocupe de restul.

Comparația cu aplicațiile de dating vine, în principal, din felul în care a fost construită interfața utilizatorului, deoarece aceștia pot face literalmente „swipe” printre diferite oferte de locuri de muncă (dreapta pentru a aplica, stânga pentru a refuza). Inovația aici vine din precizia algoritmului – cu cât un utilizator folosește mai mult aplicația, cu atât sistemul îi învață preferințele oferindu-i anunțuri de locuri de muncă și mai relevante.

Această experiență de utilizare îl ajută, cu adevărat, pe candidat pentru că accelerează întregul proces de aplicare, făcându-l simplu, rapid și fără stres. De asemenea, UI este construit plecând de la obiceiurile de consum deja cunoscute.

Match request nPloy

Și nu ne oprim aici. Un alt beneficiu pe care îl aducem utilizatorului nPloy este acela al feedback-ului în timp real pe care îl primește pentru toate aplicațiile sale – acesta știe mereu dacă i-a fost văzut profilul, dacă i-a fost respinsă aplicația și, poate și mai important, de ce. De asemenea, utilizatorii nPloy mai au și opțiunea de a fi „căutători de locuri de muncă pasivi”. Mai exact, acest lucru înseamnă că angajatorii sunt cei ce le pot trimite „cereri de potrivire” candidaților pe baza profilurilor lor anonime (numai expertiza și abilitățile sunt vizibile înainte de a exista un interes reciproc între cele două părți).

Câți utilizatori a atras aplicația de la lansare și ce estimări aveți pentru finalul acestui an?

În prezent, avem peste 130.000 de utilizatori și peste 1.000 de companii înregistrate, iar numărul nostru de candidați crește exponențial în fiecare zi. Ne propunem să atragem aproximativ 150.000 de utilizatori noi în 2023. Rata de creștere anuală a utilizatorilor pe care o urmărim pentru următorii ani este între 75-100%, cu un obiectiv mai ambițios de a atinge o creștere de 150-175% a utilizatorilor în 2024.

Ne puteți vorbi despre avantajele pe care le au angajații? Dar companiile?

Așa cum spuneam și mai devreme, nPloy a fost gândit în jurul candidatului, ne-am dorit, încă de la început, să transformăm procesul de recrutare stresant și adesea frustrant, într-unul plăcut și confortabil. Până la urmă, de ce ar vrea cineva să primească sute de oferte de locuri de muncă irelevante, când există un algoritm bazat pe inteligență artificială care elimină orice anunț care nu se potrivește cu abilitățile, dorințele sau visurile candidaților… da, vorbim inclusiv despre așteptările lor salariale.

Ne-am dorit să creăm un spațiu sigur pentru profesioniști, un loc în care pot găsi noi oportunități profesionale, se pot dezvolta în carieră și își construiesc o rețea de oameni care gândesc la fel ca ei. De aceea, în 2022 am introdus evenimentele și cluburile în aplicația nPloy. Am observat că platformele similare au devenit frustrante și, adesea, intruzive, de aceea am creat comunități anonime în care utilizatorii își pot spune problemele, pot discuta despre angajatori sau pot pune întrebări.

Din perspectiva companiilor și a resurselor umane, același algoritm AI îi va ajuta pe recrutori să câștige foarte mult timp – oferindu-le candidați relevanți. Mai mult decât atât, aceștia pot avea acces, cu doar două click-uri, la baza noastre de talente.

În plus, știm că majoritatea soluțiilor, atât internaționale, cât și interne, nu oferă flexibilitate și nu și-au construit abonamentele bazate pe nevoile reale ale companiilor. De aceea, am creat diferite abonamente, construite atât pe nevoi de recrutare, cât și pe dimensiunile companiei. De exemplu, printre beneficiile pe care le avem incluse în abonamente se numără: posibilitatea de recrutare pentru echipe mari, încurajarea recrutării proactive oferind acces la baza noastră de talente, campanii de marketing de recrutare, activități de employer branding sau participarea la evenimente.

Nu în ultimul rând, companiile pot posta gratuit anunțurile cu locurile de muncă disponibile. Practic, față de competiție, în nPloy companiile plătesc doar pentru rezultate. În esență, angajatorul poate posta cât de multe anunțurile dorește, iar atunci când este mulțumit de aplicațiile primite, plătește pentru a avea acces la informațiile personale ale candidaților și pentru a-i contacta.

nPloy este o aplicație lansată în Bulgaria. Ne puteți spune cîteva cuvinte despre numărul de utilizatori din Bulgaria și despre piața de resurse umane de acolo?

Am lansat nPloy în 2019, dar povestea noastră a început cu aproape doi ani înainte, timp în care ne-am ocupat cu dezvoltarea modelului de afaceri și a platformei. Bulgaria este o piață foarte diferită de cea românească. De-a lungul anilor, ne-am confruntat cu o mulțime de provocări și respingeri pentru că am fost primii care au introdus aplicațiile anonime, adăugarea informațiilor salariale în anunțurile de locuri de muncă, precum și construirea unei baze de talente. Și, cum companiile nu erau familiarizate cu aceste concepte, a fost nevoie de ceva timp pentru a educa o întreagă industrie și pentru a-i convinge că există o modalitate mai bună și mai eficientă de recrutare.

De asemenea, ne-a fost destul de greu să-i determinăm pe candidați să-și creeze profilurile pe nPloy pentru că nu erau obișnuiți să-și trimită CV-ul companiilor. Nu toată lumea a înțeles la început utilitatea completării profilului în aplicație și nu au văzut cât de multe oportunități de angajare vor avea atunci când anunțurile pe care le vor primi vor fi mult mai relevante, bazate pe abilitățile și experiența lor. Iar acest pas nu necesită nici foarte mult timp, nici prea mare efort pentru că îți pot încărca CV-ul pe care îl ai deja, iar platforma completează automat toate informațiile din profilul tău. Cu răbdare și comunicare, oamenii au început să vadă că aceasta este o modalitate mult mai eficientă de a-și căuta un loc de muncă, iar baza noastră de utilizatori a crescut la aproximativ 125.000 de utilizatori în Bulgaria.

În acest moment, în Bulgaria, suntem într-o buclă de feedback constant, încercând să cunoaștem și să rezolvăm nevoile și cerințele pieței. Ne dorim să creăm un loc în care toată lumea să se simtă auzită și validată. Și ne-am angajat să continuăm să facem acest lucru și în România, sperând că industria locală va aprecia valorile, ambițiile și visurile noastre.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: