Management Interviuri Visionary Leadership

Leroy Merlin România: În cursă pentru locul întâi 

24 nov. 2025 4 min

Leroy Merlin România: În cursă pentru locul întâi 

Reading Time: 4 minute

Cu o energie calmă și multă deschidere, tipice liderilor care știu să joace în echipă, Mathieu Bauduin conduce Leroy Merlin România într-o perioadă de expansiune, cu investiții de aproape 30 de milioane de euro bugetate pentru 2026. Fost jucător de baschet, francezul aplică în business o parte dintre lecțiile învățate pe terenul de sport: spirit de echipă, flexibilitate și viziune clară. 

Din punct de vedere business, cum a fost prima jumătate a anului pentru Leroy Merlin România?  

Pentru noi, anul 2025 este unul plin de provocări. Pentru că, împreună cu echipa mea, am deschis deja trei magazine, o premieră pentru Leroy Merlin România, fiind pentru prima oară când deschidem trei magazine într-un an.

Anul acesta trecem printr-o schimbare semnificativă din punctul de vedere al procesului de digitalizare intern. Este o veste super pentru noi. Așadar, până la începutul lunii august, pentru noi a fost un an foarte dinamic. Și, până la final de an, estimez că vom avea o creștere de 5-7% față de anul trecut.  

Ce planuri aveți pentru următoarea perioadă de timp?  

Continuăm să ne dezvoltăm în România, anul viitor vom mai deschide trei magazine: în Brăila, Galați și Bistrița.

Anul acesta, Leroy Merlin a investit aproape 28 de milioane de euro, iar pentru anul viitor avem alocată o sumă aproape similară pentru că vom continua investițiile în digitalizare și în deschiderea a trei magazine, deci va fi un buget aproape la fel ca cel de anul acesta.

Mathieu Bauduin, CEO, Leroy Merlin România

 Acum suntem locul al doilea în piața de DIY, dar aș vrea să devenim lideri. Avem un lider foarte puternic pe piața din România, dar aproape în toate țările în care suntem prezenți, suntem lideri. De ce nu și în România? Poate nu anul viitor, dar avem timp. Am fost sportiv și nu mă mulțumesc cu locul al doilea.  

Cum vă ajută experiența din sport în leadership? Sunt lecții pe care le-ați învățat în lumea sportului pe care le aplicați în management?  

Este o întrebare superbună. Am făcut baschet și pentru mine munca în echipă este foarte importantă. Atunci când câștigăm, câștigăm împreună, la fel și atunci când pierdem și am implementat asta și în stilul meu de management. Și nu îmi place să fiu pe locul al doilea, am un mindset de învingător, de câștigător.

Fără muncă și fără efort, nu se poate nimic, nici în sport, nici în business. Iar dacă avem un obiectiv clar, depunem efort și facem toți tot posibilul să îl atingem.  

Cum ați defini stilul dumneavoastră de leadership?  

Cred că sunt o persoană foarte deschisă. Nu sunt din România, sunt aici de trei ani și nu voi ști niciodată care sunt așteptările unui român. De aceea am o poziție de ascultător, sunt foarte deschis și vorbesc mult cu colegii mei din sediu, cu clienții  din magazin. Sunt un elev, un învățăcel. Eu sunt curios.

Îmi place mult România și pentru mine nu este un efort să fiu aici. De asemenea, nici  limba română nu a fost o provocare, ci o plăcere, pentru că îmi place țara aceasta. Sunt aici cu familia mea și ne place România. 

Mathieu Bauduin, CEO, Leroy Merlin România

Ce ne puteți spune despre evoluția piaței de bricolaj și decorațiuni?  

Este o piață foarte dinamică. O veste bună este că 96% dintre români sunt proprietari de locuințe, ceea ce este un vis pentru businessul nostru. Anul acesta, mulți români au investit în casă. O veste bună pentru români este că într-o perioadă în care se vorbește tot mai mult despre inflație, în piața de bricolaj este o deflație.

Foto: Vali Mirea

Ca valoare, la finalul acestui an, piața de bricolaj va ajunge la 6 miliarde de euro, iar până în 2027 va atinge pragul de 8 miliarde de euro, va fi o creștere semnificativă.

Mathieu Bauduin, CEO, Leroy Merlin România

Pentru Leroy Merlin este o veste bună că românii sunt proprietari și chiar dacă la un moment dat vom avea o perioadă mai dificilă pentru business, întotdeauna va fi nevoie de un bec, întotdeauna va fi nevoie de ceva prin casă. Deci, piața va crește în continuare.  

 Ne puteți spune câteva cuvinte despre strategia de sustenabilitate a Leroy Merlin România?  

Strategia noastră de sustenabilitate este să reducem cu 50% emisiile de carbon, înainte de 2035. Deja suntem pe drumul cel bun, pentru că reducem emisiile de carbon, deși ne creștem suprafața de vânzare în paralel. Reducem emisiile în magazine. Deja 80% din energia consumată în magazine este regenerabilă, obținută cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Leroy Merlin a dezvoltat un program intern de reducere a consumului de energie electrică, avem sisteme de iluminat cu senzori. Avem un sistem similar și pentru apă. Anul viitor, vom dezvolta un proiect mare: în fiecare magazin va exista o zonă de informare, unde clienții pot afla ce este economia de energie și cum poți face economie de energie acasă. În ceea ce privește strategia noastră de CSR avem trei piloni pe care ne dezvoltăm: educație, sănătate și mediu. La nivel național, avem multe proiecte mari de CSR, fiecare magazin are un buget local pentru impact pozitiv. 

Cum atrageți și păstrați talentele într-un sector atât de competitiv ca bricolajul? 

Un prim subiect pentru mine este cum investesc și mai mult în echipa mea. Este un punct foarte important pe agenda mea. Leroy Merlin a investit mult în salariile angajaților. Grupul francez Adeo, din care face parte Leroy Merlin, a investit mult în programul de loializare All Adeo: acum fiecare angajat din Leroy Merlin România este acționar al Adeo.

Am dat gratuit acțiuni Adeo la toți cei 3.500 de angajați. Este o investiție mare pentru noi, dar sunt sigur că pentru colegii mei va fi o revoluție semnificativă. Iar dacă avem rezultate mai bune, colegii vor avea automat mai mulți bani în buzunar. În plus, avem un plan de investiții mare și în zona de educație: investim pentru cel puțin 30 de ore de formare pe an pentru fiecare angajat și ne dorim să ne dezvoltăm și mai mult.   

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 400 (15 noiembrie – 15 decembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: