Analize Business

Liderii pe care îi admiră românii: Raed Arafat și Angela Merkel

4 mai 2020 2 min

Liderii pe care îi admiră românii: Raed Arafat și Angela Merkel

Reading Time: 2 minute

Care sunt modelele românilor în vremea pandemiei? Raed Arafat este favoritul publicului larg, Angela Merkel este personalitatea preferată de oamenii de business, arată al doilea val al studiului Crisis InsightsMeter, lansat de Unlock.

Raed Arafat este cel mai admirat lider de către publicul larg, acesta fiind urmat de Klaus Iohannis, Nelu Tătaru, Ludovic Orban, Ion Marcel Vela, Angela Merkel, Vladimir Putin, Traian Băsescu, Victor Ponta, Donald Trump.

Preferințele antreprenorilor și ale celor din marcom se îndreaptă spre Angela Merkel, pe locurile următoare situându-se Raed Arafat, Bill Gates, Nelu Tătaru, Barack Obama, Jacinda Arden, Vlad Voiculescu, Klaus Iohannis, Regina Elisabeta a II-a, Carmen Uscatu.

În ceea ce privește liderii istorici, publicul larg îi admiră în ordine pe Mihai Viteazul, Nicolae Ceaușescu, Alexandru Ioan Cuza, Ștefan cel Mare și Vlad Țepeș. Preferat de oamenii de business este Winston Churchill, pe locurile următoare clasându-se Barack Obama, Regina Maria, Nelson Mandela, Mahatma Ghandi.

“Criza aceasta vorbește mult despre valori și despre modele. Reperele oamenilor sunt, evident, diferite în funcție de experiențele lor de viață. Dar există în noi toți, în istoria și cultura noastră, o sămânță de populism și totalitarism pe care am șimțit-o învigorată în oameni de când a început lockdown-ul. Avem acea nevoie de “tătuc” care să-l pedepsească pe dușman și să ne apere de rău. Singurul antitod pentru populism este raportarea la un model nou de lider, competent, responsabil și disciplinat care să știe cum să comunice cu oamenii fără să speculeze politic sau economic momentul. Rezultatele arată că suntem relativ aproape de acest tip de leadership, dar presiunea rămâne în continuare foarte mare. Liderii de azi trebuie să măsoare cu rigla și să gândească cu inima. E mult de învățat!”

Pentru publicul larg un lider trebuie să fie responsabil (39%), capabil (36%) și realist (21%), iar pentru oamenii de business trebuie să fie empatic (44%), vizionar (30%), responsabil (27%). Publicul larg crede că liderii trebuie sa arate că acțiunile lor sunt consecințe ale viziunii pe care o au și că un lider putenic trebuie să acționeze pentru oameni.

Antreprenorii și cei din marcom consideră că pentru lideri trebuie să prevaleze viziunea empatică și valorile autentice și că un lider inspirat este capabil să stabilească o direcție clară de acțiune.

Opțiunile sunt total diferite între publicul larg și cel de business în privința liderilor istorici, deoarece prima categorie a ales ținând cont de puterea acestora, în timp ce a doua categorie de intevievați a preferat ca criterii viziunea și valorile demonstrate de lideri.

În privința liderilor nominalizați în studiu întrebările au fost deschise fără a se prezenta o listă, iar răspunsurile au fost spontane. Acestea sunt valoroase deoarece arată pe cine au minte cei intervievați când se gândesc la lideri.

Cercetarea a fost făcută pe un eșantion reprezentativ de 604 persoane din publicul larg, precum și cu 70 de antreprenori și oameni de marketing și publicitate. Datele au fost colectate în perioada 10-20 aprilie 2020. 

Foto 1: © Gabriel Petrescu | Dreamstime.com

Foto 2: © Nadeshda Goettmann | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: